Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Telewizory - nowy typ urządzeń w kampaniach Google Ads

Google chce precyzyjniej docierać z reklamami do tych użytkowników, którzy Youtuba oglądają na telewizorach. Dlatego do kampanii video wprowadzony został nowy rodzaj urządzeń - odbiorniki telewizyjne.

Nowość została wprowadzona kilka dni temu. Jak tłumaczy Google, dzięki wprowadzeniu nowej kategorii reklamodawcy będą mogli znacznie dokładniej kierować reklamy do tych użytkowników, którzy Youtuba oglądają na podłączonych telewizorach.

Nowa kategoria dostępna w panelu Google Ads (AdWords) oraz Display Video 360 (dawniej DBM) - tym samym telewizor dołączył do grona takich urządzeń jak komputery, tablety czy smartfony.

Youtube od lat bije konkurencję na głowę - także tradycyjną telewizję

Jak wynika z badań firmy doradczej PwC, Polacy treści video w telewizji czy Internecie oglądają średnio 4 godziny dziennie. Warto jednak też tutaj zauważyć, że w ostatnich latach zwyczaje odbiorców treści video mocno się zmieniły - tradycyjna telewizja, która przez lata była jedyną dostępną opcją, teraz powoli musi ustąpić pola konkurentom, w tym coraz popularniejszym serwisowym streamingowym czy VOD. To jednak Youtube bije konkurentów na głowę, co potwierdzają też wyniki badań PwC - korzystanie z serwisu zadeklarowało bowiem aż 74 proc. respondentów.
W kwietniu 2016 roku Google przeprowadził natomiast badania, dotyczące zwrotu z inwestycji w reklamę w przypadku tradycyjnej kampanii telewizyjnej i kampanii na Youtubie. Warto oczywiście wziąć poprawkę na fakt, że Google jest właścicielem Youtuba, co oznacza, że wyniki nie do końca muszą być miarodajne - jednak z drugiej strony różnica była zbyt duża, by mówić tutaj wyłącznie o przypadku. Badanie to wykazało bowiem, że w 77 proc. przypadków reklama w serwisie YouTube przyniosła większy zwrot z inwestycji niż tradycyjna reklama telewizyjna. Analizy zostały przeprowadzone przez Google przy współpracy z takimi firmami jak BrandScience, Data2Decisions, GfK, Kantar Worldpanel, MarketingScan i MarketShare. 

Nic więc dziwnego, że Youtube od wielu lat cieszy się także popularnością wśród reklamodawców, a sam Google chętnie eksperymentuje z coraz to nowymi formatami reklam.

Odbiornik telewizyjny dołączona do grona urządzeń w kampaniach Google Ads (AdWords)

Dzięki dodaniu nowego typu urządzeń do kampanii Google Ads (AdWords), reklamy będzie można kierować konkretnie do użytkownika siedzącego przed telewizorem.

Jak podaje w swojej informacji Google: ,,Z danych Ipsos Lab Experiment wynika, że reklamy w YouTube wyświetlane na telewizorze przyczyniły się do znacznego polepszenia wyników w dwóch obszarach: rozpoznawalności reklamy i zamiarze zakupu. Średnio wzrosły one odpowiednio o 47 proc. i 35 proc." (badania przeprowadzone zostały w marcu 2018 roku w Stanach Zjednoczonych; badaniu poddana została grupa 800 widzów, którzy obejrzeli łącznie 32 reklamy).

Wprowadzenie nowych urządzeń otwiera przed przed reklamodawcami kompletnie nowe możliwości. Przede wszystkim komunikacja - użytkownik oglądający video w odbiorniku telewizyjnym będzie mógł widzieć kompletnie inną kreację graficzną niż użytkownicy innych urządzeń. Reklamodawca będzie mógł także skorzystać z opcji obniżenia lub podwyższenia stawki na odbiorniki telewizyjne (w zależności od tego, co przynosi lepsze efekty w postaci wyższej liczby konwersji) - a to z kolei oznacza, że dzięki obniżeniu maksymalnie stawek w pozostałych urządzeniach, reklamy w danej kampanii będą mogły się wyświetlać wyłącznie użytkownikom przez telewizorami.

Odbiorniki telewizyjne są już widoczne na kontach reklamodawców - wystarczy wejść w menu kampanii na Youtubie wybrać ,,Urządzenia", by sprawdzić statystyki dla poszczególnych nośników. Aby dostosować stawkę za kliknięcie dla jednego z nich, wystarczy jedynie wprowadzić odpowiednią wartość w kolumnie ,,Dostosowanie stawek":


Czytaj także: ,,Badania Googlea: Youtube skuteczniejszy od telewizji"

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.