Bez względu na to, czy budujesz swoją firmową stronę internetową od zera, czy chcesz wprowadzić w swojej witrynie tylko drobne poprawki, warto pamiętać o kilku ważnych zasadach.
Nawet najlepiej prowadzone i najbardziej spektakularne działania promocyjne nie przyniosą efektu, jeśli firmowa strona jest kiepsko prowadzona lub nie można na niej znaleźć najważniejszych dla klienta informacji. Dlatego jeśli zaczynasz prace nad nową witryną lub zastanawiasz się nad przebudową aktualnej, warto pamiętać o czterech ważnych zasadach, dzięki którym firmowa strona może stać się istotnym narzędziem sprzedaży:
Kilka krótkich zdań, dzięki którym wiadomo, czym zajmuje się firma, co oferuje klientom i jakie są jej przewagi konkurencyjne – to podstawa i jedna z ważniejszych części każdej strony internetowej. Jeśli po wejściu na firmową stronę nie wiadomo, czym dana firma się zajmuje i czego dotyczy oferta, warto to zmienić jak najszybciej – nawet jeśli będzie się to wiązało z niewielką przebudową strony. Jeśli coś komunikujesz w reklamie, to potencjalny klient, który z nią kliknął, musi wiedzieć, że trafił dobrze i oferta idealnie wpisuje się w jego oczekiwania.
Jednym z częściej pojawiających się błędów przy tworzeniu stron internetowych jest kładzenie nacisku na estetykę strony lub nowe rozwiązania informatyczne, zamiast na to, by strona była przede wszystkim przyjazna użytkownikom (a więc potencjalnym klientom). Kluczowe jest, by strona była intuicyjna nie tylko dla jej twórców, a treści znalazły się w tych miejscach, gdzie będzie szukał ich użytkownik – inaczej może się zniechęcić do strony i ją opuścić.
Jeśli więc jesteś na etapie tworzenia nowej strony, odpowiednio przygotuj architekturę informacji – także ze wsparciem ekspertów. Jeśli masz już gotową stronę, zastanów się, czy Twoi klienci bez problemu odnajdują tam wszystkie potrzebne im informacje.
Pojęcie „przyjaznej użytkownikowi strony” jest szczególnie ważne dla sklepów internetowych – tu cały proces zakupu zaczyna się i kończy w witrynie, bez udziału sprzedawcy czy wizyty w realnym sklepie. Dlatego tak ważne jest, by wyeliminować wszystkie elementy, przez które klient traci zaufanie do witryny i nie finalizuje zakupu.
Tutaj przydatnym rozwiązaniem może być ustawienie ścieżki zakupu w Google Analytics – jeśli widzisz, że konwersja całej ścieżki jest niska, a klienci rezygnują z zakupu, gdy przebywają na konkretnej podstronie, to prawdopodobnie dość szybko poznasz odpowiedź na pytanie, gdzie mnożą się największe wątpliwości kupujących.
„Robienie biznesu bez reklamy to jak puszczanie oczka do dziewczyny po ciemku. Tylko my wiemy, że to robimy” – powiedział przed laty Stuart Henderson. Ten cytat doskonale podsumowuje to, bez czego żadna firma nie może się dziś obejść – skutecznej reklamy, w tym także reklam Google Ads. W biznesie promocja to dziś nie wybór, a konieczność – jednak z drugiej strony nawet największe wydatki na kampanię i nawet najlepiej prowadzone kampanie nie przyniosą efektu, jeśli strona internetowa nie będzie stanowić kontynuacji działań promocyjnych i nie będzie skutecznie sprzedawać naszej oferty. Podsumowując – dobrze przygotowana witryna może więc skutecznie pomagać w zwiększaniu zysków – a źle prowadzona strona skutecznie natomiast tych klientów odstraszy.
Czytaj także:
Firmową stronę internetową trzeba powierzyć ekspertom
Jak zmiany na firmowej stronie mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż (case study)
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy