Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google Marketing Live - czas na duże zmiany w Google Ads

Nowe typy reklam Google Ads, możliwość dokonania transakcji w Google Shopping (a nie tylko w sklepie internetowym), ukłon w stronę użytkowników aplikacji mobilnych – w tym roku podczas Google Marketing Live zaprezentowano sporo nowości. Jakich najważniejszych zmian możemy się więc spodziewać w najbliższych miesiącach?

Google sukcesywnie przyzwyczaja nas do kolejnych zmian w kampaniach Google Ads (AdWords) – a idealną okazją do tego, by zaprezentować najważniejsze z nich, jest coroczna konferencja Google Marketing Live, która przyciąga uwagę marketingowców na całym świecie. W najbliższych miesiącach możemy się spodziewać:

Nowe reklamy Google Ads – Discovery

Google chce wyświetlać reklamy nie tylko tym użytkownikom, którzy już czegoś szukają (co jest największą siłą kampanii Google Ads i ich przewagą nad innymi działaniami promocyjnymi), ale także tym osobom, które chcą odkrywać nowości – a więc zgadzają się na to, by to Google podpowiedział im rozwiązania ich jeszcze nieuświadomionych potrzeb. Potwierdzają to badania – w ankiecie Google i IPSOS aż 76 proc. lubi dokonywać niespodziewanych „odkryć” podczas zakupów, a aż 85 proc. użytkowników w ciągu kolejnych 24 godz. podejmuje działania, związane z ofertą, która ich zainteresowała (np. porównuje jej ceny w różnych sklepach czy czyta recenzje użytkowników). 

Nowe reklamy będą się wyświetlać na Youtubie, Gmailu (w zakładkach „Społeczności” oraz „Oferty” – czyli tam, gdzie obecnie również wyświetlane są reklamy) oraz w Google Discover Feed, gdzie użytkownicy będą mogli szukać nowych inspiracji i pomysłów na zakupy.

Nowy typy reklam w wyszukiwarce – Gallery Ads oraz Showcase Shopping Ads

Reklamy Gallery Ads to nowy typ reklam, który ma być widoczny w wyszukiwarce Google, na samym szczycie wyników wyszukiwania. Analiza ich pierwszych wyników pokazuje, że grupy reklam ze zdjęciami w przypadku urządzeń mobilnych mają nawet 25 proc. więcej interakcji niż pozostałe reklamy (w tym. m.in. płatne kliknięcia w reklamę, czyli wejścia na stronę).

Showcase Shopping Ads są natomiast powiązane z kampaniami produktowymi (Google Shopping). Obecnie reklamy produktowe zawierają zdjęcia produktów, ale muszą one spełnić specjalne wymagania przez ich uruchomieniem (np. białe tło). Teraz w reklamach będzie można umieszczać większą liczbę zdjęć, na których będzie można np. zaprezentować możliwości wykorzystania promowanego produktu. 

Reklamy produktowe publikowane będą w nowych miejscach

Do tej pory reklamy produktowe (w ramach kampanii Google Shopping) publikowane były w wyszukiwarce Google i sieci wyszukiwania (np. w Google Zakupy). Teraz do tego grona mają dołączyć kolejne miejsca: Google Discover Feed (o którym pisaliśmy we wcześniejszej części artykułu) oraz Google Zdjęcia (co oznacza, że reklamy będą publikowane wśród grafik).

Nowe oblicze Google Shopping

Dwie duże zmiany szykują się w kampaniach Google Shopping. Użytkownicy będą mieli możliwość personalizacji Google Shopping pod kątem swoich potrzeb i oczekiwań, co oznacza, że będzie można wyszukiwać i filtrować produkty na podstawie najważniejszych dla klienta funkcji, dodatkowo będzie można sprawdzić od razu oceny produktu czy obejrzeć film o nim.

Ważniejsza nowość dotyczy jednak płatności za zakupiony produkt. Wprowadzona ma zostać możliwość dokonania transakcji już na poziomie Google Shopping, bez konieczności przechodzenia na stronę internetową sprzedawcy - będzie to możliwe dzięki połączeniu Google Shopping i Google Express (ta platforma sprzedażowa na razie jest dostępna tylko na terenie Stanów Zjednoczonych). W przypadku problemów, np. opóźnionej wysyłki zamówienia czy problemów ze zwrotem pieniędzy, Google deklaruje pomoc, ale nie wiadomo jeszcze jak ta pomoc będzie wyglądała w praktyce.

Użytkownik łatwiej trafi do aplikacji mobilnej, by tam dokonać zakupu

By maksymalnie ograniczyć liczbę przejść między kliknięciem w reklamę, a dokonaniem zakupu w aplikacji mobilnej, Google chce po kliknięciu w reklamę przenosić użytkowników od razu do odpowiedniego miejsca w aplikacji mobilnej (pod warunkiem jednak, że mają ją zainstalowaną na swoim urządzeniu). W niektórych przypadkach możliwość dokonania zakupu, rezerwacji czy zamówienia, może być więc ograniczone do minimum – czasem wręcz do kilku kliknięć. Dzięki temu – jak podaje Google – szansa na odnotowanie konwersji wzrasta aż dwukrotnie.

Rozwiązanie to ma zostać wprowadzone w przypadku reklam tekstowych w wyszukiwarce Google, bannerowych (displayowych) oraz reklam produktowych (Google Shopping).

Czytaj także: Garść nowości przed Google Marketing Live

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.