Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Słownik Google Ads

Lista haseł

definicja
Model atrybucji

w skrócie

Model atrybucji to reguła (lub zbiór reguł), która pozwala ustawić do której reklamy zostanie wliczona konwersja, jeśli jednemu użytkownikowi wyświetliło się kilka reklam dotyczących tego samego produktu.

Model atrybucji to reguła (lub zbiór reguł), która pozwala ustawić do której reklamy zostanie wliczona konwersja, jeśli jednemu użytkownikowi wyświetliło się kilka reklam dotyczących tego samego produktu. Przy ustawianiu kampanii można wybrać jeden z następujących modelów:

  • ostatnie kliknięcie – jeśli użytkownik kliknął w kilka reklam tego samego produktu, przeszedł na stronę, ale tylko jedna wizyta zakończyła się konwersją, to ta konwersja zostanie przypisana do reklamy, w którą użytkownik kliknął jako ostatnią;
  • pierwsze kliknięcie – jeśli użytkownik kliknął w kilka reklam tego samego produktu, przeszedł na stronę, ale tylko jedna wizyta zakończyła się konwersją, to ta konwersja zostanie przypisana do reklamy, w którą użytkownik kliknął jako pierwszą;
  • model liniowy – jeśli użytkownik kliknął w kilka reklam tego samego produktu, przeszedł na stronę, ale tylko jedna wizyta zakończyła się konwersją, to ta konwersja zostanie przypisana do wszystkich reklam, a udział w konwersji rozłoży się po równo;
  • rozkład czasowy – jeśli użytkownik kliknął w kilka reklam tego samego produktu, przeszedł na stronę, ale tylko jedna wizyta zakończyła się konwersją, to ta konwersja zostanie przypisana do reklamy, która była najbardziej zbliżona w czasie dokonywania czynności przez użytkownika;
  • uwzględnienie pozycji – w tym wypadku najwięcej udziałów w konwersji mają reklamy kliknięte jako pierwsza i ostatnia, pozostałe reklamy otrzymują mniej udziałów.

Powiązane hasła

Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.