Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Certyfikat SSL niezbędny w kampanii Google Shopping

29—03—2017

Google nie pozwala na prowadzenie kampanii Google Shopping i nie zatwierdzi takiej kampanii, jeśli strona, na której użytkownik dokonuje transakcji, nie jest zabezpieczona protokołem SSL i jeśli nie potwierdza tego certyfikat SSL. 

Spora liczba przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe coraz częściej rozważa prowadzenie kampanii Google Shopping (to jeden z typów kampanii Google AdWords). Słusznie, ponieważ niekiedy działania te powinny być istotnym elementem strategii marketingowej. Zainteresowanie Google Shopping coraz częściej też obserwujemy wśród naszych klientów. 

Zanim jednak rozpocznie się działania, warto pamiętać o kilku elementach - jednym z ważniejszych jest certyfikat SSL. Google nie pozwala bowiem na prowadzenie kampanii Google Shopping i nie zatwierdzi takiej kampanii, jeśli strona, na której użytkownik dokonuje transakcji, nie jest zabezpieczona protokołem SSL i jeśli nie potwierdza tego certyfikat SSL. 

Oczywiście, możliwe będzie utworzenie konta w Google Merchant Center i przygotowanie pliku z danymi, ale ostatecznie konto nie przejdzie weryfikacji Google’a – w informacji zwrotnej przesłany zostanie komunikat Konto zawieszone za naruszenie zasad: zakup niezabezpieczony”. A weryfikacja i uzyskanie akceptacji jest niezbędne do rozpoczęcia każdej kampanii Google. 

Czym jest protokół SSL i jak go rozpoznać? 

Protokół SSL używany jest do bezpiecznych połączeń internetowych, a certyfikat SSL potwierdza, że transmisja danych realizowanych za pośrednictwem danej witryny jest poufna. Oznacza to po prostu, że wszystkie informacje, które są wpisywane w polach w witrynie (np. hasła użytkownika czy numery kart kredytowych), pozostają bezpieczne. 

Witryny, które są zabezpieczone certyfikatem, bardzo łatwo rozpoznać - wystarczy sprawdzić informacje w polu adresu. Adres zabezpieczonej strony zaczyna się od liter https, a w pobliżu adresu znajduje się symbol kłódki, najczęściej w kolorze zielonym (np. w przeglądarkach Chrome i Firefox można go znaleźć po lewej stronie adresu, a w Internet Explorer - po prawej stronie). Można też kliknąć w symbol kłódki - jeśli połączenie będzie bezpieczne to powinna się ukazać informacja o tym, np. komunikat Bezpieczne połączenieZabezpieczone połączenie czy Połączenie z serwerem jest szyfrowane”. Czasem obok symbolu kłódki można też znaleźć nazwę firmy, która jest właścicielem domeny, np. w przypadku banków.

Typy certyfikatów SSL 

Właściciele sklepów internetowych mają do wyboru trzy typy certyfikatów SSL: 

  1. certyfikaty SSL z grupy DV (Domain Validation), gdy weryfikacja danych odbywa się elektronicznie, a na certyfikacie znajduje się nazwa domeny; wydanie tych certyfikatów trwa najkrócej, jest też najtańsze; 

  2. certyfikaty SSL z grupy OV (Organization Validation), gdy weryfikacja obejmuje nie tylko domenę, ale też sprawdzenie danych podmiotu, dla którego certyfikat jest wydawany; dzięki temu użytkownicy wiedzą, że podmiot istnieje, a domena na pewno należy do niego; 
  3. certyfikaty SSL z grupy EV (Extended Validation), gdy weryfikacja obejmuje domenę oraz sprawdzenie danych podmiotu; przyznanie tego certyfikatu trwa dłużej niż przyznanie pozostałych, ponieważ kontrola jest bardziej szczegółowa; na koniec strona internetowa otrzymuje certyfikat z oznaczeniem nazwy właściciela, a wyświetlany na pasku adres strony internetowej ma kolor zielony. 

Właściciel może wybrać też certyfikat typu Wildcard, który szyfruje dane nie tylko w pojedynczej domenie, ale także we wszystkich jej subdomenach.  

Ceny najtańszych certyfikatów zaczynają się już od ok. 100 zł za rok. Za najdroższe certyfikaty (z grupy EV) trzeba zazwyczaj zapłacić minimum 1000 zł rocznie. 

Który certyfikat SSL wybrać? 

Jeśli właściciel sklepu internetowego chce szybko rozpocząć kampanię Google Shopping, to najprościej wybrać certyfikat z grupy DV typu Wildcard – wydanie takiego certyfikatu jest najszybsze i najtańsze, pozwala ponadto na ochronę danych także w subdomenach. Przyznanie certyfikatów z pozostałych grupy jest na pewno nieco dłuższe, droższe i bardziej pracochłonne, ale warto pamiętać, że posiadanie certyfikatów z weryfikacją właściciela na pewno wzbudza większe zaufanie internautów. 

Podsumowanie

Google nie pozwala na prowadzenie kampanii Google Shopping i nie zatwierdzi takiej kampanii, jeśli strona, na której użytkownik dokonuje transakcji, nie jest zabezpieczona protokołem SSL i jeśli nie potwierdza tego certyfikat SSL. Posiadanie takiego certyfikatu oznacza, że wszystkie informacje, które są wpisywane w polach w witrynie (np. hasła użytkownika czy numery kart kredytowych), pozostają bezpieczne. 

Właściciele sklepów internetowych mają do wyboru trzy typy certyfikatów SSL: z grupy DV, OV oraz EV. Można też wybrać certyfikat typu Wildcard, który szyfruje dane nie tylko w pojedynczej domenie, ale także we wszystkich jej subdomenach. Jeśli więc właściciel sklepu internetowego chce szybko rozpocząć kampanię Google Shopping, to najprościej wybrać certyfikat z grupy DV typu Wildcard – wydanie takiego certyfikatu nie dość, że jest najszybsze i najtańsze, to pozwala jeszcze także na ochronę danych także w subdomenach.

Przed rozpoczęciem kampanii Google Shopping przeczytaj także nasz poradnik 13 skutecznych sposobów na zmniejszenie liczby koszyków porzucanych w sklepie internetowym.

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • SEM
  • Google Shopping
  • SSL

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.