Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Więcej typów konwersji w kampaniach Google Ads

Od niedawna reklamodawcy Google Ads mogą korzystać z kilkunastu nowych kategorii konwersji. Dlaczego jest to tak istotne? Pozwoli to na bardziej precyzyjne ustawienie celu prowadzonej kampanii Google Ads.

Kilkakrotnie podkreślaliśmy na naszym blogu, że o sukcesie żadnej kampanii (czyli także Google Ads) nie przesądzają nawet najlepsze statystyki skuteczności - istotne jest, czy udało nam się zrealizować ustalony wcześniej cel biznesowy. Ten dla każdej działalności może być inny, dlatego jeszcze przed ustawieniem kampanii w panelu Google Ads warto zastanowić się, jaki będzie jej cel - od tego zależeć będą także ustawienia konwersji, czyli jednego z najistotniejszych czynników, decydujących o późniejszym sukcesie czy optymalizacji kampanii.
Z tego powodu warto zapoznać się z nowymi kategoriami konwersji Google Ads - wcześniej reklamodawcy mieli do wyboru 5 kategorii (w tym jedna dość ogólna), od kilku tygodni jest już ich aż kilkanaście.

Jakie konwersje można było ustawić wcześniej w Google Ads?

Jeszcze kilka tygodni temu reklamodawcy mieli do wyboru jedną z sześciu kategorii konwersji: zakup, potencjalny klient, wyświetlenie strony, rejestracja oraz inne. Nie potrzeba głębnej analizy, by stwierdzić, że to kategorie dość ogólne - w zasadzie jedyne w miarę precyzyjne cele to zakup oraz wyświetlenie strony. W pierwszym przypadku z konwersji korzystać mogły przede wszystkim sklepy internetowe, w których o sukcesie kampanii Google Ads decyduje właśnie zakup produktu. W drugim natomiast przypadku wejście użytkownika na daną stronę (np. z kontaktem) może świadczyć o zainteresowaniu produktem czy usługą i ewentualnym późniejszym zakupie.

Konwersje w kampanii Google Ads – jak prezentują się nowości?

Poprzednie rozwiązanie odeszło już do lamusa, przyjrzyjmy się zatem, jakie zmiany nastąpiły w kategoriach konwersji.
Obecnie konwersje zostały podzielone na trzy grupy, w zależności od celu biznesowego - czy klient jest gotowy do zakupu oraz czy rozważa dopiero zakup. Google zdecydował się również na pozostawienie grupy ,,Inne".
W przypadku pierwszej grupy do wyboru pozostają następujące konwersje: zakup, dodanie do koszyka, rozpoczęcie realizacji płatności oraz subskrypcja. Już wcześniej, dzięki Google Analytics i ustawieniu całej ścieżki celu (aż to zakupu) można było sprawdzić, jak wiele wejść do sklepu internetowego kończy się dodaniem produktów do koszyka i jaki procent użytkowników kończy rozpoczętą transakcję. Teraz, dzięki nowym kategoriom konwersji w Google Ads, zakup i poprzedzające go etapy można ustawić jako cel w swojej kampanii.
Druga grupa jest nieco obszerniejsza - znajdują się tu takie konwersje jak: subskrypcja, rezerwacja terminu, rejestracja, prośba o wycenę, wyznaczenie trasy, kliknięcie wychodzące oraz kontakt. Tutaj znalazły się więc działania, które w lejku sprzedażowym znajdą się na tuż przed etapem samego zakupu.
W swojej kampanii nadal jako cel można ustawić ,,Wyświetlenie strony" - teraz znalazł się on w ogólnej kategorii ,,Inne".

Zmian w kampaniach Google dokonał samodzielnie

Google zmiany w kategoriach konwersji rozpoczął w ostatnim kwartale minionego roku - najpierw w panelu Google Ads prezentował sugestie zmian, natomiast od połowy października zmiany te zostały wprowadzone na kontach automatycznie. Jeśli więc nie dokonałeś tych zmian wcześniej samodzielnie, sprawdź koniecznie na swoim koncie, jakich zmian dokonał za Ciebie Google. Instrukcję dotyczącą zmian, można znaleźć na stronach ,,Google Ads – pomoc”.

Czytaj także na naszym blogu:

Konwersja w kampanii Google Ads. Co można, a co warto mierzyć?
Google automatycznie tworzy konwersje w kampaniach AdWords

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.