Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sprawdź nowości w Google Shopping

Nowości dotyczą przede wszystkim serwisu Google Zakupy oraz sposobu wyświetlania reklam produktowych (Google Shopping) potencjalnym klientom.

Zmiana w wyświetlaniu promowanych produktów na razie zaplanowana została w Stanach Zjednoczonych - poinformował na swojej stronie Google. Amerykańskim użytkownikom będzie teraz łatwiej wyszukiwać konkretne produkty, dodatkowo będą też mogli porównywać oferty (w tym także w sklepach w najbliższej okolicy). Nowości dotyczą bowiem:

Serwis Google Zakupy w nowej odsłonie jest dostępny na urządzenia mobilne i komputery.

Nowość nr 1. Spersonalizowane wyniki produktów z różnych źródeł

Użytkownicy, którzy będą szukać konkretnych produktów, będą mogli porównać oferty z różnych źródeł, np. ze sklepów internetowych oraz sklepów stacjonarnych z najbliższej okolicy. Dodatkowo wyniki będą spersonalizowane – Google będzie publikował także oferty innych produktów, które mogą zainteresować potencjalnego klienta.

Nowość nr 2. Możliwość śledzenia cen reklamowanych produktów

Reklamowane oferty będą miały opcję, dotyczącą śledzenia cen – jeśli więc pojawi się sezonowa obniżka czy wyprzedaż, użytkownik dostanie powiadomienie na e-maila. Dla reklamodawców może to być więc kolejne narzędzie, przypominające nieco swoim działaniem remarketing – im więcej osób będzie śledziło cenę przy naszym produkcie, tym większej liczbie potencjalnych klientów możemy się potem przypomnieć z ofertą przy okazji obniżki ceny. 

Oczywiście, nadal najważniejszym celem będzie zakup, ale również liczba śledzących nasz produkt osób również może być niezłym wskaźnikiem popularności oferty oraz doskonałym narzędziem marketingowym. Co więcej – Google zapowiada możliwość planowania obniżek cen, co oznacza, że cały proces będzie można przygotować znacznie wcześniej.

Nowość nr 3. Promocje z lokalnych sklepów stacjonarnych

Jak już pisaliśmy we wcześniejszej części artykułu, wśród wyników produktowych znajdą się także reklamy z lokalnych sklepów stacjonarnych – użytkownicy będą mieli możliwość znalezienia kilku ofert także w swojej najbliższej okolicy i obejrzeć pożądany produkt na własne oczy – oszczędzi to przesyłki i czekania na paczkę, a potem na ewentualny zwrot pieniędzy. 

Dla reklamodawców będzie to natomiast możliwość zwiększenia ruchu w swoim sklepie stacjonarnym, co oznacza znacznie większą szansę na sprzedaż niż w przypadku Internetu, gdzie konkurencyjną ofertę można wygodnie znaleźć dosłownie w ciągu kilku sekund.

Nowość nr 4. Możliwość zakupu bezpośrednio z poziomu Google

Możliwość zakupu produktu bez konieczności przejścia na stronę reklamodawcy Google zapowiadał już w maju, podczas konferencji Google Marketing Live. Jak już pisaliśmy kilka miesięcy temu, rozwiązanie to jest możliwe dzięki połączeniu Google Shopping i Google Express (ta platforma sprzedażowa na razie jest dostępna tylko na terenie Stanów Zjednoczonych). Nad procesem sprzedaży czuwa tutaj Google – również w kwestii zwrotu produktu i pieniędzy.

Czytaj także: „Google Marketing Live - czas na duże zmiany w Google Ads”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.