Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Wkrótce dokładniejsze raportowanie w rozszerzeniach wiadomości?

W najbliższych tygodniach reklamodawcy z kilku krajów będą mieli możliwość poznania dodatkowych statystyk, dotyczących rozszerzeń wiadomości w reklamach AdWords. Dzięki temu optymalizacja kampanii ma być jeszcze skuteczniejsza.

Reklamodawcy w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Brazylii i Australii wkrótce będą mogli analizować dodatkowe statystyki związane z rozszerzeniem wiadomości w reklamach AdWords. W analizie skuteczności pomóc mają takie informacje jak: chat rate, chat start time oraz messages, dzięki którym będzie można sprawdzić, jak często użytkownicy klikają w rozszerzenia wiadomości, o której godzinie najczęściej wysyłają wiadomości oraz jak długie są konwersacje rozpoczynające się od kliknięcia w rozszerzenie reklamy AdWords.

Trzy nowe wskaźniki do analizy kampanii AdWords

Kilka dni temu Google na swoim blogu poinformował, że reklamodawcy z sześciu krajów będą mieli wkrótce nowe dane, dzięki którym można poprawić skuteczność prowadzonych kampanii AdWords. W reklamach tekstowych, przy których ustawione będą rozszerzenia wiadomości, będą widoczne dodatkowe trzy wskaźniki:

Jak zapewnia Google, nowości w rozszerzeniach wiadomości mogą znaczenie poprawić skuteczność reklam AdWords, przy których wyświetlane jest wyświetlane rozszerzenie, a przez to - poprawić skuteczność całej kampanii.

Jak rozpoznać i ustawić rozszerzenia wiadomości w reklamie AdWords?

Rozszerzenie wiadomości w reklamie AdWords bardzo łatwo rozpoznać - w reklamie pojawia się bowiem ikona sms-a wraz z komunikatem o możliwości wysłania wiadomości (tzw. CTA, ang. call to action, czyli wezwanie do działania). Po kliknięciu w ikonę użytkownik może od razu wysłać wiadomość sms-ową - podobnie jak w przypadku rozszerzeń połączeń, nie trzeba wchodzić na docelową podstronę i szukać podstrony z danymi kontaktowymi.

Aby mieć możliwość ustawienia rozszerzenia wiadomości, należy wejść do zakładki „Rozszerzenia reklam”, wybrać odpowiednią opcję, a następnie przygotować tekst rozszerzenia i podać numer telefonu, pod który będą przychodzić wiadomości. Rozszerzenie można ustawić na poziomie całego konta, kampanii lub grupy reklam. Jeśli więc w ramach konta prowadzone są kampanie z kontaktem do np. różnych działów w firmie, to warto tę możliwość w swoich działaniach wykorzystać.

Należy jednak przy tym pamiętać, że ustawienie rozszerzeń nie zawsze oznacza, że będą one wyświetlane za każdym razem, gdy wyświetlana jest reklama - i dotyczy to również rozszerzeń wiadomości. Aby tak się stało, należy mieć wystarczająco wysoki ranking reklamy, a sama reklama musi być publikowana na odpowiednio wysokiej pozycji. 

Podsumowanie

Choć na razie dokładniejsze dane dotyczące rozszerzeń wiadomości wprowadzane są testowo i będą dostępne tylko w wybranych krajach, to jednak warto śledzić czy i kiedy wprowadzone będą na kontach polskich reklamodawców. Kilkakrotnie pisaliśmy już, że kluczem do analizy skuteczności kampanii AdWords są zawsze liczby, o czym zresztą pisze także Google, podając na swoim blogu interesujące przykłady. Zachęcamy więc do wprowadzania i testowania nowości w swoich kampaniach, a następnie do analizy - dzięki temu można wyciągnąć wnioski przydatne nie tylko w optymalizacji kampanii, ale także i przy prowadzeniu całego biznesu

Czytaj także „Liczby w Google Adwords są najważniejsze”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.