Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

W przygotowaniu nowa wersja Messengera – dla firmowych stron

Facebook zapowiedział wprowadzenie nowej biznesowej wtyczki Facebook Messenger, którą będzie można instalować na stronach internetowych.

Nowa wtyczka Messenger pozwoli na komunikację pomiędzy właścicielem strony a użytkownikiem, który tę stronę odwiedził. Na stronie będzie działała jak czat, ale możliwe będzie też płynne przechodzenie między różnymi urządzeniami, a historia rozmowy zostanie zachowana.

Obecnie wtyczka jest w fazie testowania i korzysta z niej kilkanaście firm, m.in. Zalando, Air France, Aviva czy Volaris. Kolejne firmy – aby skorzystać z nowego rozwiązania – mogą się zapisać na listę oczekujących. Dzięki temu trafi do nich powiadomienie, gdy wtyczka stanie się dostępna dla wszystkich. Instalacja wtyczki ma być bardzo prosta i nie będzie konieczna pomoc programisty.

Messenger także dla biznesu

Messenger to obecnie jeden z popularniejszych komunikatorów na świecie. We wrześniu korzystało z niego ok. 1,3 mld osób, a w niektórych krajach (jak np. w Polsce) aplikacja Messengera jest popularniejsza niż aplikacja samego Facebooka. Na co dzień komunikator kojarzony jest głównie z indywidualnymi użytkownikami, choć znacząco pomaga też w realizacji biznesowych celów – można za jego pośrednictwem kontaktować się z klientami, informować o szczegółach oferty, przedstawiać najnowsze promocje czy umawiać się na spotkania. W systemie reklamowym Facebooka dostępne są również reklamy, które wyświetlają się w tzw. news-feedzie i które po kliknięciu umożliwiają rozpoczęcie w Messengerze rozmowę między firmą a potencjalnym klientem. Kilka tygodni temu pojawił się także pomysł wprowadzenia reklam do samego Messengera.

Czat z potencjalnym klientem coraz popularniejszy

W ostatnich latach coraz większą popularność zdobywają czaty, umieszczane na firmowych stronach – w niektórych branżach trudno wręcz trafić do serwisu, na którym czatu nie ma (jednym z dostawców takiego rozwiązania jest wrocławska firma LiveChat Software, której akcje, po ogłoszeniu premiery nowej wtyczki, spadły o ponad 20 proc.). Z jednej strony trudno więc powiedzieć, że Facebook wchodzi na rynek ze spektakularną nowością, która zapewni mu dominację na długie lata, z drugiej zaś strony może mieć jedną zasadniczą przewagę – użytkownicy Messengera są dziś liczeni w miliardach i wygodnie jest im po prostu korzystać z aplikacji, którą już znają i którą często mają zainstalowaną na kilku urządzeniach.

Jedną z kwestii, której naszym zdaniem w komunikacie Facebooka zabrakło, to m.in. logowanie do aplikacji (co raczej dotyczyło będzie komputerów, ponieważ w urządzeniach mobilnych aplikację mamy zazwyczaj otwartą).

Obecnie bez problemu można się skontaktować z firmą, która jest na Facebooku (wystarczy tylko wysłać wiadomość), ale warto zauważyć, że duża część firm na swoich stronach ma już umieszczone ikony Messengera. Tak jest m.in. w witrynie wspomnianej wcześniej linii Air France. W takim wypadku, by rozpocząć konwersację, wystarczy tylko kliknąć w ikonę Messengera, a następnie zalogować się na swoje konto na Facebooku.

Nie wiadomo, czy po zainstalowaniu nowej wtyczki również będzie istniała konieczność logowania. Jeśli tak, to pominięta zostaje najważniejsza zaleta czatu – zadanie pytania spontanicznie i otrzymanie w ciągu kilku sekund odpowiedzi. Jeśli natomiast trzeba będzie się logować, to pozostaje pytanie, w jaki sposób będzie można prowadzić komunikację, przechodząc płynnie między urządzeniami.

Podsumowanie

Facebook zapowiedział wprowadzenie nowej wtyczki, dzięki której Messenger na stronach internetowych będzie mógł pełnić rolę czatu. Jedną z większych zalet rozwiązania będzie możliwość płynnego przechodzenia między urządzeniami – dzięki temu niczym nie będzie to się różniło od zwykłej rozmowy prowadzonej w Messengerze, którą możemy rozpocząć np. na komputerze, a kilka godzin później kontynuować ją już na tablecie czy na smartfonie. Dzięki temu dostęp do historii korespondencji firma i klient będą mieli zawsze pod ręką.

To już kolejna zmiana, którą Facebook wprowadza w swoim komunikatorze – kilka tygodni temu pisaliśmy, że w Messengerze wprowadzone mają być reklamy, działające podobnie jak remarketing w Google AdWords. Więcej przeczytaj o tym w naszym artykule ,,Już dziś sprawdź, jak skutecznie promować swoją firmę w Messengerze".

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.