Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

W przygotowaniu nowa wersja Messengera – dla firmowych stron

09—11—2017

Facebook zapowiedział wprowadzenie nowej biznesowej wtyczki Facebook Messenger, którą będzie można instalować na stronach internetowych.

Nowa wtyczka Messenger pozwoli na komunikację pomiędzy właścicielem strony a użytkownikiem, który tę stronę odwiedził. Na stronie będzie działała jak czat, ale możliwe będzie też płynne przechodzenie między różnymi urządzeniami, a historia rozmowy zostanie zachowana.

Obecnie wtyczka jest w fazie testowania i korzysta z niej kilkanaście firm, m.in. Zalando, Air France, Aviva czy Volaris. Kolejne firmy – aby skorzystać z nowego rozwiązania – mogą się zapisać na listę oczekujących. Dzięki temu trafi do nich powiadomienie, gdy wtyczka stanie się dostępna dla wszystkich. Instalacja wtyczki ma być bardzo prosta i nie będzie konieczna pomoc programisty.

Messenger także dla biznesu

Messenger to obecnie jeden z popularniejszych komunikatorów na świecie. We wrześniu korzystało z niego ok. 1,3 mld osób, a w niektórych krajach (jak np. w Polsce) aplikacja Messengera jest popularniejsza niż aplikacja samego Facebooka. Na co dzień komunikator kojarzony jest głównie z indywidualnymi użytkownikami, choć znacząco pomaga też w realizacji biznesowych celów – można za jego pośrednictwem kontaktować się z klientami, informować o szczegółach oferty, przedstawiać najnowsze promocje czy umawiać się na spotkania. W systemie reklamowym Facebooka dostępne są również reklamy, które wyświetlają się w tzw. news-feedzie i które po kliknięciu umożliwiają rozpoczęcie w Messengerze rozmowę między firmą a potencjalnym klientem. Kilka tygodni temu pojawił się także pomysł wprowadzenia reklam do samego Messengera.

Czat z potencjalnym klientem coraz popularniejszy

W ostatnich latach coraz większą popularność zdobywają czaty, umieszczane na firmowych stronach – w niektórych branżach trudno wręcz trafić do serwisu, na którym czatu nie ma (jednym z dostawców takiego rozwiązania jest wrocławska firma LiveChat Software, której akcje, po ogłoszeniu premiery nowej wtyczki, spadły o ponad 20 proc.). Z jednej strony trudno więc powiedzieć, że Facebook wchodzi na rynek ze spektakularną nowością, która zapewni mu dominację na długie lata, z drugiej zaś strony może mieć jedną zasadniczą przewagę – użytkownicy Messengera są dziś liczeni w miliardach i wygodnie jest im po prostu korzystać z aplikacji, którą już znają i którą często mają zainstalowaną na kilku urządzeniach.

Jedną z kwestii, której naszym zdaniem w komunikacie Facebooka zabrakło, to m.in. logowanie do aplikacji (co raczej dotyczyło będzie komputerów, ponieważ w urządzeniach mobilnych aplikację mamy zazwyczaj otwartą).

Obecnie bez problemu można się skontaktować z firmą, która jest na Facebooku (wystarczy tylko wysłać wiadomość), ale warto zauważyć, że duża część firm na swoich stronach ma już umieszczone ikony Messengera. Tak jest m.in. w witrynie wspomnianej wcześniej linii Air France. W takim wypadku, by rozpocząć konwersację, wystarczy tylko kliknąć w ikonę Messengera, a następnie zalogować się na swoje konto na Facebooku.

Nie wiadomo, czy po zainstalowaniu nowej wtyczki również będzie istniała konieczność logowania. Jeśli tak, to pominięta zostaje najważniejsza zaleta czatu – zadanie pytania spontanicznie i otrzymanie w ciągu kilku sekund odpowiedzi. Jeśli natomiast trzeba będzie się logować, to pozostaje pytanie, w jaki sposób będzie można prowadzić komunikację, przechodząc płynnie między urządzeniami.

Podsumowanie

Facebook zapowiedział wprowadzenie nowej wtyczki, dzięki której Messenger na stronach internetowych będzie mógł pełnić rolę czatu. Jedną z większych zalet rozwiązania będzie możliwość płynnego przechodzenia między urządzeniami – dzięki temu niczym nie będzie to się różniło od zwykłej rozmowy prowadzonej w Messengerze, którą możemy rozpocząć np. na komputerze, a kilka godzin później kontynuować ją już na tablecie czy na smartfonie. Dzięki temu dostęp do historii korespondencji firma i klient będą mieli zawsze pod ręką.

To już kolejna zmiana, którą Facebook wprowadza w swoim komunikatorze – kilka tygodni temu pisaliśmy, że w Messengerze wprowadzone mają być reklamy, działające podobnie jak remarketing w Google AdWords. Więcej przeczytaj o tym w naszym artykule ,,Już dziś sprawdź, jak skutecznie promować swoją firmę w Messengerze".

Słowa kluczowe

  • Facebook
  • social media
  • Messenger

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.