Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Wybierz swój cel biznesowy, a potem ustaw swoją kampanię Google Ads

Kontakt telefoniczny z Twoją firmą, wzmocnienie wizerunku firmy czy ruch w sklepie internetowym? Jeśli wiesz, co jest Twoim głównym celem biznesowym, możesz zrobić kolejny krok - ustawić kampanię Google Ads.

Pamiętaj, by zawsze każde działanie marketingowe (w tym kampania Google Ads) było dopasowane do Twoich celów biznesowych - nigdy odwrotnie. Kampania Google Ads może Ci pomóc, gdy:

Gdy już wiesz, co jest Twoim głównym celem, możesz zabrać się do ustawienia swojej kampanii Google Ads.

Cel 1 – telefony od potencjalnych klientów

Reklama Google Ads umożliwia wykonanie połączenia już z poziomu wyników wyszukiwania. Jest to możliwe dzięki dwóm rozwiązaniom:

Jeśli dodatkowo przy ustawieniu tych opcji włączysz śledzenie połączeń telefonicznych, dane o połączeniach będą rejestrowane w raporcie połączeń - dzięki temu niemalże w czasie rzeczywistym można śledzić godzinę wykonania telefonu i długość trwania połączenia. Dodatkowo Google prezentuje także trzy pierwsze cyfry z numeru użytkownika, a same wyniki można przefiltrować po kampanii i grupie reklam - dzięki temu praktycznie od razu wiadomo, które kampanie i grupy przynoszą efekty w postaci największej liczby wykonanych połączeń.

Cel 2 – dotarcie do jak największej grupy osób w Internecie

Jeśli dopiero zaczynasz swoją działalność, a dodatkowo oferujesz wyjątkową, unikalną ofertę, istnieje spore ryzyko, że trudno będzie Ci dotrzeć do potencjalnych klientów za pomocą najpopularniejszej kampanii Google Ads, prowadzonej w wyszukiwarce. W takim wypadku może się okazać, że potencjalni klienci nie będą jeszcze sami wyszukiwali Twojej oferty. Wtedy lepiej najpierw budować zasięg i postawić na kampanię w sieci reklamowej (bannerową) lub wideo. Warto jednak pamiętać o tym, że w tego typu kampaniach raczej nie można się spodziewać tak dobrych wyników, jak w przypadku reklamy tekstowej w wyszukiwarce Google, ponieważ naszym zadaniem jest dopiero dotrzeć z ofertą do potencjalnego klienta i go nią zainteresować.

Cel 3 – wartościowy ruch na stronie internetowej

Dzięki Google Ads możesz zadbać o to, by na Twojej stronie internetowej pojawiali się użytkownicy, którzy szukają konkretnej oferty - usługi lub produktu. Prowadzona w wyszukiwarce Google kampania na sporą przewagę nad innymi działaniami reklamowymi - reklamy pojawiają się bowiem wtedy, gdy użytkownik szuka danej oferty. Jeśli więc kampanię w sieci wyszukiwania ustawimy według odpowiednich parametrów, nie ma mowy o tym, że reklama wyświetli się przypadkowym osobom, które po kilku sekundach opuszczą stronę. A jeśli tak się stanie, to dzięki informacji o zachowaniach użytkowników (na przykład z Google Analytics), ustawienia kampanii Google Ads można od ręki skorygować.

Cel 4 – promocja aplikacji

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu liczby pobrań Twojej aplikacji, Google ma dla Ciebie rozwiązanie - uniwersalną kampanię promującą aplikację. Umożliwia ona promocję w wyszukiwarce Google, Google Play, YouTube, Gmailu oraz w innych aplikacjach i witrynach mobilnych w sieci reklamowej. W takim wypadku wystarczy tylko podać tekst i treści samej reklamy oraz nazwę aplikacji, przypisanej do konta Google, na którym ma być ustawiona kampania.

Podsumowanie

Niezależnie od celu biznesowego, jaki chcesz osiągnąć, kampania Google Ads jest doskonałym narzędziem pozwalającym na przedstawienie swojej oferty szerokiej grupie potencjalnych klientów. Im trafniej typ kampanii zostanie dopasowany do celu, tym większa szansa na osiągnięcie wymiernych efektów. Jeśli chcesz zacząć promować swoją firmę za pomocą Google Ads i masz pytania z tym związane, zapraszamy do kontaktu mailowego kontakt@adpresso.pl lub telefonicznego: 538-101-900.

Czytaj także: Google dobiera kampanię do celu biznesowego

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.