Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Wyszukiwania lokalne w Google Ads to nie tylko szukanie miejsc

19—10—2018

Google postanowił przeanalizować, czego tak naprawdę poszukują użytkownicy, wpisujący do wyszukiwarki frazy zawierające słowa „blisko” lub „w pobliżu” – okazuje się, że chodzi nie tylko o znalezienie konkretnych miejsc, ale także o spełnianie potrzeb, określonych według różnych kryteriów.

W wyszukiwaniu lokalnym nie chodzi tylko o wyszukiwanie konkretnych miejsc – ważne jest także znalezienie konkretnej rzeczy na określonym obszarze i w określonym czasie – wynika z badania Google, którego wyniki zostały opublikowane w artykule "How Near Me helps us find what we need, not just where to go". Dla reklamodawców może to być więc wyraźna podpowiedź, w jaki sposób prowadzić swoje kampanie Google Ads (dawnej AdWords), kierowane do potencjalnych klientów w najbliższej okolicy.

Jak smartfony i rozwój usług Google zmieniają rzeczywistość?

Swoje badanie Google prowadził na przestrzeni dwóch lat – pierwszą grupę użytkowników przebadał od lipca do grudnia 2015 roku, a w dwa lata później w tym samym okresie sprawdził, jak zachowania użytkowników zmieniały się dzięki powszechności smartfonów i ciągłemu rozwojowi usług Google.

Z badania można wyciągnąć kilka ważnych wniosków:

  • jeśli użytkownik wpisze do wyszukiwarki frazy typu „w pobliżu”, „blisko mnie”, to nie oznacza, że szuka konkretnego miejsca – ważne jest dla niego spełnienie określonej potrzeby, np. znalezienie konkretnej usługi czy produktu w określonym obszarze i czasie;
  • użytkownicy wyszukujący tego typu frazy są najczęściej gotowi do działania, tak, by swoją potrzebę zaspokoić natychmiast; jak podaje Google w swoich badaniach, w ciągu dwóch lat aż o 900 proc. wzrosła liczba wyszukiwań z frazami „dzisiaj / dziś wieczorem”, o 200 proc. wzrosła liczba wyszukiwań ze słowami „teraz”, „blisko” oraz „otwarty/otwarta”, natomiast o 150 proc. wzrosła liczba wyszukiwań z frazą „teraz”;
  • dzięki wyszukiwaniu potencjalny klient nie musi marnować swojego czasu na jeżdżenie od sklepu do sklepu, by porównać ofertę - decyzję może podjąć nawet już przed wyjściem z domu; z jednej strony może to być więc spore ułatwienie, bo do firmy klient przychodzi już z określonymi potrzebami i w miarę zdecydowany, a z drugiej – ofertę naszej konkurencji użytkownik może poznać w ciągu zaledwie kilku sekund, bez męczącej podróży do innej lokalizacji; wszystko więc zależy od tego, jak zaprezentujemy się w sieci i jak skutecznie przekonamy do siebie klienta;
  • jeśli użytkownicy szukają w Google informacji o ofercie „tu i teraz”, należy jak najlepiej spełnić jego oczekiwania; sposobów może być kilka, np. do wyszukiwanych fraz można odpowiednio przygotować treść reklamy Google Ads (AdWords), można też stworzyć mobilną wersję strony internetowej czy odpowiednio zaprezentować ofertę i dzięki przewagom konkurencyjnym odróżnić ją od konkurencji.

Wyszukiwania lokalne dla kampanii Google Ads (AdWords)

W badaniach Google dostrzegamy także jeszcze jeden ważny wątek. Istotne jest bowiem nie tylko to, o czym pisała autorka (że użytkownicy dostosowują możliwości technologii do swoich spełniania potrzeb), ale także możliwość wykorzystania informacji o zachowaniach użytkowników do prowadzenia kampanii Google Ads (AdWords) i do dotarcia do swoich potencjalnych klientów

I tu po raz kolejny możemy wrócić do różnic między prowadzeniem właśnie kampanii, a pozycjonowaniem strony wśród wyników organicznych. Wielu właścicieli firm woli stawiać na pozycjonowanie, ponieważ sądzą, że nie wiąże się to wydatkami finansowymi. Nic bardziej mylnego – za osiągnięcie przyzwoitych pozycji w wynikach organicznych (np. na pierwszej stronie wyników wyszukiwania) trzeba zapłacić. Jeśli zajmujemy się tym sami, płacimy swoim czasem, a jeśli zlecimy to wykonawcy – płacimy innej firmie. Pozycjonowanie na dodatek jest procesem dość czasochłonnym, na efekt trzeba czekać i nie zawsze jest gwarancja,  że cel uda się osiągnąć.

W Google Ads jest inaczej – za kliknięcie reklamodawca rzeczywiście płaci, ale jeśli odpowiednio poprowadzi kampanię, ma przy odpowiednim budżecie sporą szansę na pozycję w czołówce wyników wyszukiwania, a więc nad wynikami organicznymi. Na dodatek kampanię można kierować według określonej lokalizacji, a reklamy można wyświetlać zgodnie z ustawionym harmonogramem - a to pozwala na precyzyjne dotarcie do użytkownika w określonym obszarze i czasie, tak jak to zostało podkreślone w wynikach badań Google.

Czytaj także: 4 ważne ustawienia Google Ads, które pomogą w prowadzeniu lokalnego biznesu

Słowa kluczowe

  • google ads
  • wyszukiwanie lokalne
  • google

Najnowsze artykuły

Google Ads tylko dla przedsiębiorców

Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

Google Shopping: klienci ocenią produkt za pomocą zdjęć

Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych - w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu, pochodzące od klientów.