Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.

,,Mimo odmrożenia gospodarki i otwarcia galerii handlowych oraz innych punktów stacjonarnych, sklepy internetowe wciąż święcą tryumfy i zwiększają zyski." - to jedno zdanie z raportu Home.pl idealnie podsumowuje dane, zebrane w maju i czerwcu tego roku (przypomnijmy - stopniowe odmrażanie gospodarki zaczęło się właśnie w maju).

Zakupy w sieci nie hamują

Nadal trend wzrostowy utrzymuje w takich branżach jak m.in. dom i ogród, moda i ubrania (sklepy internetowe z tej kategorii odnotowały w maju 2021 roku rekordowy wynik), zdrowie i uroda, motoryzacja, komputery i akcesoria czy sport i podróże (co związane jest z obecnie trwającym sezonem urlopowym).
Jak wynika z podsumowania, wzrost popularności zakupów w sieci może się też wiązać z wydatkami na reklamę w sieci - jak podane cytowana w artykule Katarzyna Wiatr, Kierownik Produktu Reklama Internetowa w home.pl:

Obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost wydatków na reklamę w sieci. W okresie od początku roku 2021 r. do końca maja wydatki na reklamę internetową wśród właścicieli sklepów internetowych utrzymywanych w home.pl wzrosły o 45% w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Na tę kategorię składają się głównie wydatki na Google Ads i działania SEO

Szczegółowe wyniki można znaleźć w artykule: ,,Zakupy w Internecie cały czas w górę".

Pandemia zmieniła przyzwyczajenia zakupowe Polaków

Z pewnością duży wpływ na wyniki sklepów internetowych ma zmiana zachowań zakupowych klientów - już wcześniej zakupy w sieci były coraz popularniejsze, natomiast pandemia i wprowadzane kolejne obostrzenia przyspieszyły ten proces. Wpływ na to ma m.in. wygoda robienia zakupów bez konieczności wychodzenia z domu (w przypadku części sklepów wystarcza dosłownie kilka kliknięć), możliwość sprawdzenia produktu w domu, zwrot w dość długim terminie czy możliwość odroczonej płatności dopiero po 30 dniach (co oznacza, że jeśli chcemy tylko sprawdzić lub obejrzeć produkt, nie musimy sięgać po środki na swoim koncie).

Jest też druga strona medalu, która dotyczy samych sklepów internetowych - skoro zmieniły się przyzwyczajenia potencjalnych klientów, to zmieniły się też ich oczekiwania. Jak wynika z badania ,,Komunikacja sklepów internetowych. Raport 2020", którego wyniki przedstawialiśmy kilka miesięcy temu:

Czytaj na naszym blogu:

Jakie oczekiwania mają dziś klienci sklepów internetowych?

Epidemia i biznes. Jak zadbać o klientów w dobie hashtagu #zostanwdomu?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.