Kontakt, opis oferty i jej przewagi konkurencyjne - bez tego żadna firmowa strona nie może się już dzisiaj obejść.
Bez dobrze prowadzonej firmowej strony internetowej pieniądze wydane na działania marketingowe (w tym kampanie Google Ads) to często pieniądze wyrzucone w błoto. Aby skutecznie przekonać klienta do skorzystania z Twojej oferty warto pamiętać o kilku elementach, które na stronie internetowej MUSZĄ się znaleźć - są to:
Bardzo często klienci kierują się na Twoją stronę internetową po to, by znaleźć tam bezpośredni kontakt do firmy. Czasem może w tym pomóc Google (zarówno w wizytówce Google Moja Firma, jak i kampaniach Google Ads istnieje możliwość połączenia telefonicznego czy wysłania wiadomości z poziomu wizytówki - czytaj więcej Pożegnanie z rozszerzeniem wiadomości w kampaniach Google Ads), jednak warto w tym temacie liczyć również na siebie i zadbać o umieszczenie danych kontaktowych w witrynie. Jednym z rozwiązań może być umieszczenie numeru i statycznego formularza kontaktowego na oddzielnej podstronie, można też umieścić numer od razu na stronie głównej, ale w takim miejscu, by był widoczny na każdej innej podstronie (np. w pobliżu głównego menu lub w oddzielnym module na samym dole). Można też skorzystać z rozwiązań innych firm i zainstalować u siebie formularz kontaktowy pop-up, który widoczny będzie wszędzie na naszej stronie.
Warto też pamiętać, że równie ważna jak umieszczenie danych kontaktowych jest także późniejsza obsługa telefonów i e-maili - zwróć więc uwagę, by wszystkie telefony i wiadomości nie zostały bez odpowiedzi.
Jeśli w kampaniach Google Ads promujesz konkretną ofertę (starannie dobierasz słowa kluczowe i tworzysz teksty reklam), musisz rozszerzyć jej opis na swojej stronie internetowej - tak, by potencjalny klient dowiedział się o niej wszystkiego, co musi wiedzieć.
O ile w tekście reklamy jesteś ograniczony konkretną liczbą znaków, o tyle na swojej stronie internetowej możesz rozwinąć opis usługi. Pamiętaj tylko o kilku kwestiach:
Przewagi konkurencyjne, czyli wszystko to, co wyróżnia Cię wśród konkurencji, pozwala zapamiętać Twoją ofertę i sprawia, że jej wybór staje się łatwiejszy. Zastanów się, co wyróżnia Twoją ofertę i umieść informację o tym na stronie. Pamiętaj jednak, że pewne kwestie mogą być już dla klientów oczywiste i są standardem (np. w sklepie internetowym wysyłka w ciągu 24 godzin czy bezpłatna dostawa do sklepu stacjonarnego), dlatego to, co jeszcze kiedyś było wyróżnikiem, dziś już niekoniecznie musi nim być. Ale możesz przekonać klienta do siebie innymi wyróżnikami - np. przelewasz klientom środki w ciągu 24 godzin od momentu, gdy zwracany produkt do Ciebie trafi? To zdarza się niezbyt często, dlatego koniecznie o tym napisz.
Czytaj także: Czy można prowadzić kampanię Google Ads bez własnej strony internetowej?
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy