Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google Marketing Live - czas na duże zmiany w Google Ads

Nowe typy reklam Google Ads, możliwość dokonania transakcji w Google Shopping (a nie tylko w sklepie internetowym), ukłon w stronę użytkowników aplikacji mobilnych – w tym roku podczas Google Marketing Live zaprezentowano sporo nowości. Jakich najważniejszych zmian możemy się więc spodziewać w najbliższych miesiącach?

Google sukcesywnie przyzwyczaja nas do kolejnych zmian w kampaniach Google Ads (AdWords) – a idealną okazją do tego, by zaprezentować najważniejsze z nich, jest coroczna konferencja Google Marketing Live, która przyciąga uwagę marketingowców na całym świecie. W najbliższych miesiącach możemy się spodziewać:

Nowe reklamy Google Ads – Discovery

Google chce wyświetlać reklamy nie tylko tym użytkownikom, którzy już czegoś szukają (co jest największą siłą kampanii Google Ads i ich przewagą nad innymi działaniami promocyjnymi), ale także tym osobom, które chcą odkrywać nowości – a więc zgadzają się na to, by to Google podpowiedział im rozwiązania ich jeszcze nieuświadomionych potrzeb. Potwierdzają to badania – w ankiecie Google i IPSOS aż 76 proc. lubi dokonywać niespodziewanych „odkryć” podczas zakupów, a aż 85 proc. użytkowników w ciągu kolejnych 24 godz. podejmuje działania, związane z ofertą, która ich zainteresowała (np. porównuje jej ceny w różnych sklepach czy czyta recenzje użytkowników). 

Nowe reklamy będą się wyświetlać na Youtubie, Gmailu (w zakładkach „Społeczności” oraz „Oferty” – czyli tam, gdzie obecnie również wyświetlane są reklamy) oraz w Google Discover Feed, gdzie użytkownicy będą mogli szukać nowych inspiracji i pomysłów na zakupy.

Nowy typy reklam w wyszukiwarce – Gallery Ads oraz Showcase Shopping Ads

Reklamy Gallery Ads to nowy typ reklam, który ma być widoczny w wyszukiwarce Google, na samym szczycie wyników wyszukiwania. Analiza ich pierwszych wyników pokazuje, że grupy reklam ze zdjęciami w przypadku urządzeń mobilnych mają nawet 25 proc. więcej interakcji niż pozostałe reklamy (w tym. m.in. płatne kliknięcia w reklamę, czyli wejścia na stronę).

Showcase Shopping Ads są natomiast powiązane z kampaniami produktowymi (Google Shopping). Obecnie reklamy produktowe zawierają zdjęcia produktów, ale muszą one spełnić specjalne wymagania przez ich uruchomieniem (np. białe tło). Teraz w reklamach będzie można umieszczać większą liczbę zdjęć, na których będzie można np. zaprezentować możliwości wykorzystania promowanego produktu. 

Reklamy produktowe publikowane będą w nowych miejscach

Do tej pory reklamy produktowe (w ramach kampanii Google Shopping) publikowane były w wyszukiwarce Google i sieci wyszukiwania (np. w Google Zakupy). Teraz do tego grona mają dołączyć kolejne miejsca: Google Discover Feed (o którym pisaliśmy we wcześniejszej części artykułu) oraz Google Zdjęcia (co oznacza, że reklamy będą publikowane wśród grafik).

Nowe oblicze Google Shopping

Dwie duże zmiany szykują się w kampaniach Google Shopping. Użytkownicy będą mieli możliwość personalizacji Google Shopping pod kątem swoich potrzeb i oczekiwań, co oznacza, że będzie można wyszukiwać i filtrować produkty na podstawie najważniejszych dla klienta funkcji, dodatkowo będzie można sprawdzić od razu oceny produktu czy obejrzeć film o nim.

Ważniejsza nowość dotyczy jednak płatności za zakupiony produkt. Wprowadzona ma zostać możliwość dokonania transakcji już na poziomie Google Shopping, bez konieczności przechodzenia na stronę internetową sprzedawcy - będzie to możliwe dzięki połączeniu Google Shopping i Google Express (ta platforma sprzedażowa na razie jest dostępna tylko na terenie Stanów Zjednoczonych). W przypadku problemów, np. opóźnionej wysyłki zamówienia czy problemów ze zwrotem pieniędzy, Google deklaruje pomoc, ale nie wiadomo jeszcze jak ta pomoc będzie wyglądała w praktyce.

Użytkownik łatwiej trafi do aplikacji mobilnej, by tam dokonać zakupu

By maksymalnie ograniczyć liczbę przejść między kliknięciem w reklamę, a dokonaniem zakupu w aplikacji mobilnej, Google chce po kliknięciu w reklamę przenosić użytkowników od razu do odpowiedniego miejsca w aplikacji mobilnej (pod warunkiem jednak, że mają ją zainstalowaną na swoim urządzeniu). W niektórych przypadkach możliwość dokonania zakupu, rezerwacji czy zamówienia, może być więc ograniczone do minimum – czasem wręcz do kilku kliknięć. Dzięki temu – jak podaje Google – szansa na odnotowanie konwersji wzrasta aż dwukrotnie.

Rozwiązanie to ma zostać wprowadzone w przypadku reklam tekstowych w wyszukiwarce Google, bannerowych (displayowych) oraz reklam produktowych (Google Shopping).

Czytaj także: Garść nowości przed Google Marketing Live

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Indywidualne szkolenie z Google Ads z ekspertem z 14-letnim doświadczeniem

W 1 dzień ustawisz skuteczną kampanię Google Ads dla swojej firmy i nauczysz się prowadzić ją samodzielnie — bez przepalania budżetu i bez płacenia co miesiąc agencji.
czytaj

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.