Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

4 ważne zasady, które już dziś możesz wprowadzić na swojej stronie

Bez względu na to, czy budujesz swoją firmową stronę internetową od zera, czy chcesz wprowadzić w swojej witrynie tylko drobne poprawki, warto pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Nawet najlepiej prowadzone i najbardziej spektakularne działania promocyjne nie przyniosą efektu, jeśli firmowa strona jest kiepsko prowadzona lub nie można na niej znaleźć najważniejszych dla klienta informacji. Dlatego jeśli zaczynasz prace nad nową witryną lub zastanawiasz się nad przebudową aktualnej, warto pamiętać o czterech ważnych zasadach, dzięki którym firmowa strona może stać się istotnym narzędziem sprzedaży:

  1. przygotuj krótką i zrozumiałą informację o tym, czym firma się zajmuje oraz jakie są jej przewagi konkurencyjne,
  2. pamiętaj o przejrzystej architekturze informacji i zadbaj, by poruszanie się po stronie było intuicyjne,
  3. wyeliminuj wszystkie elementy, które mogą przeszkodzić klientowi w dokończeniu zakupów,
  4. dopilnuj, by Twoja strona internetowa była zgodna z działaniami promocyjnymi – w tym kampanią Google Ads (AdWords).

Klienci potrzebują krótkiej informacji o ofercie

Kilka krótkich zdań, dzięki którym wiadomo, czym zajmuje się firma, co oferuje klientom i jakie są jej przewagi konkurencyjne – to podstawa i jedna z ważniejszych części każdej strony internetowej. Jeśli po wejściu na firmową stronę nie wiadomo, czym dana firma się zajmuje i czego dotyczy oferta, warto to zmienić jak najszybciej – nawet jeśli będzie się to wiązało z niewielką przebudową strony. Jeśli coś komunikujesz w reklamie, to potencjalny klient, który z nią kliknął, musi wiedzieć, że trafił dobrze i oferta idealnie wpisuje się w jego oczekiwania.

Firmowa strona internetowa musi być przyjazna

Jednym z częściej pojawiających się błędów przy tworzeniu stron internetowych jest kładzenie nacisku na estetykę strony lub nowe rozwiązania informatyczne, zamiast na to, by strona była przede wszystkim przyjazna użytkownikom (a więc potencjalnym klientom). Kluczowe jest, by strona była intuicyjna nie tylko dla jej twórców, a treści znalazły się w tych miejscach, gdzie będzie szukał ich użytkownik – inaczej może się zniechęcić do strony i ją opuścić.

Jeśli więc jesteś na etapie tworzenia nowej strony, odpowiednio przygotuj architekturę informacji – także ze wsparciem ekspertów. Jeśli masz już gotową stronę, zastanów się, czy Twoi klienci bez problemu odnajdują tam wszystkie potrzebne im informacje.

Nie ryzykuj porzuconych koszyków

Pojęcie „przyjaznej użytkownikowi strony” jest szczególnie ważne dla sklepów internetowych – tu cały proces zakupu zaczyna się i kończy w witrynie, bez udziału sprzedawcy czy wizyty w realnym sklepie. Dlatego tak ważne jest, by wyeliminować wszystkie elementy, przez które klient traci zaufanie do witryny i nie finalizuje zakupu. 

Tutaj przydatnym rozwiązaniem może być ustawienie ścieżki zakupu w Google Analytics – jeśli widzisz, że konwersja całej ścieżki jest niska, a klienci rezygnują z zakupu, gdy przebywają na konkretnej podstronie, to prawdopodobnie dość szybko poznasz odpowiedź na pytanie, gdzie mnożą się największe wątpliwości kupujących.

Strona internetowa jest ważną częścią działań promocyjnych – także kampanii Google Ads

„Robienie biznesu bez reklamy to jak puszczanie oczka do dziewczyny po ciemku. Tylko my wiemy, że to robimy” – powiedział przed laty Stuart Henderson. Ten cytat doskonale podsumowuje to, bez czego żadna firma nie może się dziś obejść – skutecznej reklamy, w tym także reklam Google Ads. W biznesie promocja to dziś nie wybór, a konieczność – jednak z drugiej strony nawet największe wydatki na kampanię i nawet najlepiej prowadzone kampanie nie przyniosą efektu, jeśli strona internetowa nie będzie stanowić kontynuacji działań promocyjnych i nie będzie skutecznie sprzedawać naszej oferty. Podsumowując – dobrze przygotowana witryna może więc skutecznie pomagać w zwiększaniu zysków – a źle prowadzona strona skutecznie natomiast tych klientów odstraszy.

Czytaj także: 

Firmową stronę internetową trzeba powierzyć ekspertom

Jak zmiany na firmowej stronie mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż (case study)

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.