Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Sprawdź, jak wartościowi są Twoi klienci

16—03—2020

W panelu Google Ads pojawił się nowy wskaźnik, który pomoże ocenić skuteczność prowadzonych kampanii i grup odbiorców reklam – „Wartość Klienta”. Dzięki temu będzie można sprawdzić, jakie cechy mają klienci, którzy przynoszą największy zysk.

W module „Pomiar skuteczności” (znajduje się w menu „Narzędzia i ustawienia”) reklamodawcy Google Ads mogą teraz znaleźć nową pozycję – „Wartość klienta”. Można tam znaleźć ogólne informacje o grupie klientów, dzięki której zarabiamy najwięcej. Do tego Google podaje ich cechy szczególne (w tym np. wiek, płeć, lokalizację czy urządzenie, z którego korzystają), co pozwala skutecznie kierować reklamy w kolejnych kampaniach Google Ads.

Którzy klienci są najbardziej wartościowi?

W nowej sekcji można znaleźć więc odpowiedź na pytanie – którzy klienci są dla mnie najbardziej wartościowi? Google podaje tam bowiem zbiorcze informacje o klientach nowych i powracających, którzy dokonali zakupu w ciągu ostatnich 12 miesięcy (co ważne – klientów nie można oczywiście zidentyfikować). Grupa podzielona jest na trzy segmenty:

  • najbardziej wartościowi klienci – stanowią 25 proc. najcenniejszych powracających;
  • klienci o średniej wartości – 75 pozostałych klientów, ocenianych na podstawie dokonanych transakcji;
  • klienci jednorazowi, którzy w ciągu roku dokonali tylko jednego zakupu.

Warunki, które musisz spełnić, by poznać dane o klientach

By sprawdzić informacje o najbardziej wartościowych klientach, należy spełnić trzy ważne warunki:

  • mieć skonfigurowany globalny tag witryny, 
  • konwersja musi być dotyczyć zakupu (sprzedaży w witrynie), trzeba też ustawić wartość konwersji;
  • kampania z tak ustawionymi konwersjami musi być prowadzona przez co najmniej 15 miesięcy – Google musi mieć bowiem czas na zebranie odpowiedniej ilości danych.

Dzięki temu w raportach Google może zaprezentować dane o konwersjach, pochodzące z ostatniego roku: średni okres zaangażowania klienta w kontakty z firmą (średnia liczba tygodni między pierwszą a ostatnią odnotowaną konwersją), liczba klientów w grupie, suma odnotowanych konwersje oraz ich średnia wartość (czyli średnia wartość konwersji odnotowanej u jednego klienta) oraz średnia łączna wartość konwersji.

Jakie dane o wartościowych klientach można poznać i gdzie je wykorzystać?

Tyle z danych o konwersjach – są one oczywiście ważne dla oceny prowadzonych kampanii Google Ads, jednak Google daje też reklamodawcom dodatkowe informacje – wręcz bezcenne biorąc pod uwagę kolejne kampanie. Google udostępnia bowiem dane o każdym segmencie klientów – w tym dane demograficzne (wiek, płeć, posiadanie dzieci), lokalizację (według kraju, regionu lub miasta) oraz typ urządzenia, z którego korzystają klienci (telefony komórkowe, tablety lub komputery). Co to w praktyce oznacza? Google, chroniąc oczywiście dane użytkowników, pozwala sprawdzić, jakimi cechami charakteryzuje się grupa, która przynosi reklamodawcy największe zyski. Biorąc pod uwagę to, że stawki za kliknięcie można dopasować dla wszystkich powyższych danych, ustawieniami kolejnych kampanii Google Ads można więc sterować w taki sposób, by zwiększyć swoją szansę na sukces w prowadzeniu  działań.

Czytaj także: Jak w Google Ads można kierować swoje reklamy?

Słowa kluczowe

  • wartość klienta
  • google ads

Najnowsze artykuły

Formularze kontaktowe w kolejnych reklamach Google Ads

Formularze kontaktowe w Google Ads będzie można ustawiać w reklamach na Youtubie i Discovery, a wkrótce ma być to możliwe również w reklamach bannerowych.

Facebook jak Instagram - tylko z liczbą obserwujących?

Facebook bez licznika polubień, za to z liczbą obserwujących? Wkrótce może być to możliwe. Facebook wrócił do ukrywania polubień, tylko teraz dotyczy to stron.

Gdzie szukać nowych klientów? Przede wszystkim w Internecie

Trzech na czterech użytkowników Internetu robi zakupy w sieci - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020” firmy Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej.