Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Czy klienci wracają do sklepu dzięki kampanii Google Ads?

Do konwersji offline Google dodał podział na klientów nowych i powracających. Pozwoli to na ocenę, czy kampania Google Ads (AdWords) skłania klientów do ponownej wizyty w sklepie stacjonarnym.

Google uruchomił nowe narzędzie, dotyczące konwersji polegających na wizycie w sklepie stacjonarnym - podział na klientów nowych i powracających. Z nowości nie będą mogli skorzystać wszyscy reklamodawcy - konwersja ta jest dostępna tylko dla wybranych reklamodawców, którzy spełniają określone przez Googlea wymagania. Jednak ci reklamodawcy, dla których w biznesie kluczowa jest osobista wizyta klienta, a nie tylko np. kontakt telefoniczny, powinni zdecydowanie przyjrzeć się zarówno konwersji offline, jak i nowemu podziałowi klientów. Dzięki niemu można bowiem ocenić dwa ważne aspekty:

Śledzenie konwersji offline nie dla wszystkich reklamodawców

Przypomnijmy - by chronić prywatność potencjalnych klientów, reklamodawca, który chce ustawić u siebie konwersje polegające na wizycie w sklepie stacjonarnym, musi spełnić następujące wymagania:

Konwersji nie mogą też ustawić ci reklamodawcy, którzy prowadzą działania związane z opieką zdrowotną, religią, treściami dla dorosłych i dziećmi.

Google koncentruje się na ruchu w sklepach stacjonarnych już od dłuższego czasu

Do zwiększenia ruchu w sklepach stacjonarnych dzięki reklamom, Google szykuje się już od dłuższego czasu - równo rok temu, w naszym artykule ,,Nowy cel Googlea - zwiększenie liczby klientów w sklepie stacjonarnym" informowaliśmy, że Google rusza z programem pilotażowym, dzięki któremu będzie można wyświetlać reklamy displayowe zachęcające do wizyty w sklepie stacjonarnym i kupna konkretnych towarów. Program realizowany był w wybranych krajach (choć nie w Polsce).

Dodatkowo także wybrani reklamodawcy mieli możliwość analizy szczegółowe raportów, zawierających takie informacje jak:

Informacje te pochodziły od użytkowników, którzy w swoich urządzeniach mieli włączoną opcję lokalizacji. Potrzebne do raportów dane były zbierane anonimowo (nie były powiązane z konkretnymi danymi osobowymi).

Mniej precyzyjne są natomiast konwersje, oparte na danych z wizytówki Google Moja Firma. U wszystkich reklamodawców, którzy swoją wizytówkę mieli połączoną z kontem Google Ads (co umożliwia wyświetlanie rozszerzeń lokalizacji), Google kilka miesięcy temu automatycznie utworzył konwersje - wśród nich była m.in. „Działania lokalne – wskazówki dojazdu”, która oznacza wyświetlenie przez użytkownika trasy dojazdu do firmy. Choć od wyświetlania trasy do samej wizyty z firmie jest oczywiście daleka droga, to jednak można zakładać, że część z tych użytkowników pojawiła się w firmie osobiście. Więcej czytaj w naszym artykule: ,,Google automatycznie tworzy konwersje w kampaniach AdWords".

Podsumowanie

Nowość, którą Google wprowadza do konwersji polegających na wizycie w sklepie stacjonarnym, nie powinna dziwić nikogo, kto uważnie śledzi zmiany, zachodzące w zachowaniach potencjalnych klientów. Dziś, gdy większość z nas ma pod ręką urządzenia typu smartfon albo laptop, podejmowanie decyzji zakupowanych wygląda nieco inaczej niż jeszcze kilka lat temu - proces ten zaczyna się bowiem zazwyczaj w Internecie i albo tam się kończy (np. w przypadku zakupów w sklepie internetowym) albo kończy się w firmie (tej jest np. w przypadku salonów kosmetycznych, restauracji czy warsztatów samochodowych). Sytuację komplikują też inne sytuacje, np. potencjalny klient korzysta po drodze z kilku różnych urządzeń lub wcześniej skorzystał już z oferty, a teraz wraca do nas ponownie. Prawdziwym wyzwaniem jest więc dzisiaj śledzenie drogi, którą klient przeszedł od momentu wyszukiwania oferty w Internecie aż do momentu finalizacji transakcji - dzięki temu można bowiem precyzyjnie określić, jaki jest zwrot z inwestycji z kampanię Google Ads (AdWords) i gdzie wprowadzać ewentualne zmiany w samej kampanii.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.