Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Pożegnanie z rozszerzeniem wiadomości w kampaniach Google Ads

10—01—2020

W kampaniach Google Ads prowadzonych w wyszukiwarce wkrótce nie będzie można ustawiać rozszerzeń wiadomości, a dotychczas utworzone rozszerzenia nie będą wyświetlane przy reklamach. Zmiana ma nastąpić 27 stycznia.

Reklamodawcy mają jeszcze kilka chwil, by przygotować się do zmian w rozszerzeniach reklam Google Ads - pożegnanie z rozszerzeniami wiadomości nastąpi 27 stycznia. Po tym terminie:

  • rozszerzenia, które już są ustawione na kontach, nie będą wyświetlane z reklamami tekstowymi;
  • nie będzie można edytować istniejących rozszerzeń wiadomości ani tworzyć nowych;
  • statystyki już istniejących rozszerzeń będą dostępne na kontach do końca 2020 roku - w tym czasie warto pobrać dane, jeśli będziemy chcieli do nich później wrócić; do tego momentu będzie można samodzielnie usunąć istniejące rozszerzenia - potem najprawdopodobniej zrobi to automatycznie Google.

Od tych zmian nie ma ucieczki - przy próbie zmiany istniejącego rozszerzenia lub utworzenia nowego na ekranie pojawi się błąd.

Rozszerzenia wiadomości - za czym będziemy tęsknić?

Rozszerzenie wiadomości pojawia się pod tekstem reklamy Google Ads. Użytkownik widzi wtedy ikonę wiadomości tekstowej wraz z komunikatem o możliwości wysłania wiadomości. Po kliknięciu w ikonę użytkownik może od razu wysłać sms-a, np. z prośbą o kontakt lub z pytaniem o bardziej szczegółowe informacje na temat oferty. 

Z jednej strony ruch Googlea wydaje się zrozumiały - w dobie popularności takich komunikatorów jak Messenger czy WhatsApp wiadomości sms-owych wysyłamy coraz mniej (jak podaje portal Antyweb, powołując się na dane GUS i UKE, liczba wysyłanych wiadomości spadła w ciągu niecałej dekady aż o 5 mld - z liczby 51,4 mld w 2010 roku do poziomu 46,5 mld w 2018 roku). Z drugiej jednak strony dla reklamodawcy każde rozszerzenie w reklamie to możliwość podania internautom dodatkowych informacji już w wyszukiwarce Google. Dodatkowo kontakt z firmą można było nawiązać bez konieczności wchodzenia na stronę - wystarczyło kliknąć w rozszerzenie, by przenieść się do aplikacji do wysyłania sms-ów. Nawet nie trzeba było wpisywać tekstu wiadomości - można go bowiem było ustawić już przy tworzeniu samego rozszerzenia.

Co zamiast rozszerzeń wiadomości?

Rozszerzenia wiadomości z powodzeniem mogą zostać zastąpione przez trzy inne rozwiązania. Z możliwością wysyłania wiadomości nie żegnamy się bowiem całkowicie - niedawno Google wprowadził taką opcję do wizytówki Google Moja Firma. W takim wypadku wystarczy, by właściciel wizytówki pobrał aplikację Google Moja Firma na swojego smartfona i włączył tam możliwość wysyłania wiadomości - dzięki temu na urządzeniach mobilnych w wizytówce pojawi się ikona ,,SMS" (zaraz za symbolem słuchawki telefonicznej i napisem ,,Zadzwoń). Nazwa sms może być nieco myląca, ponieważ potencjalny klient nie wysyła tradycyjnej wiadomości tekstowej, tylko może się z nami skontaktować za pomocą czatu w aplikacji mobilnej Google Moja Firma.

Z takiej możliwości mogą korzystać lokalni reklamodawcy. A co z firmami, które prowadzą działalność na większym obszarze? Na swoich kontach mogą ustawić rozszerzenie połączeń telefonicznych - dzięki temu klienci będą mogli od razu zadzwonić do firmy, bez konieczności przechodzenia na docelową podstronę.

Od niedawna Google umożliwia utworzenie także rozszerzenia z formularzem kontaktowym. Już pod koniec 2018 roku pojawiła się informacja o planach wprowadzenia e-maila do rozszerzeń wiadomości - dzięki temu klienci mieliby możliwość wysłania zwykłego e-maila (czytaj więcej: Google chce wprowadzić e-maila do rozszerzeń wiadomości). Kilka tygodni Google zaproponował nieco podobne rozwiązanie - formularz kontaktowy, dzięki któremu można wysłać wiadomość bez konieczności przechodzenia do oddzielnej aplikacji.

Rozszerzenie można utworzyć w kampaniach prowadzonych w wyszukiwarce. Do ich utworzenia wystarczą: wezwanie do działania, tekst rozszerzenia, tekst nagłówka, nazwa firmy, opis i link do polityki prywatności.

Czytaj także: W kampanii Google Ads pozyskasz dane klientów

Słowa kluczowe

  • rozszerzenie reklam tekstowych
  • rozszerzenie wiadomości

Najnowsze artykuły

Formularze kontaktowe w kolejnych reklamach Google Ads

Formularze kontaktowe w Google Ads będzie można ustawiać w reklamach na Youtubie i Discovery, a wkrótce ma być to możliwe również w reklamach bannerowych.

Facebook jak Instagram - tylko z liczbą obserwujących?

Facebook bez licznika polubień, za to z liczbą obserwujących? Wkrótce może być to możliwe. Facebook wrócił do ukrywania polubień, tylko teraz dotyczy to stron.

Gdzie szukać nowych klientów? Przede wszystkim w Internecie

Trzech na czterech użytkowników Internetu robi zakupy w sieci - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020” firmy Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej.