Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Wyszukiwania lokalne w Google Ads to nie tylko szukanie miejsc

19—10—2018

Google postanowił przeanalizować, czego tak naprawdę poszukują użytkownicy, wpisujący do wyszukiwarki frazy zawierające słowa „blisko” lub „w pobliżu” – okazuje się, że chodzi nie tylko o znalezienie konkretnych miejsc, ale także o spełnianie potrzeb, określonych według różnych kryteriów.

W wyszukiwaniu lokalnym nie chodzi tylko o wyszukiwanie konkretnych miejsc – ważne jest także znalezienie konkretnej rzeczy na określonym obszarze i w określonym czasie – wynika z badania Google, którego wyniki zostały opublikowane w artykule "How Near Me helps us find what we need, not just where to go". Dla reklamodawców może to być więc wyraźna podpowiedź, w jaki sposób prowadzić swoje kampanie Google Ads (dawnej AdWords), kierowane do potencjalnych klientów w najbliższej okolicy.

Jak smartfony i rozwój usług Google zmieniają rzeczywistość?

Swoje badanie Google prowadził na przestrzeni dwóch lat – pierwszą grupę użytkowników przebadał od lipca do grudnia 2015 roku, a w dwa lata później w tym samym okresie sprawdził, jak zachowania użytkowników zmieniały się dzięki powszechności smartfonów i ciągłemu rozwojowi usług Google.

Z badania można wyciągnąć kilka ważnych wniosków:

  • jeśli użytkownik wpisze do wyszukiwarki frazy typu „w pobliżu”, „blisko mnie”, to nie oznacza, że szuka konkretnego miejsca – ważne jest dla niego spełnienie określonej potrzeby, np. znalezienie konkretnej usługi czy produktu w określonym obszarze i czasie;
  • użytkownicy wyszukujący tego typu frazy są najczęściej gotowi do działania, tak, by swoją potrzebę zaspokoić natychmiast; jak podaje Google w swoich badaniach, w ciągu dwóch lat aż o 900 proc. wzrosła liczba wyszukiwań z frazami „dzisiaj / dziś wieczorem”, o 200 proc. wzrosła liczba wyszukiwań ze słowami „teraz”, „blisko” oraz „otwarty/otwarta”, natomiast o 150 proc. wzrosła liczba wyszukiwań z frazą „teraz”;
  • dzięki wyszukiwaniu potencjalny klient nie musi marnować swojego czasu na jeżdżenie od sklepu do sklepu, by porównać ofertę - decyzję może podjąć nawet już przed wyjściem z domu; z jednej strony może to być więc spore ułatwienie, bo do firmy klient przychodzi już z określonymi potrzebami i w miarę zdecydowany, a z drugiej – ofertę naszej konkurencji użytkownik może poznać w ciągu zaledwie kilku sekund, bez męczącej podróży do innej lokalizacji; wszystko więc zależy od tego, jak zaprezentujemy się w sieci i jak skutecznie przekonamy do siebie klienta;
  • jeśli użytkownicy szukają w Google informacji o ofercie „tu i teraz”, należy jak najlepiej spełnić jego oczekiwania; sposobów może być kilka, np. do wyszukiwanych fraz można odpowiednio przygotować treść reklamy Google Ads (AdWords), można też stworzyć mobilną wersję strony internetowej czy odpowiednio zaprezentować ofertę i dzięki przewagom konkurencyjnym odróżnić ją od konkurencji.

Wyszukiwania lokalne dla kampanii Google Ads (AdWords)

W badaniach Google dostrzegamy także jeszcze jeden ważny wątek. Istotne jest bowiem nie tylko to, o czym pisała autorka (że użytkownicy dostosowują możliwości technologii do swoich spełniania potrzeb), ale także możliwość wykorzystania informacji o zachowaniach użytkowników do prowadzenia kampanii Google Ads (AdWords) i do dotarcia do swoich potencjalnych klientów

I tu po raz kolejny możemy wrócić do różnic między prowadzeniem właśnie kampanii, a pozycjonowaniem strony wśród wyników organicznych. Wielu właścicieli firm woli stawiać na pozycjonowanie, ponieważ sądzą, że nie wiąże się to wydatkami finansowymi. Nic bardziej mylnego – za osiągnięcie przyzwoitych pozycji w wynikach organicznych (np. na pierwszej stronie wyników wyszukiwania) trzeba zapłacić. Jeśli zajmujemy się tym sami, płacimy swoim czasem, a jeśli zlecimy to wykonawcy – płacimy innej firmie. Pozycjonowanie na dodatek jest procesem dość czasochłonnym, na efekt trzeba czekać i nie zawsze jest gwarancja,  że cel uda się osiągnąć.

W Google Ads jest inaczej – za kliknięcie reklamodawca rzeczywiście płaci, ale jeśli odpowiednio poprowadzi kampanię, ma przy odpowiednim budżecie sporą szansę na pozycję w czołówce wyników wyszukiwania, a więc nad wynikami organicznymi. Na dodatek kampanię można kierować według określonej lokalizacji, a reklamy można wyświetlać zgodnie z ustawionym harmonogramem - a to pozwala na precyzyjne dotarcie do użytkownika w określonym obszarze i czasie, tak jak to zostało podkreślone w wynikach badań Google.

Czytaj także: 4 ważne ustawienia Google Ads, które pomogą w prowadzeniu lokalnego biznesu

Słowa kluczowe

  • google ads
  • wyszukiwanie lokalne
  • google

Najnowsze artykuły

Jak szybko działa Twoja firmowa strona? Nowe dane pomogą w analizie

Google szykuje się do aktualizacji swojego narzędzia PageSpeed Insights, które pozwala ocenić szybkość działania strony internetowej. Użytkownicy uzyskają nowe dane do analizy.

Ustawienia języka w kampaniach Google Ads – na co warto zwrócić uwagę?

Mogłoby się wydawać, że wybór i ustawienie języka jest jednym z najłatwiejszych etapów konfigurowania kampanii Google Ads. Warto jednak wiedzieć o kilku ważnych kwestiach dotyczących ustawień języka.

Kierujesz reklamy Google Ads do konkretnych klientów? Sprawdź nowe wymagania

Od niedawna każdy reklamodawca, który chce kierować reklamy Google Ads do konkretnych klientów, musi spełnić dodatkowe wymagania, związane z historią swojego konta.