Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Unikalny Zasięg Adwords - nowe narzędzie reklamodawców

Dzięki Unikalnemu Zasięgowi AdWords możliwe będzie poznanie łącznej liczby unikalnych użytkowników, które obejrzały reklamę oraz średniej liczby odsłon, które przypadają na jednego użytkownika na różnych urządzeniach, w różnych formatach i sieciach.

Prócz prezentacji danych o zasięgu kampanii AdWords, dodatkowo także Google szczegółowo informuje o czasie oglądania reklam w ramach kampanii In-stream oraz reklam Bumper Ads. W raportach prezentowane są:

Dzięki tym danym będzie wiadomo, które reklamy Google AdWords skuteczniej utrzymują uwagę widzów i wywierają na nich większy wpływ.

W marcu 2017 roku Google podało, że w zeszłym roku oglądalność YouTube sięgnęła najwyższego w branży wskaźnika - aż 93 procent, z czego zdecydowana większość oglądana była z dźwiękiem (w 2015 roku oglądalność wyniosła 91 procent). W przypadku reklam video w Interncie i aplikacjach oglądalność ta wynosiła 66 procent w 2016 roku, a rok wcześniej - 54 procent.

Ponadto Google poddało analizie ponad tysiąc reklam na YouTube. Wnioski z badania Google TrueView Brand Lift, przeprowadzonego w sierpniu i wrześniu 2016 roku, były jasne - użytkownicy, którzy nie tylko widzieli reklamę, ale i ją obejrzeli, odznaczali się wyższą świadomością marki, lepiej zapamiętywali reklamy. Istniało także większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy ci wezmą daną markę pod uwagę podczas podejmowania decyzji o zakupie.

Więcej o aktualnych formatach reklam wideo przeczytasz w artykule „Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam na YouTube”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.