Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Wyszukiwania lokalne w Google Ads to nie tylko szukanie miejsc

Google postanowił przeanalizować, czego tak naprawdę poszukują użytkownicy, wpisujący do wyszukiwarki frazy zawierające słowa „blisko” lub „w pobliżu” – okazuje się, że chodzi nie tylko o znalezienie konkretnych miejsc, ale także o spełnianie potrzeb, określonych według różnych kryteriów.

W wyszukiwaniu lokalnym nie chodzi tylko o wyszukiwanie konkretnych miejsc – ważne jest także znalezienie konkretnej rzeczy na określonym obszarze i w określonym czasie – wynika z badania Google, którego wyniki zostały opublikowane w artykule "How Near Me helps us find what we need, not just where to go". Dla reklamodawców może to być więc wyraźna podpowiedź, w jaki sposób prowadzić swoje kampanie Google Ads (dawnej AdWords), kierowane do potencjalnych klientów w najbliższej okolicy.

Jak smartfony i rozwój usług Google zmieniają rzeczywistość?

Swoje badanie Google prowadził na przestrzeni dwóch lat – pierwszą grupę użytkowników przebadał od lipca do grudnia 2015 roku, a w dwa lata później w tym samym okresie sprawdził, jak zachowania użytkowników zmieniały się dzięki powszechności smartfonów i ciągłemu rozwojowi usług Google.

Z badania można wyciągnąć kilka ważnych wniosków:

Wyszukiwania lokalne dla kampanii Google Ads (AdWords)

W badaniach Google dostrzegamy także jeszcze jeden ważny wątek. Istotne jest bowiem nie tylko to, o czym pisała autorka (że użytkownicy dostosowują możliwości technologii do swoich spełniania potrzeb), ale także możliwość wykorzystania informacji o zachowaniach użytkowników do prowadzenia kampanii Google Ads (AdWords) i do dotarcia do swoich potencjalnych klientów

I tu po raz kolejny możemy wrócić do różnic między prowadzeniem właśnie kampanii, a pozycjonowaniem strony wśród wyników organicznych. Wielu właścicieli firm woli stawiać na pozycjonowanie, ponieważ sądzą, że nie wiąże się to wydatkami finansowymi. Nic bardziej mylnego – za osiągnięcie przyzwoitych pozycji w wynikach organicznych (np. na pierwszej stronie wyników wyszukiwania) trzeba zapłacić. Jeśli zajmujemy się tym sami, płacimy swoim czasem, a jeśli zlecimy to wykonawcy – płacimy innej firmie. Pozycjonowanie na dodatek jest procesem dość czasochłonnym, na efekt trzeba czekać i nie zawsze jest gwarancja,  że cel uda się osiągnąć.

W Google Ads jest inaczej – za kliknięcie reklamodawca rzeczywiście płaci, ale jeśli odpowiednio poprowadzi kampanię, ma przy odpowiednim budżecie sporą szansę na pozycję w czołówce wyników wyszukiwania, a więc nad wynikami organicznymi. Na dodatek kampanię można kierować według określonej lokalizacji, a reklamy można wyświetlać zgodnie z ustawionym harmonogramem - a to pozwala na precyzyjne dotarcie do użytkownika w określonym obszarze i czasie, tak jak to zostało podkreślone w wynikach badań Google.

Czytaj także: 4 ważne ustawienia Google Ads, które pomogą w prowadzeniu lokalnego biznesu

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.