Od niedawna reklamodawcy Google Ads mogą korzystać z kilkunastu nowych kategorii konwersji. Dlaczego jest to tak istotne? Pozwoli to na bardziej precyzyjne ustawienie celu prowadzonej kampanii Google Ads.
Kilkakrotnie podkreślaliśmy na naszym blogu, że o sukcesie żadnej kampanii (czyli także Google Ads) nie przesądzają nawet najlepsze statystyki skuteczności - istotne jest, czy udało nam się zrealizować ustalony wcześniej cel biznesowy. Ten dla każdej działalności może być inny, dlatego jeszcze przed ustawieniem kampanii w panelu Google Ads warto zastanowić się, jaki będzie jej cel - od tego zależeć będą także ustawienia konwersji, czyli jednego z najistotniejszych czynników, decydujących o późniejszym sukcesie czy optymalizacji kampanii.
Z tego powodu warto zapoznać się z nowymi kategoriami konwersji Google Ads - wcześniej reklamodawcy mieli do wyboru 5 kategorii (w tym jedna dość ogólna), od kilku tygodni jest już ich aż kilkanaście.
Jeszcze kilka tygodni temu reklamodawcy mieli do wyboru jedną z sześciu kategorii konwersji: zakup, potencjalny klient, wyświetlenie strony, rejestracja oraz inne. Nie potrzeba głębnej analizy, by stwierdzić, że to kategorie dość ogólne - w zasadzie jedyne w miarę precyzyjne cele to zakup oraz wyświetlenie strony. W pierwszym przypadku z konwersji korzystać mogły przede wszystkim sklepy internetowe, w których o sukcesie kampanii Google Ads decyduje właśnie zakup produktu. W drugim natomiast przypadku wejście użytkownika na daną stronę (np. z kontaktem) może świadczyć o zainteresowaniu produktem czy usługą i ewentualnym późniejszym zakupie.
Poprzednie rozwiązanie odeszło już do lamusa, przyjrzyjmy się zatem, jakie zmiany nastąpiły w kategoriach konwersji.
Obecnie konwersje zostały podzielone na trzy grupy, w zależności od celu biznesowego - czy klient jest gotowy do zakupu oraz czy rozważa dopiero zakup. Google zdecydował się również na pozostawienie grupy ,,Inne".
W przypadku pierwszej grupy do wyboru pozostają następujące konwersje: zakup, dodanie do koszyka, rozpoczęcie realizacji płatności oraz subskrypcja. Już wcześniej, dzięki Google Analytics i ustawieniu całej ścieżki celu (aż to zakupu) można było sprawdzić, jak wiele wejść do sklepu internetowego kończy się dodaniem produktów do koszyka i jaki procent użytkowników kończy rozpoczętą transakcję. Teraz, dzięki nowym kategoriom konwersji w Google Ads, zakup i poprzedzające go etapy można ustawić jako cel w swojej kampanii.
Druga grupa jest nieco obszerniejsza - znajdują się tu takie konwersje jak: subskrypcja, rezerwacja terminu, rejestracja, prośba o wycenę, wyznaczenie trasy, kliknięcie wychodzące oraz kontakt. Tutaj znalazły się więc działania, które w lejku sprzedażowym znajdą się na tuż przed etapem samego zakupu.
W swojej kampanii nadal jako cel można ustawić ,,Wyświetlenie strony" - teraz znalazł się on w ogólnej kategorii ,,Inne".
Google zmiany w kategoriach konwersji rozpoczął w ostatnim kwartale minionego roku - najpierw w panelu Google Ads prezentował sugestie zmian, natomiast od połowy października zmiany te zostały wprowadzone na kontach automatycznie. Jeśli więc nie dokonałeś tych zmian wcześniej samodzielnie, sprawdź koniecznie na swoim koncie, jakich zmian dokonał za Ciebie Google. Instrukcję dotyczącą zmian, można znaleźć na stronach ,,Google Ads – pomoc”.
Czytaj także na naszym blogu:
Konwersja w kampanii Google Ads. Co można, a co warto mierzyć?
Google automatycznie tworzy konwersje w kampaniach AdWords
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy