Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Wkrótce dokładniejsze raportowanie w rozszerzeniach wiadomości?

14—03—2018

W najbliższych tygodniach reklamodawcy z kilku krajów będą mieli możliwość poznania dodatkowych statystyk, dotyczących rozszerzeń wiadomości w reklamach AdWords. Dzięki temu optymalizacja kampanii ma być jeszcze skuteczniejsza.

Reklamodawcy w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Brazylii i Australii wkrótce będą mogli analizować dodatkowe statystyki związane z rozszerzeniem wiadomości w reklamach AdWords. W analizie skuteczności pomóc mają takie informacje jak: chat rate, chat start time oraz messages, dzięki którym będzie można sprawdzić, jak często użytkownicy klikają w rozszerzenia wiadomości, o której godzinie najczęściej wysyłają wiadomości oraz jak długie są konwersacje rozpoczynające się od kliknięcia w rozszerzenie reklamy AdWords.

Trzy nowe wskaźniki do analizy kampanii AdWords

Kilka dni temu Google na swoim blogu poinformował, że reklamodawcy z sześciu krajów będą mieli wkrótce nowe dane, dzięki którym można poprawić skuteczność prowadzonych kampanii AdWords. W reklamach tekstowych, przy których ustawione będą rozszerzenia wiadomości, będą widoczne dodatkowe trzy wskaźniki:

  • chat rate, informujący o tym, jak często użytkownicy rozpoczynają konwersację po tym, jak zobaczyli rozszerzenie wiadomości,
  • chat start time - czas rozpoczęcia rozmowy (czyli wysłania wiadomości, która rozpoczyna całą konwersację),
  • messages - całkowita liczba wiadomości, którą reklamodawca wymienia z użytkownikiem w ramach jednej konwersacji (dzięki temu można ocenić, czy rozmowy zainicjowane dzięki Google AdWords są dłuższe czy krótsze od innych rozmów).

Jak zapewnia Google, nowości w rozszerzeniach wiadomości mogą znaczenie poprawić skuteczność reklam AdWords, przy których wyświetlane jest wyświetlane rozszerzenie, a przez to - poprawić skuteczność całej kampanii.

Jak rozpoznać i ustawić rozszerzenia wiadomości w reklamie AdWords?

Rozszerzenie wiadomości w reklamie AdWords bardzo łatwo rozpoznać - w reklamie pojawia się bowiem ikona sms-a wraz z komunikatem o możliwości wysłania wiadomości (tzw. CTA, ang. call to action, czyli wezwanie do działania). Po kliknięciu w ikonę użytkownik może od razu wysłać wiadomość sms-ową - podobnie jak w przypadku rozszerzeń połączeń, nie trzeba wchodzić na docelową podstronę i szukać podstrony z danymi kontaktowymi.

Aby mieć możliwość ustawienia rozszerzenia wiadomości, należy wejść do zakładki „Rozszerzenia reklam”, wybrać odpowiednią opcję, a następnie przygotować tekst rozszerzenia i podać numer telefonu, pod który będą przychodzić wiadomości. Rozszerzenie można ustawić na poziomie całego konta, kampanii lub grupy reklam. Jeśli więc w ramach konta prowadzone są kampanie z kontaktem do np. różnych działów w firmie, to warto tę możliwość w swoich działaniach wykorzystać.

Należy jednak przy tym pamiętać, że ustawienie rozszerzeń nie zawsze oznacza, że będą one wyświetlane za każdym razem, gdy wyświetlana jest reklama - i dotyczy to również rozszerzeń wiadomości. Aby tak się stało, należy mieć wystarczająco wysoki ranking reklamy, a sama reklama musi być publikowana na odpowiednio wysokiej pozycji. 

Podsumowanie

Choć na razie dokładniejsze dane dotyczące rozszerzeń wiadomości wprowadzane są testowo i będą dostępne tylko w wybranych krajach, to jednak warto śledzić czy i kiedy wprowadzone będą na kontach polskich reklamodawców. Kilkakrotnie pisaliśmy już, że kluczem do analizy skuteczności kampanii AdWords są zawsze liczby, o czym zresztą pisze także Google, podając na swoim blogu interesujące przykłady. Zachęcamy więc do wprowadzania i testowania nowości w swoich kampaniach, a następnie do analizy - dzięki temu można wyciągnąć wnioski przydatne nie tylko w optymalizacji kampanii, ale także i przy prowadzeniu całego biznesu

Czytaj także „Liczby w Google Adwords są najważniejsze”

Słowa kluczowe

  • Google AdWords
  • SEM
  • reklama tekstowa

Najnowsze artykuły

Nowość! Reklamy dźwiękowe (audio ads) na YouTube

17 listopada Google poinformował o zmianach związanych z nowym formatem reklam na YouTube. Na swoim blogu Ads & Commerce informuje o nowych możliwościach wykorzystywania reklam audio.

Call to action w reklamie: dlaczego jest tak ważne?

Aby reklama była skuteczna, warto umieścić w niej tzw. call to action (CTA), czyli wezwania do działania. Przyjmuje ono różne formy, zależne jest od naszego celu biznesowego i miejsca emisji reklamy.

Dlaczego warto już teraz przygotować się na Black Friday?

Choć do Black Friday i Cyber Monday pozostało jeszcze sporo czasu, warto zacząć przygotowania już teraz. Nad czym pracować, aby jak najefektywniej wykorzystać okres corocznych wyprzedaży?