Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

W kampanii Google Ads pozyskasz dane klientów

25—10—2019

Nowe rozszerzenie w reklamach Google Ads – Google powoli uruchamia formularze kontaktowe, dzięki którym reklamodawcy będą mogli pozyskiwać dane klientów. Brzmi znajomo? Tak, w kampaniach Google szykuje nam się kopia Facebook Lead Ads.

Formularze do pozyskiwania leadów trochę przypominają Facebook Lead Ads – jedną z form reklamy na Facebooku (i jedną z bardziej popularnych). Rozszerzenie będzie można utworzyć w kampaniach w sieci wyszukiwania wystarczy wprowadzić odpowiednie wezwanie do działania (tzw. call to action) oraz tekst rozszerzenia. Przy tworzeniu samego formularza należy natomiast wprowadzić nagłówek, nazwę firmy, opis oraz dodać link do polityki prywatności.

Dane, które zostawi użytkownik, będzie można pobrać w pliku CSV (na koncie nie będą przechowywane dłużej niż 30 dni), dodatkowo można też zintegrować konto Google Ads ze swoim firmowym systemem CRM – tak, by zapytania od klientów oraz ich dane kontaktowe wpadały do niego automatycznie.

Rozszerzenia są jeszcze wciąż w fazie testów (są oznaczone w poradniku Google Ads jako wersja beta), ale Polska znalazła się w gronie państw, w których będą już powoli wprowadzane.

Google kopiuje Facebooka

Z pierwszego opisu na blogu, wydaje się, że Google planuje skopiować rozwiązanie znane już z reklam Lead Ads, które można prowadzić od jakiegoś czasu na Facebooku. Dla reklamodawców to rozwiązanie jest o tyle ciekawe, że pozwala pozyskać dane kontaktowe od realnych osób. Kliknięcia, zasięgi i komentarze na Facebooku są na pewno fajne, mogą pomóc w budowaniu wizerunku i (w dłuższej perspektywie) także w sprzedaży, ale przy reklamach Lead Ads mamy możliwość pozyskania danych kontaktowych do osoby, która jest wstępnie zainteresowana naszą ofertą. Dane, podane już dalej do działu sprzedaży, dla każdego handlowca są po prostu bezcenne, ponieważ kontakt z sieci może doprowadzić do spotkania twarzą w twarz i w rezultacie – do większej szansy na sprzedaż.

Rozszerzenie z formularzem to obietnica złożona klientowi

Przy wprowadzaniu nowego rozszerzenia (i przy pozyskiwaniu danych w reklamie na Facebooku) warto pamiętać o dodatkowej kwestii – konieczności obsługiwania wszystkich zapytań, które pojawią się dzięki nowemu kanałowi sprzedażowemu. Brzmi to banalnie, ale z doświadczenia wiemy, że problemy z dodzwonieniem się do firmy czy długie oczekiwania na odpowiedź na e-maila (lub wręcz jej brak) to w wielu przypadkach codzienność, a nie wyjątki. Decydując się więc na uruchomienie kampanii, dzięki której klient zyska możliwość dodatkowego kontaktu z naszą firmą, warto w pierwszej kolejności pamiętać o tym, by odpowiadać na pytania, a następnie by klient swoją odpowiedź otrzymał w odpowiednio szybkim czasie. Nikt z nas nie lubi bowiem czekać długo na informację zwrotną i jest to wiedza szczególnie ważna dla tych firm, które prowadzą swój biznes m.in. w sieci, a ich konkurencję w Internecie można znaleźć dosłownie w ciągu kilku sekund. 

Szybkość odpowiedzi jest dla klientów najważniejsza

W listopadzie 2018 roku firma SMSAPI, umożliwiająca wysyłkę m.in. SMS-ów czy e-mailingu, we współpracy z Centrum Badawczo-Rozwojowym Biostat zbadała oczekiwania klientów w całym procesie ich obsługi – aż 77,8 proc. badanych jako najważniejsze wybrało „szybkość odpowiedzi, rozwiązania problemu”. Dopiero na drugim miejscu znalazło się automatyczne informowanie o statusie zamówienia (56,5 proc.), a  na trzecim - kompleksowe rozwiązanie problemu (47,9 proc.). Wyniki raportu można sprawdzić tutaj

Szybkość odpowiedzi na pytania klienta to podstawa przy uruchamianiu nowych kanałów komunikacji – w tym rozszerzenia z formularzem do pozyskiwania leadów. Jeśli więc masz w firmie pracownika, który będzie te zapytania obsługiwał (lub będziesz to robił samodzielnie) – wypróbuj koniecznie nowość od Google. W przypadku, gdy masz tutaj mocno ograniczone możliwości, warto skupić się na tych narzędziach, które są zdecydowanie najważniejsze – np. telefon czy strona internetowa.

Czytaj także: 4 ważne zasady, które już dziś możesz wprowadzić na swojej stronie

Słowa kluczowe

  • facebook google ads
  • rozszerzenia reklam tekstowych

Najnowsze artykuły

Na czym polega eksperyment kampanii w Google Ads?

Eksperyment kampanii w Google Ads pozwala przetestować skuteczność zmian wprowadzanych w ustawieniach kampanii. Jak go ustawić?

Nowość! Reklamy dźwiękowe (audio ads) na YouTube

17 listopada Google poinformował o zmianach związanych z nowym formatem reklam na YouTube. Na swoim blogu Ads & Commerce informuje o nowych możliwościach wykorzystywania reklam audio.

Call to action w reklamie: dlaczego jest tak ważne?

Aby reklama była skuteczna, warto umieścić w niej tzw. call to action (CTA), czyli wezwania do działania. Przyjmuje ono różne formy, zależne jest od naszego celu biznesowego i miejsca emisji reklamy.