Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Nowy cel Google’a – zwiększenie liczby klientów w sklepie stacjonarnym

03—11—2017

Google rusza z programem pilotażowym, dzięki któremu będzie można wyświetlać reklamy displayowe zachęcające do wizyty w sklepie stacjonarnym.

Lokalne reklamy displayowe (czyli graficzne), które wkrótce mają być częścią systemu reklamowego Google Adwords, to nowość, która może zainteresować właścicieli sklepów stacjonarnych. Dotychczas bowiem Google stawiał przede wszystkim na zwiększenie ruchu internetowego na firmowych stronach internetowych – wszak jednym z popularniejszych typów kampanii Google AdWords jest Google Shopping, czyli Google Zakupy, dzięki któremu można promować towary do kupienia w sklepach internetowych. Teraz jednak będzie można nie tylko wyświetlać displayowe reklamy lokalne, ale także bardzo dokładnie mierzyć ich skuteczność.

W jaki sposób utworzyć lokalne reklamy displayowe?

Dzięki lokalnym reklamom displayowym możliwe będzie promowanie konkretnych towarów. Aby było to możliwe, reklamodawca powinien przygotować plik z niezbędnymi danymi (podobnie jak to jest w przypadku kampanii Google Shopping), a następnie zgłosić się do programu pilotażowego Google’a, który realizowany jest obecnie w wybranych krajach (w Polsce opcja ta nie jest jeszcze dostępna).

Choć na razie brak jest szczegółowych informacji, to sposób przygotowania reklam (czyli tworzenie pliku z danymi) sugeruje, że do kampanii nie trzeba będzie tworzyć oddzielnych plików graficznych, a displayowe reklamy lokalne będą raczej działały na podobnych zasadach jak reklamy elastyczne, obecnie ustawiane w ramach kampanii w sieciach reklamowych (czytaj więcej o reklamach elastycznych w naszym artykule „Do stworzenia reklam graficznych nie potrzeba grafika”).

Nowe funkcje w Asystencie Google

Kolejna nowość dotycząca lokalnych reklam to zmiany w Asystencie Google. Narzędzie to – znane także jako Google Now – jest niejako wirtualnym asystentem, dostępnym m.in. w systemie operacyjnym Android oraz w postaci aplikacji. Odpowiada on na zadawane przez użytkownika pytania, dodatkowo także może podawać przydatne użytkownikowi informacje. Jeśli np. z historii wyszukiwania czy z ustawień lokalizacji wynika, że właściciel telefonu jest kinomanem, który co najmniej raz w tygodniu ogląda w konkretnym kinie film, asystent może mu podawać informacje o zbliżających się premierach.

Teraz, dzięki nowej funkcji, asystenta będzie można też zapytać o dostępność konkretnego towaru w najbliższych sklepach. Aby taka informacja była dostępna, reklamodawca będzie musiał stworzyć plik danych z informacją o swoim asortymencie oraz dostępności towarów.

Skuteczność lokalnych reklam będzie badana

Skuteczność lokalnych reklam displayowych będzie można dość dokładnie mierzyć. Google zamierza bowiem udostępnić szczegółowe raporty, w których znajdą się informacje jak:

  • czas, który minął od momentu kliknięcia w reklamę do czasu wizyty w sklepie,
  • jaki procent wszystkich odwiedzin stanowią odwiedziny klientów stałych (powracających),
  • dane demograficzne klientów.

Informacje te będą pochodziły od użytkowników, którzy w swoich urządzeniach mają włączoną opcję lokalizacji. Potrzebne do raportów dane mają być zbierane anonimowo, co oznacza, że nie będą powiązane z danymi osobowymi.

Podsumowanie

Na razie Google rozpoczyna swój program pilotażowy, dlatego trudno jednoznacznie ocenić jego skuteczność, jednak z pewnością przedsiębiorcy, którzy prowadzą sklepy stacjonarne i zależy im na zapewnieniu jak największego ruchu w sklepie, powinni się nim zainteresować.

Oczywiście, nie oznacza to, że tworzenie kampanii lokalnej do tej pory nie było możliwe – wystarczyło przecież dokonać odpowiednich ustawień w ramach lokalizacji, zawężając zasięg kampanii do danej miejscowości czy nawet dzielnicy. Samo ustawienie takiej kampanii nie różniło się jednak od innych standardowych kampanii Google AdWords i nie koncentrowało się typowo na zwiększeniu liczby odwiedzających sklep stacjonarny. Dzięki displayowym kampaniom lokalnym będzie można to zmienić – zwłaszcza, że właściciele sklepów dostaną do ręki potężne narzędzie w postaci raportów, dzięki którym dowiedzą się, czy prowadzone działania są skuteczne i czy reklama wpływa na odwiedziny w sklepie stacjonarnym.

Czytaj także nasz artykuł „Czy użytkownicy potrzebują lokalnej reklamy?”

Słowa kluczowe

  • sklep
  • google adwords
  • sem

Najnowsze artykuły

Trendy w zachowaniach potencjalnych klientów wykorzystaj w kampanii Google Ads

Google podpowiada, jakim charakterystycznym zachowaniom użytkowników warto się przyjrzeć i w jaki sposób można wykorzystać je w kampaniach Google Ads (AdWords).

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”, będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.