Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Sprawdź nowości w Google Shopping

04—10—2019

Nowości dotyczą przede wszystkim serwisu Google Zakupy oraz sposobu wyświetlania reklam produktowych (Google Shopping) potencjalnym klientom.

Zmiana w wyświetlaniu promowanych produktów na razie zaplanowana została w Stanach Zjednoczonych - poinformował na swojej stronie Google. Amerykańskim użytkownikom będzie teraz łatwiej wyszukiwać konkretne produkty, dodatkowo będą też mogli porównywać oferty (w tym także w sklepach w najbliższej okolicy). Nowości dotyczą bowiem:

  • spersonalizowanych wyników z produktami, pochodzącymi z różnych źródeł,
  • możliwości śledzenia cen,
  • promocji z lokalnych sklepów stacjonarnych,
  • możliwości zakupu bezpośrednio z poziomu Google.

Serwis Google Zakupy w nowej odsłonie jest dostępny na urządzenia mobilne i komputery.

Nowość nr 1. Spersonalizowane wyniki produktów z różnych źródeł

Użytkownicy, którzy będą szukać konkretnych produktów, będą mogli porównać oferty z różnych źródeł, np. ze sklepów internetowych oraz sklepów stacjonarnych z najbliższej okolicy. Dodatkowo wyniki będą spersonalizowane – Google będzie publikował także oferty innych produktów, które mogą zainteresować potencjalnego klienta.

Nowość nr 2. Możliwość śledzenia cen reklamowanych produktów

Reklamowane oferty będą miały opcję, dotyczącą śledzenia cen – jeśli więc pojawi się sezonowa obniżka czy wyprzedaż, użytkownik dostanie powiadomienie na e-maila. Dla reklamodawców może to być więc kolejne narzędzie, przypominające nieco swoim działaniem remarketing – im więcej osób będzie śledziło cenę przy naszym produkcie, tym większej liczbie potencjalnych klientów możemy się potem przypomnieć z ofertą przy okazji obniżki ceny. 

Oczywiście, nadal najważniejszym celem będzie zakup, ale również liczba śledzących nasz produkt osób również może być niezłym wskaźnikiem popularności oferty oraz doskonałym narzędziem marketingowym. Co więcej – Google zapowiada możliwość planowania obniżek cen, co oznacza, że cały proces będzie można przygotować znacznie wcześniej.

Nowość nr 3. Promocje z lokalnych sklepów stacjonarnych

Jak już pisaliśmy we wcześniejszej części artykułu, wśród wyników produktowych znajdą się także reklamy z lokalnych sklepów stacjonarnych – użytkownicy będą mieli możliwość znalezienia kilku ofert także w swojej najbliższej okolicy i obejrzeć pożądany produkt na własne oczy – oszczędzi to przesyłki i czekania na paczkę, a potem na ewentualny zwrot pieniędzy. 

Dla reklamodawców będzie to natomiast możliwość zwiększenia ruchu w swoim sklepie stacjonarnym, co oznacza znacznie większą szansę na sprzedaż niż w przypadku Internetu, gdzie konkurencyjną ofertę można wygodnie znaleźć dosłownie w ciągu kilku sekund.

Nowość nr 4. Możliwość zakupu bezpośrednio z poziomu Google

Możliwość zakupu produktu bez konieczności przejścia na stronę reklamodawcy Google zapowiadał już w maju, podczas konferencji Google Marketing Live. Jak już pisaliśmy kilka miesięcy temu, rozwiązanie to jest możliwe dzięki połączeniu Google Shopping i Google Express (ta platforma sprzedażowa na razie jest dostępna tylko na terenie Stanów Zjednoczonych). Nad procesem sprzedaży czuwa tutaj Google – również w kwestii zwrotu produktu i pieniędzy.

Czytaj także: „Google Marketing Live - czas na duże zmiany w Google Ads”

Słowa kluczowe

  • google shopping
  • kampania produktowa

Najnowsze artykuły

Google Ads tylko dla przedsiębiorców

Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

Google Shopping: klienci ocenią produkt za pomocą zdjęć

Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych - w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu, pochodzące od klientów.