Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Epidemia i biznes. Jak zadbać o klientów w dobie hashtagu #zostanwdomu?

20—03—2020

Na jakie elementy warto zwrócić uwagę, gdy podczas epidemii większość naszych klientów siedzi w domu? Podstawą jest skuteczne wykorzystanie Internetu - Facebooka, Google Moja Firma czy swojej strony internetowej.

Ostatnie dramatyczne dni to prawdziwe wyzwanie do firm i osób prowadzonych biznes - zwłaszcza, że do końca nie wiadomo, ile obecna sytuacja jeszcze potrwa. Już teraz część przedsiębiorców musi zamknąć na jakiś czas działalność, część przeniosła się natomiast do sieci. W Internecie prowadzone są już lekcje, niektórzy pracują też w systemie home office. Wszystko to sprawia, że w sieci spędzamy więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej.

Zwiększony w Polsce ruch w internecie może dotyczyć wszystkich dziedzin życia - to są np. telekonferencje, które nie mają formy służbowej, zakupy online, częstsze korzystanie z mediów społecznościowych. Siedzimy w domu, mamy czas, albo wykonujemy pracę zdalną, wyszukujemy informację o koronawirusie, oglądamy różnego rodzaju filmy instruktażowe

- powiedział prezes Instytutu Lema dr Maciej Kawecki dla radia RMF FM (cały artykuł znajduje się tutaj).

Rozwiązaniem może być więc przeniesienie przynajmniej części naszej oferty do sieci - czyli tam, gdzie obecnie znajdują się klienci.

Zadbaj o szybki i sprawny kontakt z klientami

Pamiętaj o wszystkich kanałach kontaktu, z których mogą korzystać Twoi klienci - formularze kontaktowe na stronie, telefony, e-maile, komunikatory na Facebooku i Instagramie, wiadomości sms na Google Moja Firma. Zadbaj o to, by żadne pytanie nie zostało bez odpowiedzi - tak, by klient nie poszukał konkurencyjnej oferty. W dobie Internetu to po prostu kilka kliknięć myszką - a Twoją przewagą może być szybkość i sprawność obsługi. Czytaj: Facebook: zadbaj o wysoki wskaźnik odpowiedzi

Pamiętaj o lokalnych wyszukiwaniach

Google przypomniał też właścicielom wizytówek Google Moja Firma, jakimi możliwościami dysponują w przypadku tego narzędzia. Warto aktualizować takie informacje jak opis firmy, publikować bieżące wpisy (np. o nowych kanałach kontaktu), aktualizować godziny pracy czy numer telefonu. Całość wpisu można przeczytaj tutaj

Pamiętaj, że im lepiej Twoja wizytówka zostanie przygotowana, tym chętniej (i częściej) Google będzie ją wyświetlał. Statystyki wizytówki pozwolą Ci natomiast sprawdzać, jak duże zainteresowanie budzi Twoja oferta (np. jak często jest wyszukiwana i na jakie słowa kluczowe). Czytaj także: Wyszukiwania z Google Moja Firma wykorzystaj w kampanii Google Ads

Ważna obecność w mediach społecznościowych

Wykorzystaj obecną popularność mediów społecznościowych - informuj o wszystkich zmianach w prowadzeniu działalności, zmianach godzin pracy czy zasadach, które obowiązują podczas korzystania z oferty. W przypadku zamknięcia firmy na jakiś czas media społecznościowe mogą być też dobrym sposobem na podtrzymanie kontaktu ze swoimi klientami aż do czasu wznowienia działalności.

Oferuj swoje usługi - ale na razie bez kontaktu

Treningi czy zajęcia z jogi na Skypie? Porady kosmetyczne, prezentowane on-line przez ekspertów producenta kosmetyków? Posiłki oferowane z dowozem? To tylko nieliczne przykłady, na jakie natknęliśmy się w Internecie w ostatnich dniach. Również sklepy internetowe w ostatnim czasie stawiają przede wszystkim na paczkomaty, gdzie kontakt z drugim człowiekiem jest mocno ograniczony, ponieważ sam paczkomat można otworzyć bez konieczności używania przycisków - wszak teraz wystarczy aplikacja. Również usługi nie stoją na straconej pozycji - część firm oferuje np. vouchery, za które klient płaci teraz i które może wykorzystać dopiero za jakiś czas. Podobna akcja dotyczy branży turystycznej - tutaj np. można proponować klientom zmianę terminu rezerwacji, jeśli w pierwszej chwili chcą ją odwołać. 

Strona internetowa sprzedaje ofertę non-stop

Niejednokrotnie pisaliśmy już, że strona internetowa to nic innego, jak wirtualny sprzedawca Twojej oferty - taki, który sprzedaje 24h/dobę. Im łatwiej będzie się można poruszać po Twojej stronie, tym większa szansa, że klient na niej pozostanie i szczegółowo pozna Twoją ofertę. Zaprezentuj więc swoje produkty i usługi, pokaż przewagi konkurencyjne, napisz teksty prostym i zrozumiałym językiem, a na końcu zadbaj o to, by bez trudu można było znaleźć kontakt do firmy - może to być numer telefonu widoczny na każdej podstronie, formularz kontaktowy lub czat.

Równolegle ze zmianami na stronie zadbaj o to, by była widoczna w wyszukiwarce, np. dzięki kampanii Google Ads czy wizytówce Google Moja Firma.

Czytaj także: Co musi się znaleźć na firmowej stronie internetowej?

Słowa kluczowe

  • koronawirus
  • epidemia
  • google ads
  • google moja firma
  • facebook

Najnowsze artykuły

Formularze kontaktowe w kolejnych reklamach Google Ads

Formularze kontaktowe w Google Ads będzie można ustawiać w reklamach na Youtubie i Discovery, a wkrótce ma być to możliwe również w reklamach bannerowych.

Facebook jak Instagram - tylko z liczbą obserwujących?

Facebook bez licznika polubień, za to z liczbą obserwujących? Wkrótce może być to możliwe. Facebook wrócił do ukrywania polubień, tylko teraz dotyczy to stron.

Gdzie szukać nowych klientów? Przede wszystkim w Internecie

Trzech na czterech użytkowników Internetu robi zakupy w sieci - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020” firmy Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej.