Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Warto stosować remarketing w sieci reklamowej Google

W dużym skrócie można powiedzieć, że dzięki kampanii remarketingowej Google AdWords można wyświetlić reklamę tym osobom, które wcześniej odwiedziły stronę lub użyły danej aplikacji.

Jakie mogą być zalety wyświetlenia reklamy takim użytkownikom? Można przypomnieć im o ofercie, zachęcić do ponownego odwiedzenia strony i do skorzystania z oferty. Oznacza to, że kampania remarketingowa AdWords kierowana jest do tych użytkowników, którzy już byli zainteresowani ofertą, ale z jakiegoś powodu nie dokonali konwersji (np. nie kupili produktu).

Zalety kampanii remarketingowej

Z pewnością można znaleźć kilka zalet kampanii remarketingowej. Wcześniej pisaliśmy już o tym, że czasem nawet mały element może sprawić, że klient porzuci koszyk i nie zawsze musi to być kwestia ceny (więcej o tym w tekście 13 skutecznych sposobów na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków w sklepie internetowym). Dzięki remarketingowi istnieje szansa, że użytkownik nie skorzystał z oferty innej firmy, więc będzie skłonny do tego, by wrócić na stronę i ponownie przeanalizować ofertę.

Kampanię można też dopasować do swoich celów reklamowych, np. jeśli użytkownik sprawdzał w sklepie internetowym konkretny produkt, to można mu zaprezentować reklamę, która przypomni o tym konkretnym produkcie. Jeśli ktoś dodał produkt do koszyka, ale nie sfinalizował zamówienia, tylko opuścił stronę, to można zaprezentować mu reklamę z rabatem.

„Śledzące reklamy” irytują internautów

Jedną z poważniejszych wad kampanii remarketingowej jest potencjalna irytacja internautów, których potrzeby przecież w ciągu paru dni mogą się kompletnie zmienić. Założenie kampanii remarketingowej jest bowiem takie, że skoro użytkownicy nie skorzystali z oferty, to warto im o niej przypomnieć. Oczywiście, ma to swoje zalety, ale też wady, ponieważ może się okazać, że użytkownicy jednak skorzystali z oferty, ale u konkurencji, a o poszukiwaniach produktu już dawno zapomnieli. Może się również okazać, że przemyśleli sprawę i po paru dniach szukają już kompletnie innego produktu, więc ich potrzeby już się zmieniły i są zupełnie inne niż jeszcze kilka dni wcześniej. W takim wypadku kampania remarketingowa, zamiast odpowiadać na potrzeby klientów i ułatwiać im podjęcie decyzji, staje się elementem tzw. marketingu przeszkadzającego, którego nie lubi żaden odbiorca – wystarczy zresztą wspomnieć, że na polskich stronach internetowych aż 42 procent reklam jest blokowanych przez użytkowników.

Podsumowanie

Dzięki kampanii remarketingowej Google AdWords można wyświetlić reklamę tym osobom, które wcześniej odwiedziły stronę lub użyły danej aplikacji. Z jednej strony może to być dobre rozwiązanie - w takim wypadku można przypomnieć o ofercie i nakłonić internautę do wejścia na stronę i dokończenia transakcji. Z drugiej jednak strony - jeśli potrzeby użytkownika się zmieniły i szuka on teraz zupełnie innego produktu albo skorzystał z oferty gdzie indziej, takie „śledzące” reklamy mogą go po prostu irytować.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.