Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Wyszukiwania lokalne w Google Ads to nie tylko szukanie miejsc

Google postanowił przeanalizować, czego tak naprawdę poszukują użytkownicy, wpisujący do wyszukiwarki frazy zawierające słowa „blisko” lub „w pobliżu” – okazuje się, że chodzi nie tylko o znalezienie konkretnych miejsc, ale także o spełnianie potrzeb, określonych według różnych kryteriów.

W wyszukiwaniu lokalnym nie chodzi tylko o wyszukiwanie konkretnych miejsc – ważne jest także znalezienie konkretnej rzeczy na określonym obszarze i w określonym czasie – wynika z badania Google, którego wyniki zostały opublikowane w artykule "How Near Me helps us find what we need, not just where to go". Dla reklamodawców może to być więc wyraźna podpowiedź, w jaki sposób prowadzić swoje kampanie Google Ads (dawnej AdWords), kierowane do potencjalnych klientów w najbliższej okolicy.

Jak smartfony i rozwój usług Google zmieniają rzeczywistość?

Swoje badanie Google prowadził na przestrzeni dwóch lat – pierwszą grupę użytkowników przebadał od lipca do grudnia 2015 roku, a w dwa lata później w tym samym okresie sprawdził, jak zachowania użytkowników zmieniały się dzięki powszechności smartfonów i ciągłemu rozwojowi usług Google.

Z badania można wyciągnąć kilka ważnych wniosków:

Wyszukiwania lokalne dla kampanii Google Ads (AdWords)

W badaniach Google dostrzegamy także jeszcze jeden ważny wątek. Istotne jest bowiem nie tylko to, o czym pisała autorka (że użytkownicy dostosowują możliwości technologii do swoich spełniania potrzeb), ale także możliwość wykorzystania informacji o zachowaniach użytkowników do prowadzenia kampanii Google Ads (AdWords) i do dotarcia do swoich potencjalnych klientów

I tu po raz kolejny możemy wrócić do różnic między prowadzeniem właśnie kampanii, a pozycjonowaniem strony wśród wyników organicznych. Wielu właścicieli firm woli stawiać na pozycjonowanie, ponieważ sądzą, że nie wiąże się to wydatkami finansowymi. Nic bardziej mylnego – za osiągnięcie przyzwoitych pozycji w wynikach organicznych (np. na pierwszej stronie wyników wyszukiwania) trzeba zapłacić. Jeśli zajmujemy się tym sami, płacimy swoim czasem, a jeśli zlecimy to wykonawcy – płacimy innej firmie. Pozycjonowanie na dodatek jest procesem dość czasochłonnym, na efekt trzeba czekać i nie zawsze jest gwarancja,  że cel uda się osiągnąć.

W Google Ads jest inaczej – za kliknięcie reklamodawca rzeczywiście płaci, ale jeśli odpowiednio poprowadzi kampanię, ma przy odpowiednim budżecie sporą szansę na pozycję w czołówce wyników wyszukiwania, a więc nad wynikami organicznymi. Na dodatek kampanię można kierować według określonej lokalizacji, a reklamy można wyświetlać zgodnie z ustawionym harmonogramem - a to pozwala na precyzyjne dotarcie do użytkownika w określonym obszarze i czasie, tak jak to zostało podkreślone w wynikach badań Google.

Czytaj także: 4 ważne ustawienia Google Ads, które pomogą w prowadzeniu lokalnego biznesu

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.