Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sprawdź, jak wartościowi są Twoi klienci

W panelu Google Ads pojawił się nowy wskaźnik, który pomoże ocenić skuteczność prowadzonych kampanii i grup odbiorców reklam – „Wartość Klienta”. Dzięki temu będzie można sprawdzić, jakie cechy mają klienci, którzy przynoszą największy zysk.

W module „Pomiar skuteczności” (znajduje się w menu „Narzędzia i ustawienia”) reklamodawcy Google Ads mogą teraz znaleźć nową pozycję – „Wartość klienta”. Można tam znaleźć ogólne informacje o grupie klientów, dzięki której zarabiamy najwięcej. Do tego Google podaje ich cechy szczególne (w tym np. wiek, płeć, lokalizację czy urządzenie, z którego korzystają), co pozwala skutecznie kierować reklamy w kolejnych kampaniach Google Ads.

Którzy klienci są najbardziej wartościowi?

W nowej sekcji można znaleźć więc odpowiedź na pytanie – którzy klienci są dla mnie najbardziej wartościowi? Google podaje tam bowiem zbiorcze informacje o klientach nowych i powracających, którzy dokonali zakupu w ciągu ostatnich 12 miesięcy (co ważne – klientów nie można oczywiście zidentyfikować). Grupa podzielona jest na trzy segmenty:

Warunki, które musisz spełnić, by poznać dane o klientach

By sprawdzić informacje o najbardziej wartościowych klientach, należy spełnić trzy ważne warunki:

Dzięki temu w raportach Google może zaprezentować dane o konwersjach, pochodzące z ostatniego roku: średni okres zaangażowania klienta w kontakty z firmą (średnia liczba tygodni między pierwszą a ostatnią odnotowaną konwersją), liczba klientów w grupie, suma odnotowanych konwersje oraz ich średnia wartość (czyli średnia wartość konwersji odnotowanej u jednego klienta) oraz średnia łączna wartość konwersji.

Jakie dane o wartościowych klientach można poznać i gdzie je wykorzystać?

Tyle z danych o konwersjach – są one oczywiście ważne dla oceny prowadzonych kampanii Google Ads, jednak Google daje też reklamodawcom dodatkowe informacje – wręcz bezcenne biorąc pod uwagę kolejne kampanie. Google udostępnia bowiem dane o każdym segmencie klientów – w tym dane demograficzne (wiek, płeć, posiadanie dzieci), lokalizację (według kraju, regionu lub miasta) oraz typ urządzenia, z którego korzystają klienci (telefony komórkowe, tablety lub komputery). Co to w praktyce oznacza? Google, chroniąc oczywiście dane użytkowników, pozwala sprawdzić, jakimi cechami charakteryzuje się grupa, która przynosi reklamodawcy największe zyski. Biorąc pod uwagę to, że stawki za kliknięcie można dopasować dla wszystkich powyższych danych, ustawieniami kolejnych kampanii Google Ads można więc sterować w taki sposób, by zwiększyć swoją szansę na sukces w prowadzeniu  działań.

Czytaj także: Jak w Google Ads można kierować swoje reklamy?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.