Kontakt telefoniczny z Twoją firmą, wzmocnienie wizerunku firmy czy ruch w sklepie internetowym? Jeśli wiesz, co jest Twoim głównym celem biznesowym, możesz zrobić kolejny krok - ustawić kampanię Google Ads.
Pamiętaj, by zawsze każde działanie marketingowe (w tym kampania Google Ads) było dopasowane do Twoich celów biznesowych - nigdy odwrotnie. Kampania Google Ads może Ci pomóc, gdy:
Gdy już wiesz, co jest Twoim głównym celem, możesz zabrać się do ustawienia swojej kampanii Google Ads.
Reklama Google Ads umożliwia wykonanie połączenia już z poziomu wyników wyszukiwania. Jest to możliwe dzięki dwóm rozwiązaniom:
Jeśli dodatkowo przy ustawieniu tych opcji włączysz śledzenie połączeń telefonicznych, dane o połączeniach będą rejestrowane w raporcie połączeń - dzięki temu niemalże w czasie rzeczywistym można śledzić godzinę wykonania telefonu i długość trwania połączenia. Dodatkowo Google prezentuje także trzy pierwsze cyfry z numeru użytkownika, a same wyniki można przefiltrować po kampanii i grupie reklam - dzięki temu praktycznie od razu wiadomo, które kampanie i grupy przynoszą efekty w postaci największej liczby wykonanych połączeń.
Jeśli dopiero zaczynasz swoją działalność, a dodatkowo oferujesz wyjątkową, unikalną ofertę, istnieje spore ryzyko, że trudno będzie Ci dotrzeć do potencjalnych klientów za pomocą najpopularniejszej kampanii Google Ads, prowadzonej w wyszukiwarce. W takim wypadku może się okazać, że potencjalni klienci nie będą jeszcze sami wyszukiwali Twojej oferty. Wtedy lepiej najpierw budować zasięg i postawić na kampanię w sieci reklamowej (bannerową) lub wideo. Warto jednak pamiętać o tym, że w tego typu kampaniach raczej nie można się spodziewać tak dobrych wyników, jak w przypadku reklamy tekstowej w wyszukiwarce Google, ponieważ naszym zadaniem jest dopiero dotrzeć z ofertą do potencjalnego klienta i go nią zainteresować.
Dzięki Google Ads możesz zadbać o to, by na Twojej stronie internetowej pojawiali się użytkownicy, którzy szukają konkretnej oferty - usługi lub produktu. Prowadzona w wyszukiwarce Google kampania na sporą przewagę nad innymi działaniami reklamowymi - reklamy pojawiają się bowiem wtedy, gdy użytkownik szuka danej oferty. Jeśli więc kampanię w sieci wyszukiwania ustawimy według odpowiednich parametrów, nie ma mowy o tym, że reklama wyświetli się przypadkowym osobom, które po kilku sekundach opuszczą stronę. A jeśli tak się stanie, to dzięki informacji o zachowaniach użytkowników (na przykład z Google Analytics), ustawienia kampanii Google Ads można od ręki skorygować.
Jeśli zależy Ci na zwiększeniu liczby pobrań Twojej aplikacji, Google ma dla Ciebie rozwiązanie - uniwersalną kampanię promującą aplikację. Umożliwia ona promocję w wyszukiwarce Google, Google Play, YouTube, Gmailu oraz w innych aplikacjach i witrynach mobilnych w sieci reklamowej. W takim wypadku wystarczy tylko podać tekst i treści samej reklamy oraz nazwę aplikacji, przypisanej do konta Google, na którym ma być ustawiona kampania.
Niezależnie od celu biznesowego, jaki chcesz osiągnąć, kampania Google Ads jest doskonałym narzędziem pozwalającym na przedstawienie swojej oferty szerokiej grupie potencjalnych klientów. Im trafniej typ kampanii zostanie dopasowany do celu, tym większa szansa na osiągnięcie wymiernych efektów. Jeśli chcesz zacząć promować swoją firmę za pomocą Google Ads i masz pytania z tym związane, zapraszamy do kontaktu mailowego kontakt@adpresso.pl lub telefonicznego: 538-101-900.
Czytaj także: Google dobiera kampanię do celu biznesowego
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy