Google Analytics to bezpłatne narzędzie Google’a, które umożliwia monitorowanie ruchu użytkowników na stronie internetowej.
Google Analytics to narzędzie prezentujące dane dotyczące zachowań użytkowników w witrynie. Narzędzie to umożliwia także sprawdzenie informacji o zachowaniach użytkowników, którzy trafili na stronę dzięki kampanii Google Adwords – jest to możliwe, jeśli konto Google Adwords połączone jest z kontem Google Analytics. Na podstronie dedykowanej kampaniom Google Adwords można znaleźć takie informacje jak np. ile czasu użytkownicy spędzili na stronie po kliknięciu w daną reklamę, ile odwiedzili podstron, ilu z nich złożyło zamówienie. Pozwala to na wykonanie pełnej analizy kampanii i lepszą jej optymalizację.
W Google Analytics można również ustawić konwersję, czyli główny cel kampanii, a następnie zaimportować konwersję do Google Adwords. Reklamodawcy, którzy prowadzą sklep internetowy, mogą sprawdzić również dane dotyczące składania zamówień – aby sprawdzić, na jakim etapie najczęściej użytkownicy rezygnują z zakupu.