W najbliższych tygodniach reklamodawcy z kilku krajów będą mieli możliwość poznania dodatkowych statystyk, dotyczących rozszerzeń wiadomości w reklamach AdWords. Dzięki temu optymalizacja kampanii ma być jeszcze skuteczniejsza.
Reklamodawcy w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Brazylii i Australii wkrótce będą mogli analizować dodatkowe statystyki związane z rozszerzeniem wiadomości w reklamach AdWords. W analizie skuteczności pomóc mają takie informacje jak: chat rate, chat start time oraz messages, dzięki którym będzie można sprawdzić, jak często użytkownicy klikają w rozszerzenia wiadomości, o której godzinie najczęściej wysyłają wiadomości oraz jak długie są konwersacje rozpoczynające się od kliknięcia w rozszerzenie reklamy AdWords.
Kilka dni temu Google na swoim blogu poinformował, że reklamodawcy z sześciu krajów będą mieli wkrótce nowe dane, dzięki którym można poprawić skuteczność prowadzonych kampanii AdWords. W reklamach tekstowych, przy których ustawione będą rozszerzenia wiadomości, będą widoczne dodatkowe trzy wskaźniki:
Jak zapewnia Google, nowości w rozszerzeniach wiadomości mogą znaczenie poprawić skuteczność reklam AdWords, przy których wyświetlane jest wyświetlane rozszerzenie, a przez to - poprawić skuteczność całej kampanii.
Rozszerzenie wiadomości w reklamie AdWords bardzo łatwo rozpoznać - w reklamie pojawia się bowiem ikona sms-a wraz z komunikatem o możliwości wysłania wiadomości (tzw. CTA, ang. call to action, czyli wezwanie do działania). Po kliknięciu w ikonę użytkownik może od razu wysłać wiadomość sms-ową - podobnie jak w przypadku rozszerzeń połączeń, nie trzeba wchodzić na docelową podstronę i szukać podstrony z danymi kontaktowymi.
Aby mieć możliwość ustawienia rozszerzenia wiadomości, należy wejść do zakładki „Rozszerzenia reklam”, wybrać odpowiednią opcję, a następnie przygotować tekst rozszerzenia i podać numer telefonu, pod który będą przychodzić wiadomości. Rozszerzenie można ustawić na poziomie całego konta, kampanii lub grupy reklam. Jeśli więc w ramach konta prowadzone są kampanie z kontaktem do np. różnych działów w firmie, to warto tę możliwość w swoich działaniach wykorzystać.
Należy jednak przy tym pamiętać, że ustawienie rozszerzeń nie zawsze oznacza, że będą one wyświetlane za każdym razem, gdy wyświetlana jest reklama - i dotyczy to również rozszerzeń wiadomości. Aby tak się stało, należy mieć wystarczająco wysoki ranking reklamy, a sama reklama musi być publikowana na odpowiednio wysokiej pozycji.
Choć na razie dokładniejsze dane dotyczące rozszerzeń wiadomości wprowadzane są testowo i będą dostępne tylko w wybranych krajach, to jednak warto śledzić czy i kiedy wprowadzone będą na kontach polskich reklamodawców. Kilkakrotnie pisaliśmy już, że kluczem do analizy skuteczności kampanii AdWords są zawsze liczby, o czym zresztą pisze także Google, podając na swoim blogu interesujące przykłady. Zachęcamy więc do wprowadzania i testowania nowości w swoich kampaniach, a następnie do analizy - dzięki temu można wyciągnąć wnioski przydatne nie tylko w optymalizacji kampanii, ale także i przy prowadzeniu całego biznesu
Czytaj także „Liczby w Google Adwords są najważniejsze”
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy