Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Unikalny Zasięg Adwords - nowe narzędzie reklamodawców

Dzięki Unikalnemu Zasięgowi AdWords możliwe będzie poznanie łącznej liczby unikalnych użytkowników, które obejrzały reklamę oraz średniej liczby odsłon, które przypadają na jednego użytkownika na różnych urządzeniach, w różnych formatach i sieciach.

Prócz prezentacji danych o zasięgu kampanii AdWords, dodatkowo także Google szczegółowo informuje o czasie oglądania reklam w ramach kampanii In-stream oraz reklam Bumper Ads. W raportach prezentowane są:

Dzięki tym danym będzie wiadomo, które reklamy Google AdWords skuteczniej utrzymują uwagę widzów i wywierają na nich większy wpływ.

W marcu 2017 roku Google podało, że w zeszłym roku oglądalność YouTube sięgnęła najwyższego w branży wskaźnika - aż 93 procent, z czego zdecydowana większość oglądana była z dźwiękiem (w 2015 roku oglądalność wyniosła 91 procent). W przypadku reklam video w Interncie i aplikacjach oglądalność ta wynosiła 66 procent w 2016 roku, a rok wcześniej - 54 procent.

Ponadto Google poddało analizie ponad tysiąc reklam na YouTube. Wnioski z badania Google TrueView Brand Lift, przeprowadzonego w sierpniu i wrześniu 2016 roku, były jasne - użytkownicy, którzy nie tylko widzieli reklamę, ale i ją obejrzeli, odznaczali się wyższą świadomością marki, lepiej zapamiętywali reklamy. Istniało także większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy ci wezmą daną markę pod uwagę podczas podejmowania decyzji o zakupie.

Więcej o aktualnych formatach reklam wideo przeczytasz w artykule „Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam na YouTube”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.