Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Czy klienci wracają do sklepu dzięki kampanii Google Ads?

02—11—2018

Do konwersji offline Google dodał podział na klientów nowych i powracających. Pozwoli to na ocenę, czy kampania Google Ads (AdWords) skłania klientów do ponownej wizyty w sklepie stacjonarnym.

Google uruchomił nowe narzędzie, dotyczące konwersji polegających na wizycie w sklepie stacjonarnym - podział na klientów nowych i powracających. Z nowości nie będą mogli skorzystać wszyscy reklamodawcy - konwersja ta jest dostępna tylko dla wybranych reklamodawców, którzy spełniają określone przez Googlea wymagania. Jednak ci reklamodawcy, dla których w biznesie kluczowa jest osobista wizyta klienta, a nie tylko np. kontakt telefoniczny, powinni zdecydowanie przyjrzeć się zarówno konwersji offline, jak i nowemu podziałowi klientów. Dzięki niemu można bowiem ocenić dwa ważne aspekty:

  • na ile kampania Google Ads (AdWords) jest skuteczna, przyciąga uwagę potencjalnego klienta i skłania go do wizyty w sklepie;
  • na ile działania marketingowe i oferta sklepu skłaniają użytkownika do ponownej wizyty i budowania dłuższej relacji.

Śledzenie konwersji offline nie dla wszystkich reklamodawców

Przypomnijmy - by chronić prywatność potencjalnych klientów, reklamodawca, który chce ustawić u siebie konwersje polegające na wizycie w sklepie stacjonarnym, musi spełnić następujące wymagania:

  • odpowiednia lokalizacja (należy zapytać się swojego opiekuna konta, czy konwersje polegające na wizycie w sklepie tradycyjnym są dostępne w danej lokalizacji);
  • tysiące kliknięć reklam i widocznych wyświetleń;
  • Połączenie konta Google Moja Firma z kontem Google Ads;
  • lokalizacja każdego ze swoich sklepów stacjonarnych posiada wizytówkę na koncie Google Moja Firma;
  • co najmniej 90% powiązanych lokalizacji zweryfikowanych w Google Moja Firma;
  • aktywne rozszerzenia lokalizacji; 
  • wystarczające dane w systemie o wizytach w sklepie tradycyjnym, które można przypisać do ruchu z kliknięć i widocznych wyświetleń reklam; należy też uzyskać minimalną liczbę wizyt wymaganą dla zabezpieczenia prywatności użytkowników.

Konwersji nie mogą też ustawić ci reklamodawcy, którzy prowadzą działania związane z opieką zdrowotną, religią, treściami dla dorosłych i dziećmi.

Google koncentruje się na ruchu w sklepach stacjonarnych już od dłuższego czasu

Do zwiększenia ruchu w sklepach stacjonarnych dzięki reklamom, Google szykuje się już od dłuższego czasu - równo rok temu, w naszym artykule ,,Nowy cel Googlea - zwiększenie liczby klientów w sklepie stacjonarnym" informowaliśmy, że Google rusza z programem pilotażowym, dzięki któremu będzie można wyświetlać reklamy displayowe zachęcające do wizyty w sklepie stacjonarnym i kupna konkretnych towarów. Program realizowany był w wybranych krajach (choć nie w Polsce).

Dodatkowo także wybrani reklamodawcy mieli możliwość analizy szczegółowe raportów, zawierających takie informacje jak:

  • czas, który minął od momentu kliknięcia w reklamę do czasu wizyty w sklepie,
  • jaki procent wszystkich odwiedzin stanowią odwiedziny klientów stałych (powracających),
  • dane demograficzne klientów.

Informacje te pochodziły od użytkowników, którzy w swoich urządzeniach mieli włączoną opcję lokalizacji. Potrzebne do raportów dane były zbierane anonimowo (nie były powiązane z konkretnymi danymi osobowymi).

Mniej precyzyjne są natomiast konwersje, oparte na danych z wizytówki Google Moja Firma. U wszystkich reklamodawców, którzy swoją wizytówkę mieli połączoną z kontem Google Ads (co umożliwia wyświetlanie rozszerzeń lokalizacji), Google kilka miesięcy temu automatycznie utworzył konwersje - wśród nich była m.in. „Działania lokalne – wskazówki dojazdu”, która oznacza wyświetlenie przez użytkownika trasy dojazdu do firmy. Choć od wyświetlania trasy do samej wizyty z firmie jest oczywiście daleka droga, to jednak można zakładać, że część z tych użytkowników pojawiła się w firmie osobiście. Więcej czytaj w naszym artykule: ,,Google automatycznie tworzy konwersje w kampaniach AdWords".

Podsumowanie

Nowość, którą Google wprowadza do konwersji polegających na wizycie w sklepie stacjonarnym, nie powinna dziwić nikogo, kto uważnie śledzi zmiany, zachodzące w zachowaniach potencjalnych klientów. Dziś, gdy większość z nas ma pod ręką urządzenia typu smartfon albo laptop, podejmowanie decyzji zakupowanych wygląda nieco inaczej niż jeszcze kilka lat temu - proces ten zaczyna się bowiem zazwyczaj w Internecie i albo tam się kończy (np. w przypadku zakupów w sklepie internetowym) albo kończy się w firmie (tej jest np. w przypadku salonów kosmetycznych, restauracji czy warsztatów samochodowych). Sytuację komplikują też inne sytuacje, np. potencjalny klient korzysta po drodze z kilku różnych urządzeń lub wcześniej skorzystał już z oferty, a teraz wraca do nas ponownie. Prawdziwym wyzwaniem jest więc dzisiaj śledzenie drogi, którą klient przeszedł od momentu wyszukiwania oferty w Internecie aż do momentu finalizacji transakcji - dzięki temu można bowiem precyzyjnie określić, jaki jest zwrot z inwestycji z kampanię Google Ads (AdWords) i gdzie wprowadzać ewentualne zmiany w samej kampanii.

Słowa kluczowe

  • konwersja
  • google moja firma
  • google ads

Najnowsze artykuły

Jak szybko działa Twoja firmowa strona? Nowe dane pomogą w analizie

Google szykuje się do aktualizacji swojego narzędzia PageSpeed Insights, które pozwala ocenić szybkość działania strony internetowej. Użytkownicy uzyskają nowe dane do analizy.

Ustawienia języka w kampaniach Google Ads – na co warto zwrócić uwagę?

Mogłoby się wydawać, że wybór i ustawienie języka jest jednym z najłatwiejszych etapów konfigurowania kampanii Google Ads. Warto jednak wiedzieć o kilku ważnych kwestiach dotyczących ustawień języka.

Kierujesz reklamy Google Ads do konkretnych klientów? Sprawdź nowe wymagania

Od niedawna każdy reklamodawca, który chce kierować reklamy Google Ads do konkretnych klientów, musi spełnić dodatkowe wymagania, związane z historią swojego konta.