Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Warto stosować remarketing w sieci reklamowej Google

18—04—2017

W dużym skrócie można powiedzieć, że dzięki kampanii remarketingowej Google AdWords można wyświetlić reklamę tym osobom, które wcześniej odwiedziły stronę lub użyły danej aplikacji.

Jakie mogą być zalety wyświetlenia reklamy takim użytkownikom? Można przypomnieć im o ofercie, zachęcić do ponownego odwiedzenia strony i do skorzystania z oferty. Oznacza to, że kampania remarketingowa AdWords kierowana jest do tych użytkowników, którzy już byli zainteresowani ofertą, ale z jakiegoś powodu nie dokonali konwersji (np. nie kupili produktu).

Zalety kampanii remarketingowej

Z pewnością można znaleźć kilka zalet kampanii remarketingowej. Wcześniej pisaliśmy już o tym, że czasem nawet mały element może sprawić, że klient porzuci koszyk i nie zawsze musi to być kwestia ceny (więcej o tym w tekście 13 skutecznych sposobów na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków w sklepie internetowym). Dzięki remarketingowi istnieje szansa, że użytkownik nie skorzystał z oferty innej firmy, więc będzie skłonny do tego, by wrócić na stronę i ponownie przeanalizować ofertę.

Kampanię można też dopasować do swoich celów reklamowych, np. jeśli użytkownik sprawdzał w sklepie internetowym konkretny produkt, to można mu zaprezentować reklamę, która przypomni o tym konkretnym produkcie. Jeśli ktoś dodał produkt do koszyka, ale nie sfinalizował zamówienia, tylko opuścił stronę, to można zaprezentować mu reklamę z rabatem.

„Śledzące reklamy” irytują internautów

Jedną z poważniejszych wad kampanii remarketingowej jest potencjalna irytacja internautów, których potrzeby przecież w ciągu paru dni mogą się kompletnie zmienić. Założenie kampanii remarketingowej jest bowiem takie, że skoro użytkownicy nie skorzystali z oferty, to warto im o niej przypomnieć. Oczywiście, ma to swoje zalety, ale też wady, ponieważ może się okazać, że użytkownicy jednak skorzystali z oferty, ale u konkurencji, a o poszukiwaniach produktu już dawno zapomnieli. Może się również okazać, że przemyśleli sprawę i po paru dniach szukają już kompletnie innego produktu, więc ich potrzeby już się zmieniły i są zupełnie inne niż jeszcze kilka dni wcześniej. W takim wypadku kampania remarketingowa, zamiast odpowiadać na potrzeby klientów i ułatwiać im podjęcie decyzji, staje się elementem tzw. marketingu przeszkadzającego, którego nie lubi żaden odbiorca – wystarczy zresztą wspomnieć, że na polskich stronach internetowych aż 42 procent reklam jest blokowanych przez użytkowników.

Podsumowanie

Dzięki kampanii remarketingowej Google AdWords można wyświetlić reklamę tym osobom, które wcześniej odwiedziły stronę lub użyły danej aplikacji. Z jednej strony może to być dobre rozwiązanie - w takim wypadku można przypomnieć o ofercie i nakłonić internautę do wejścia na stronę i dokończenia transakcji. Z drugiej jednak strony - jeśli potrzeby użytkownika się zmieniły i szuka on teraz zupełnie innego produktu albo skorzystał z oferty gdzie indziej, takie „śledzące” reklamy mogą go po prostu irytować.

Słowa kluczowe

  • google
  • google adwords
  • SEM
  • remarketing

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.