Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Unikalny Zasięg Adwords - nowe narzędzie reklamodawców

12—04—2017

Dzięki Unikalnemu Zasięgowi AdWords możliwe będzie poznanie łącznej liczby unikalnych użytkowników, które obejrzały reklamę oraz średniej liczby odsłon, które przypadają na jednego użytkownika na różnych urządzeniach, w różnych formatach i sieciach.

Prócz prezentacji danych o zasięgu kampanii AdWords, dodatkowo także Google szczegółowo informuje o czasie oglądania reklam w ramach kampanii In-stream oraz reklam Bumper Ads. W raportach prezentowane są:

  • czas oglądania, czyli prezentowany w sekundach całkowity czas, jaki widzowie poświęcili na obejrzenie reklamy w określonym czasie,
  • średni czas oglądania / wyświetlenia, czyli średnia liczba sekund, którą widz poświęcił na obejrzenie video, na wyświetlenie reklamy.

Dzięki tym danym będzie wiadomo, które reklamy Google AdWords skuteczniej utrzymują uwagę widzów i wywierają na nich większy wpływ.

W marcu 2017 roku Google podało, że w zeszłym roku oglądalność YouTube sięgnęła najwyższego w branży wskaźnika - aż 93 procent, z czego zdecydowana większość oglądana była z dźwiękiem (w 2015 roku oglądalność wyniosła 91 procent). W przypadku reklam video w Interncie i aplikacjach oglądalność ta wynosiła 66 procent w 2016 roku, a rok wcześniej - 54 procent.

Ponadto Google poddało analizie ponad tysiąc reklam na YouTube. Wnioski z badania Google TrueView Brand Lift, przeprowadzonego w sierpniu i wrześniu 2016 roku, były jasne - użytkownicy, którzy nie tylko widzieli reklamę, ale i ją obejrzeli, odznaczali się wyższą świadomością marki, lepiej zapamiętywali reklamy. Istniało także większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy ci wezmą daną markę pod uwagę podczas podejmowania decyzji o zakupie.

Więcej o aktualnych formatach reklam wideo przeczytasz w artykule „Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam na YouTube”

Słowa kluczowe

  • Youtube
  • Google Adwords
  • Unique Reach
  • unikalny zasięg adwords

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.