Docelowa strona internetowa (landing page) to strona, na którą trafiają internauci po kliknięciu w reklamę.
Docelowa strona internetowa (landing page) to strona, na którą trafiają internauci po kliknięciu w reklamę – może to być strona główna serwisu lub podstrona, na której znajdują się szczegóły oferty promowanej za pomocą Google Adwords.
Na docelowej stronie internetowej powinny się znaleźć informacje, będące uzupełnieniem tekstu reklamy. Ważne jest także odpowiednie przygotowanie tekstów: napisanie informacji językiem korzyści (tak, by klient wiedział, jakie korzyści odniesie dzięki skorzystaniu z oferty), zawarcie swoich wyróżników i przewag konkurencyjnych, umieszczenie w tekście słów kluczowych (co ma istotny wpływ na Wynik Jakości), zawarcie interesujących czytelnika informacji oraz zakończenie tekstu wezwaniem do działania (call to action, czyli CTA).
W przypadku docelowych strona internetowych warto przeprowadzać testowanie A/B, czyli przygotować np. dwie wersje podstron, na które trafiają internauci – dzięki temu wiadomo, która podstrona jest lepiej odbierana przez użytkowników, a przez to skuteczniejsza. Można to sprawdzić dzięki analizie danych statystycznych w Google Analytics.