Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Pożegnanie z rozszerzeniem wiadomości w kampaniach Google Ads

W kampaniach Google Ads prowadzonych w wyszukiwarce wkrótce nie będzie można ustawiać rozszerzeń wiadomości, a dotychczas utworzone rozszerzenia nie będą wyświetlane przy reklamach. Zmiana ma nastąpić 27 stycznia.

Reklamodawcy mają jeszcze kilka chwil, by przygotować się do zmian w rozszerzeniach reklam Google Ads - pożegnanie z rozszerzeniami wiadomości nastąpi 27 stycznia. Po tym terminie:

Od tych zmian nie ma ucieczki - przy próbie zmiany istniejącego rozszerzenia lub utworzenia nowego na ekranie pojawi się błąd.

Rozszerzenia wiadomości - za czym będziemy tęsknić?

Rozszerzenie wiadomości pojawia się pod tekstem reklamy Google Ads. Użytkownik widzi wtedy ikonę wiadomości tekstowej wraz z komunikatem o możliwości wysłania wiadomości. Po kliknięciu w ikonę użytkownik może od razu wysłać sms-a, np. z prośbą o kontakt lub z pytaniem o bardziej szczegółowe informacje na temat oferty. 

Z jednej strony ruch Googlea wydaje się zrozumiały - w dobie popularności takich komunikatorów jak Messenger czy WhatsApp wiadomości sms-owych wysyłamy coraz mniej (jak podaje portal Antyweb, powołując się na dane GUS i UKE, liczba wysyłanych wiadomości spadła w ciągu niecałej dekady aż o 5 mld - z liczby 51,4 mld w 2010 roku do poziomu 46,5 mld w 2018 roku). Z drugiej jednak strony dla reklamodawcy każde rozszerzenie w reklamie to możliwość podania internautom dodatkowych informacji już w wyszukiwarce Google. Dodatkowo kontakt z firmą można było nawiązać bez konieczności wchodzenia na stronę - wystarczyło kliknąć w rozszerzenie, by przenieść się do aplikacji do wysyłania sms-ów. Nawet nie trzeba było wpisywać tekstu wiadomości - można go bowiem było ustawić już przy tworzeniu samego rozszerzenia.

Co zamiast rozszerzeń wiadomości?

Rozszerzenia wiadomości z powodzeniem mogą zostać zastąpione przez trzy inne rozwiązania. Z możliwością wysyłania wiadomości nie żegnamy się bowiem całkowicie - niedawno Google wprowadził taką opcję do wizytówki Google Moja Firma. W takim wypadku wystarczy, by właściciel wizytówki pobrał aplikację Google Moja Firma na swojego smartfona i włączył tam możliwość wysyłania wiadomości - dzięki temu na urządzeniach mobilnych w wizytówce pojawi się ikona ,,SMS" (zaraz za symbolem słuchawki telefonicznej i napisem ,,Zadzwoń). Nazwa sms może być nieco myląca, ponieważ potencjalny klient nie wysyła tradycyjnej wiadomości tekstowej, tylko może się z nami skontaktować za pomocą czatu w aplikacji mobilnej Google Moja Firma.

Z takiej możliwości mogą korzystać lokalni reklamodawcy. A co z firmami, które prowadzą działalność na większym obszarze? Na swoich kontach mogą ustawić rozszerzenie połączeń telefonicznych - dzięki temu klienci będą mogli od razu zadzwonić do firmy, bez konieczności przechodzenia na docelową podstronę.

Od niedawna Google umożliwia utworzenie także rozszerzenia z formularzem kontaktowym. Już pod koniec 2018 roku pojawiła się informacja o planach wprowadzenia e-maila do rozszerzeń wiadomości - dzięki temu klienci mieliby możliwość wysłania zwykłego e-maila (czytaj więcej: Google chce wprowadzić e-maila do rozszerzeń wiadomości). Kilka tygodni Google zaproponował nieco podobne rozwiązanie - formularz kontaktowy, dzięki któremu można wysłać wiadomość bez konieczności przechodzenia do oddzielnej aplikacji.

Rozszerzenie można utworzyć w kampaniach prowadzonych w wyszukiwarce. Do ich utworzenia wystarczą: wezwanie do działania, tekst rozszerzenia, tekst nagłówka, nazwa firmy, opis i link do polityki prywatności.

Czytaj także: W kampanii Google Ads pozyskasz dane klientów

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.