Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Już dziś sprawdź, jak skutecznie promować swoją firmę w Messengerze

13—07—2017

Reklamodawcy będą mogli emitować reklamy na ekranie głównym Messengera, będą mogli też wysyłać sponsorowane wiadomości konkretnym użytkownikom. Opcja ta ma być dostępna u wszystkich użytkowników do końca roku.

Pierwsze testy reklam w Messengerze, czyli komunikatorze Facebooka, przeprowadzone zostały w Australii i Tajlandii i okazały się na tyle zadowalające, że Facebook postanowił wprowadzić to rozwiązanie na całym świecie. Reklamy będzie można publikować na ekranie głównym Messengera, pod sekcją ,,Aktywni teraz”, będzie je można wyświetlać także konkretnym użytkownikom (w oknach rozmowy), ale tylko w przypadku gdy ten użytkownik wcześniej odezwał się do nas na firmowym Messengerze.

Zmiany co prawda mają być wprowadzane stopniowo, jednak zapewne Facebookowi nie zajmie to dłużej niż kilka miesięcy. Docelowo – jak zapowiedział Stan Chudnovsky, szef Facebook Messenger – opcja ta ma zostać wprowadzona do końca roku.

Wprowadzenie reklam do Messengera nie powinno być niespodzianką

Pomysł wprowadzenia reklam do Messengera nie powinien dziwić, ponieważ już wcześniej pojawiał się w zapowiedziach. Dzięki reklamom Facebook w całym 2016 roku zarobił nieco ponad 10 miliardów dolarów i przy ogłaszaniu wyników finansowych szefowie Facebooka nie ukrywali, że będą szukać kolejnych obszarów, które pomogą im zwiększyć zyski i które w praktyce oznaczają zmiany w systemie reklamowym Facebooka.

Jednym z takich pomysłów było wprowadzenie reklam do Messengera – popularnej platformy do komunikacji. Codziennie korzysta z niej ponad miliard osób, czyli – w przybliżeniu – co szósta osoba na świecie.

Messengera już teraz można wykorzystać do realizacji firmowych celów

Choć Messenger wykorzystywany jest na co dzień głównie do komunikacji z indywidualnymi użytkownikami, to jednak można go wykorzystać także do realizacji firmowych celów. Z poziom konta firmowego można się kontaktować z klientami, odpowiadać na pytania ws. oferty, przedstawiać najnowsze promocje czy umawiać się na spotkania. W systemie reklamowym Facebooka istnieje także opcja stworzenia reklamy, która wyświetlana jest wśród aktualności na Facebooku i która po kliknięciu umożliwia rozpoczęcie na Messengerze rozmowę między firmą a potencjalnym klientem.

Jak będzie można prowadzić promocję w Messengerze?

Reklamy będzie można publikować na ekranie głównym Messengera, pod sekcją ,,Aktywni teraz” – tam, gdzie obecnie użytkownicy widzą rozmowy ze znajomymi czy administratorami firmowych stron. Reklamy będzie można wyświetlać także konkretnym użytkownikom, w oknach rozmowy, ale tylko w przypadku gdy ten użytkownik wcześniej odezwał się na firmowym Messengerze – w takim wypadku po rozmowie będzie mu można przesłać wiadomość sponsorowaną.

Czy nowe rozwiązanie pozwoli na pozyskiwanie klientów?

Na pytanie, czy nowy kanał reklamowy się sprawdzi, trudno teraz oczywiście odpowiedzieć jednoznacznie ,,tak” lub ,,nie”. Z jednej strony należy pamiętać, że Messenger służy przede wszystkim komunikacji – powstał jako chat i przez wiele osób jest wciąż tak traktowany, mimo, że nie przypomina już prostego komunikatora z początków działalności. 

Coraz częściej jednak pojawiają się opinie, że Facebook idzie śladem Google'a, u którego wyszukiwarka jest znaczącym elementem systemu reklamowego. Jednak reklamy tekstowe Google Adwords wychodzą naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, ponieważ reklamy w wyszukiwarce wyświetlają się wtedy, gdy ktoś sam szuka informacji. Tutaj będzie inaczej. Użytkownik takich informacji nie szuka, a z Messengera korzysta dlatego, że chce wysłać lub odebrać wiadomość. Reklamy publikowane na stronie głównej Messengera mogą być więc po prostu ,,przewijane” przez użytkowników w dół, bez dokładnej analizy. 

Z drugiej jednak strony interesująca wydaje się możliwość wysyłania wiadomości sponsorowanych do tych użytkowników, którzy już wcześniej byli zainteresowani ofertą i rozpoczęli z firmą konwersację na Messengerze. Ta możliwość przypomina nieco remarketing, czyli wyświetlanie reklam tym osobom, które wcześniej odwiedziły stronę lub użyły aplikacji. Wysyłanie takich wiadomości na Messengerze tak samo pozwala przypomnieć o ofercie tym użytkownikom, którzy już zainteresowali się ofertą, ale z jakiegoś powodu z niej nie skorzystali.

Podsumowanie

Po przeprowadzeniu testów w Australii i Tajlandii, Facebook poinformował, że reklamy w Messengerze będzie można emitować także w innych krajach. Do końca roku opcja ta ma być dostępna u wszystkich użytkowników. Reklamy będzie można publikować na ekranie głównym Messengera, pod sekcją ,,Aktywni teraz” – tam, gdzie obecnie użytkownicy widzą rozmowy ze znajomymi czy administratorami firmowych stron. Reklamy będzie można wyświetlać także konkretnym użytkownikom, w oknach rozmowy, ale tylko w przypadku gdy ten użytkownik wcześniej odezwał się na firmowym Messengerze – w takim wypadku po rozmowie będzie mu można przesłać wiadomość sponsorowaną.

O ile to pierwsze rozwiązanie niekoniecznie musi przynieść spodziewane efekty (istnieje ryzyko, że reklamy będą po prostu bez czytania ,,przewijane" w dół), to już wysyłanie sponsorowanych wiadomości może być interesującym rozwiązaniem. Ta możliwość przypomina nieco remarketing, czyli wyświetlanie reklam tym osobom, które wcześniej odwiedziły stronę lub użyły aplikacji. Wysyłanie takich wiadomości na Messengerze tak samo pozwala przypomnieć o ofercie tym użytkownikom, którzy np. już zainteresowali się ofertą, ale z jakiegoś powodu z niej nie skorzystali.

Przeczytaj także: ,,Jaka strategia działania na Facebooku będzie najlepsza?"

Słowa kluczowe

  • Facebook
  • Messenger

Najnowsze artykuły

Trendy w zachowaniach potencjalnych klientów wykorzystaj w kampanii Google Ads

Google podpowiada, jakim charakterystycznym zachowaniom użytkowników warto się przyjrzeć i w jaki sposób można wykorzystać je w kampaniach Google Ads (AdWords).

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”, będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.