Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Co musi się znaleźć na firmowej stronie internetowej?

13—01—2020

Kontakt, opis oferty i jej przewagi konkurencyjne - bez tego żadna firmowa strona nie może się już dzisiaj obejść.

Bez dobrze prowadzonej firmowej strony internetowej pieniądze wydane na działania marketingowe (w tym kampanie Google Ads) to często pieniądze wyrzucone w błoto. Aby skutecznie przekonać klienta do skorzystania z Twojej oferty warto pamiętać o kilku elementach, które na stronie internetowej MUSZĄ się znaleźć - są to:

  • dane kontaktowe,
  • opis oferty,
  • przewagi konkurencyjne.

Dane kontaktowe - by klienci wiedzieli, jak mogą się szybko z Tobą skontaktować

Bardzo często klienci kierują się na Twoją stronę internetową po to, by znaleźć tam bezpośredni kontakt do firmy. Czasem może w tym pomóc Google (zarówno w wizytówce Google Moja Firma, jak i kampaniach Google Ads istnieje możliwość połączenia telefonicznego czy wysłania wiadomości z poziomu wizytówki - czytaj więcej Pożegnanie z rozszerzeniem wiadomości w kampaniach Google Ads), jednak warto w tym temacie liczyć również na siebie i zadbać o umieszczenie danych kontaktowych w witrynie. Jednym z rozwiązań może być umieszczenie numeru i statycznego formularza kontaktowego na oddzielnej podstronie, można też umieścić numer od razu na stronie głównej, ale w takim miejscu, by był widoczny na każdej innej podstronie (np. w pobliżu głównego menu lub w oddzielnym module na samym dole). Można też skorzystać z rozwiązań innych firm i zainstalować u siebie formularz kontaktowy pop-up, który widoczny będzie wszędzie na naszej stronie.

Warto też pamiętać, że równie ważna jak umieszczenie danych kontaktowych jest także późniejsza obsługa telefonów i e-maili - zwróć więc uwagę, by wszystkie telefony i wiadomości nie zostały bez odpowiedzi.

Opis podstawowej oferty oraz produktów i usług, które są uzupełniają

Jeśli w kampaniach Google Ads promujesz konkretną ofertę (starannie dobierasz słowa kluczowe i tworzysz teksty reklam), musisz rozszerzyć jej opis na swojej stronie internetowej - tak, by potencjalny klient dowiedział się o niej wszystkiego, co musi wiedzieć. 

O ile w tekście reklamy jesteś ograniczony konkretną liczbą znaków, o tyle na swojej stronie internetowej możesz rozwinąć opis usługi. Pamiętaj tylko o kilku kwestiach:

  • dobrze, gdyby tekst zawierał słowa kluczowe, ale by nie było ich jednocześnie zbyt dużo - takie teksty może się trudno czytać, a ważne, by informacja była przyjazna odbiorcy; 
  • z tego powodu staraj się też unikać ogólników czy mocno branżowych fraz;
  • jeśli Twoja oferta nie składa się tylko z jednego produktu czy usług, zadbaj o to, by taka informacja znalazła się w tekście; np. jeśli w swoim zakładzie fryzjerskim sprzedajesz też specjalistyczne kosmetyki do pielęgnacji włosów, to poinformuj o tym koniecznie swoje klientki.

Przewagi konkurencyjne - czyli to, co Cię odróżnia od innych firm

Przewagi konkurencyjne, czyli wszystko to, co wyróżnia Cię wśród konkurencji, pozwala zapamiętać Twoją ofertę i sprawia, że jej wybór staje się łatwiejszy. Zastanów się, co wyróżnia Twoją ofertę i umieść informację o tym na stronie. Pamiętaj jednak, że pewne kwestie mogą być już dla klientów oczywiste i są standardem (np. w sklepie internetowym wysyłka w ciągu 24 godzin czy bezpłatna dostawa do sklepu stacjonarnego), dlatego to, co jeszcze kiedyś było wyróżnikiem, dziś już niekoniecznie musi nim być. Ale możesz przekonać klienta do siebie  innymi wyróżnikami - np. przelewasz klientom środki w ciągu 24 godzin od momentu, gdy zwracany produkt do Ciebie trafi? To zdarza się niezbyt często, dlatego koniecznie o tym napisz.

Czytaj także: Czy można prowadzić kampanię Google Ads bez własnej strony internetowej?

Słowa kluczowe

  • strona internetowa

Najnowsze artykuły

Nowość! Reklamy dźwiękowe (audio ads) na YouTube

17 listopada Google poinformował o zmianach związanych z nowym formatem reklam na YouTube. Na swoim blogu Ads & Commerce informuje o nowych możliwościach wykorzystywania reklam audio.

Call to action w reklamie: dlaczego jest tak ważne?

Aby reklama była skuteczna, warto umieścić w niej tzw. call to action (CTA), czyli wezwania do działania. Przyjmuje ono różne formy, zależne jest od naszego celu biznesowego i miejsca emisji reklamy.

Dlaczego warto już teraz przygotować się na Black Friday?

Choć do Black Friday i Cyber Monday pozostało jeszcze sporo czasu, warto zacząć przygotowania już teraz. Nad czym pracować, aby jak najefektywniej wykorzystać okres corocznych wyprzedaży?