Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Unikalny Zasięg Adwords - nowe narzędzie reklamodawców

12—04—2017

Dzięki Unikalnemu Zasięgowi AdWords możliwe będzie poznanie łącznej liczby unikalnych użytkowników, które obejrzały reklamę oraz średniej liczby odsłon, które przypadają na jednego użytkownika na różnych urządzeniach, w różnych formatach i sieciach.

Prócz prezentacji danych o zasięgu kampanii AdWords, dodatkowo także Google szczegółowo informuje o czasie oglądania reklam w ramach kampanii In-stream oraz reklam Bumper Ads. W raportach prezentowane są:

  • czas oglądania, czyli prezentowany w sekundach całkowity czas, jaki widzowie poświęcili na obejrzenie reklamy w określonym czasie,
  • średni czas oglądania / wyświetlenia, czyli średnia liczba sekund, którą widz poświęcił na obejrzenie video, na wyświetlenie reklamy.

Dzięki tym danym będzie wiadomo, które reklamy Google AdWords skuteczniej utrzymują uwagę widzów i wywierają na nich większy wpływ.

W marcu 2017 roku Google podało, że w zeszłym roku oglądalność YouTube sięgnęła najwyższego w branży wskaźnika - aż 93 procent, z czego zdecydowana większość oglądana była z dźwiękiem (w 2015 roku oglądalność wyniosła 91 procent). W przypadku reklam video w Interncie i aplikacjach oglądalność ta wynosiła 66 procent w 2016 roku, a rok wcześniej - 54 procent.

Ponadto Google poddało analizie ponad tysiąc reklam na YouTube. Wnioski z badania Google TrueView Brand Lift, przeprowadzonego w sierpniu i wrześniu 2016 roku, były jasne - użytkownicy, którzy nie tylko widzieli reklamę, ale i ją obejrzeli, odznaczali się wyższą świadomością marki, lepiej zapamiętywali reklamy. Istniało także większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy ci wezmą daną markę pod uwagę podczas podejmowania decyzji o zakupie.

Więcej o aktualnych formatach reklam wideo przeczytasz w artykule „Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam na YouTube”

Słowa kluczowe

  • Youtube
  • Google Adwords
  • Unique Reach
  • unikalny zasięg adwords

Najnowsze artykuły

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

Na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września musisz być przygotowany na dodatkowe działania uwierzytelniające płatność

Facebook ukryje polubienia postów?

Facebook testuje nowe rozwiązanie - chce ukryć liczbę polubień postu. Liczbę popularnych ,,lajków" będzie widział tylko autor postu, dla osób ,,z zewnątrz" ma być ona niewidoczna.

Algorytmy Googlea wezmą pod uwagę wyniki sezonowe

W kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej będzie można teraz stosować korekty sezonowe, np. podczas wyprzedaży czy promocji.