Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Więcej typów konwersji w kampaniach Google Ads

09—01—2021

Od niedawna reklamodawcy Google Ads mogą korzystać z kilkunastu nowych kategorii konwersji. Dlaczego jest to tak istotne? Pozwoli to na bardziej precyzyjne ustawienie celu prowadzonej kampanii Google Ads.

Kilkakrotnie podkreślaliśmy na naszym blogu, że o sukcesie żadnej kampanii (czyli także Google Ads) nie przesądzają nawet najlepsze statystyki skuteczności - istotne jest, czy udało nam się zrealizować ustalony wcześniej cel biznesowy. Ten dla każdej działalności może być inny, dlatego jeszcze przed ustawieniem kampanii w panelu Google Ads warto zastanowić się, jaki będzie jej cel - od tego zależeć będą także ustawienia konwersji, czyli jednego z najistotniejszych czynników, decydujących o późniejszym sukcesie czy optymalizacji kampanii.
Z tego powodu warto zapoznać się z nowymi kategoriami konwersji Google Ads - wcześniej reklamodawcy mieli do wyboru 5 kategorii (w tym jedna dość ogólna), od kilku tygodni jest już ich aż kilkanaście.

Jakie konwersje można było ustawić wcześniej w Google Ads?

Jeszcze kilka tygodni temu reklamodawcy mieli do wyboru jedną z sześciu kategorii konwersji: zakup, potencjalny klient, wyświetlenie strony, rejestracja oraz inne. Nie potrzeba głębnej analizy, by stwierdzić, że to kategorie dość ogólne - w zasadzie jedyne w miarę precyzyjne cele to zakup oraz wyświetlenie strony. W pierwszym przypadku z konwersji korzystać mogły przede wszystkim sklepy internetowe, w których o sukcesie kampanii Google Ads decyduje właśnie zakup produktu. W drugim natomiast przypadku wejście użytkownika na daną stronę (np. z kontaktem) może świadczyć o zainteresowaniu produktem czy usługą i ewentualnym późniejszym zakupie.

Konwersje w kampanii Google Ads – jak prezentują się nowości?

Poprzednie rozwiązanie odeszło już do lamusa, przyjrzyjmy się zatem, jakie zmiany nastąpiły w kategoriach konwersji.
Obecnie konwersje zostały podzielone na trzy grupy, w zależności od celu biznesowego - czy klient jest gotowy do zakupu oraz czy rozważa dopiero zakup. Google zdecydował się również na pozostawienie grupy ,,Inne".
W przypadku pierwszej grupy do wyboru pozostają następujące konwersje: zakup, dodanie do koszyka, rozpoczęcie realizacji płatności oraz subskrypcja. Już wcześniej, dzięki Google Analytics i ustawieniu całej ścieżki celu (aż to zakupu) można było sprawdzić, jak wiele wejść do sklepu internetowego kończy się dodaniem produktów do koszyka i jaki procent użytkowników kończy rozpoczętą transakcję. Teraz, dzięki nowym kategoriom konwersji w Google Ads, zakup i poprzedzające go etapy można ustawić jako cel w swojej kampanii.
Druga grupa jest nieco obszerniejsza - znajdują się tu takie konwersje jak: subskrypcja, rezerwacja terminu, rejestracja, prośba o wycenę, wyznaczenie trasy, kliknięcie wychodzące oraz kontakt. Tutaj znalazły się więc działania, które w lejku sprzedażowym znajdą się na tuż przed etapem samego zakupu.
W swojej kampanii nadal jako cel można ustawić ,,Wyświetlenie strony" - teraz znalazł się on w ogólnej kategorii ,,Inne".

Zmian w kampaniach Google dokonał samodzielnie

Google zmiany w kategoriach konwersji rozpoczął w ostatnim kwartale minionego roku - najpierw w panelu Google Ads prezentował sugestie zmian, natomiast od połowy października zmiany te zostały wprowadzone na kontach automatycznie. Jeśli więc nie dokonałeś tych zmian wcześniej samodzielnie, sprawdź koniecznie na swoim koncie, jakich zmian dokonał za Ciebie Google. Instrukcję dotyczącą zmian, można znaleźć na stronach ,,Google Ads – pomoc”.

Czytaj także na naszym blogu:

Konwersja w kampanii Google Ads. Co można, a co warto mierzyć?
Google automatycznie tworzy konwersje w kampaniach AdWords

Słowa kluczowe

  • konwersja
  • google ads
  • google analytics

Najnowsze artykuły

Pozyskuj kontakty w różnych kampaniach Google Ads

Formularze kontaktowe to rozwiązanie znane w Google Ads już od kilku miesięcy - teraz przyszedł czas na pierwsze zmiany, dostosowane do różnych typów kampanii

Jak znaleźć raport lokalizacji w Google Ads?

Na poziomie raportu można było wybrać i zaznaczyć lokalizacje, w których reklamy nie powinny się wyświetlać. Obecnie tej możliwości nie ma. Co zrobić?

Google ogranicza widoczność wyszukiwanych haseł

Google poinformował, że w raporcie wyszukiwanych haseł nie będzie już widać wszystkich zapytań wpisywanych przez użytkowników do wyszukiwarki. Co to oznacza?