W ostatnim czasie na niektórych kontach Google Ads zniknęła możliwość utworzenia zwykłej reklamy tekstowej. Widać jedynie możliwość dodania elastycznej reklamy w wyszukiwarce, reklamy generującej połączenia oraz odmiany reklamy. Jak na takim koncie utworzyć zwykłą reklamę tekstową?
Google przyzwyczaił już użytkowników Google Ads do nagłych i zwykle utrudniających pracę, zmian w panelu administracyjnym Google Ads. Na niektórych kontach pojawiła się właśnie kolejna z nich. System wyraźnie zachęca do tworzenia elastycznych reklam tekstowych i na niektórych kontach ukrył możliwość utworzenia zwykłych reklam tekstowych. Gdzie w takiej sytuacji można ją znaleźć?
Na kontach, na których ukryto możliwość utworzenia zwykłej reklamy tekstowej, po przejściu do sekcji Reklamy i kliknięciu w znak + widać jedynie trzy możliwości:
Jak w takiej sytuacji dodać zwykłą reklamę tekstową? Mogłoby się wydawać, że opcja + Odmiana reklamy pozwoli na utworzenie takiej reklamy na podstawie innej reklamy tekstowej. Proces tworzenia odmiany reklamy jest jednak dość skomplikowany. Dlatego prościej i szybciej utworzymy zwykłą reklamę, klikając w + Elastyczna reklama w wyszukiwarce:
Po otwarciu edytora reklamy elastycznej, wystarczy kliknąć w wyróżniony niebieską czcionką komunikat Wróć do reklam tekstowych, który znajduje się tuż nad informacją o skuteczności reklamy:
Po chwili wyskoczy powiadomienie, które pyta, czy jesteśmy pewni, że chcemy powrócić do reklamy tekstowej. Należy wybrać przycisk Przełącz (jeśli wybierzemy Nie, wróć pozostaniemy przy tworzeniu elastycznej reklamy w wyszukiwarce):
Po przełączeniu pojawi się nam dobrze znana wersja edytora reklamy pozwalająca utworzyć zwykłą reklamę tekstową:
Niestety, to niejedyne zmiany, jakie ostatnio pojawiły się w panelu Google Ads. W ostatnim czasie Google m.in. ukrył na kontach raporty informujące o lokalizacji użytkowników klikających w reklamy (więcej na ten temat można przeczytać w tym artykule na naszym blogu) oraz ograniczył liczbę widocznych wyszukiwanych słów kluczowych. Wygląda na to, że zachęcanie do tworzenia reklam elastycznych zamiast zwykłych jest kolejnym krokiem na drodze do coraz większej automatyzacji kampanii Google Ads.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy