Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Wiele polskich firm wciąż funkcjonuje bez stron internetowych

Według dziennika „Rzeczpospolita” w niektórych branżach nawet połowa polskich przedsiębiorstw funkcjonuje bez firmowej strony internetowej. Przez ostatnie 4 lata sytuacja poprawiła się nieznacznie.

Jak wynika z opublikowanych przez „Rzeczpospolitą” danych z GUS w niektórych branżach blisko połowa rodzimych firm działa wyłącznie offline nie informując o swoich usługach w sieci na własnej stronie internetowej. Najmniej przedsiębiorstw z firmową stroną jest wśród tych najmniejszych – jedynie 62,5 proc. z nich posiada własną wizytówkę w sieci. Sytuacja niewiele poprawiła się przez ostatnie 4 lata – w 2014 roku takich firm było 61,1 proc.

Nieco lepiej jest w sektorze firm średnich. Tam 84,5 proc. przedsiębiorstw ma własną stronę internetową. Co ciekawe, liczba ta spadła nieco od 2014 roku – wtedy swoją witryną cieszyło się 84,9 proc. firm. Wśród dużych firm odsetek tych, które opublikowały stronę w sieci wynosi 91,1 proc. (poprawa o zaledwie 0,2 proc. od 2014 roku).

Jak sytuacja wygląda w poszczególnych branżach? Najłatwiej w polskim internecie znajdziemy oferty ubezpieczycieli i instytucji finansowych – tutaj własne strony ma ponad 90 proc. przedsiębiorstw. Kolejną branżą silnie obecną w sieci jest rynek nieruchomości. 80 proc. funkcjonujących na nim firm zdecydowało się na opublikowanie strony. Na następnych pozycjach plasują się przedsiębiorstwa oferujące zakwaterowanie i należące do branży gastronomicznej (74,5 proc.), firmy zajmujące się przetwórstwem przemysłowym (73,6 proc.), firmy działające w handlu (61,5 proc.), budownictwie (55,9 proc.) oraz transporcie (51,7 proc.).

Podane statystyki oznaczają, że firmy, które zdecydują się na wykonanie i opublikowanie własnej witryny w sieci wciąż mają duże szanse na jej dość skuteczne wypromowanie, a tym samym dotarcie do nowych klientów. Biorąc pod uwagę to, że wśród oferujących usługi transportowe, blisko połowa nie ma swojej strony internetowej, każda firma, która ją posiada, mocno wyprzedza konkurencję. Dziś pierwszym miejscem, w którym potencjalni klienci rozpoczynają poszukiwania interesującego ich produktu lub usługi, jest wyszukiwarka internetowa. Ci, którzy dają się w łatwy sposób znaleźć, mają o wiele większe szanse na pozyskanie klienta (więcej na ten temat przeczytasz w tekście „Wysoka pozycja w Google to dziś konieczność”).

Posiadanie własnej, dobrze zaprojektowanej i użytecznej dla klientów witryny w sieci zdecydowanie podbudowuje wizerunek firmy i wpływa korzystnie na zaufanie do niej – przejrzysta i obszernie informująca o produktach czy usługach strona sprawia, że firma wygląda na taką, która, po pierwsze, nie ma nic do ukrycia, a po drugie – jest firmą rzeczywiście działającą i rozwijającą się.

Trudno dziś wyobrazić sobie jakąkolwiek działalność gospodarczą bez strony internetowej. Tym bardziej zaskakują statystyki opublikowane przez „Rzeczpospolitą”.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.