Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Epidemia i biznes. Jak zadbać o klientów w dobie hashtagu #zostanwdomu?

Na jakie elementy warto zwrócić uwagę, gdy podczas epidemii większość naszych klientów siedzi w domu? Podstawą jest skuteczne wykorzystanie Internetu - Facebooka, Google Moja Firma czy swojej strony internetowej.

Ostatnie dramatyczne dni to prawdziwe wyzwanie do firm i osób prowadzonych biznes - zwłaszcza, że do końca nie wiadomo, ile obecna sytuacja jeszcze potrwa. Już teraz część przedsiębiorców musi zamknąć na jakiś czas działalność, część przeniosła się natomiast do sieci. W Internecie prowadzone są już lekcje, niektórzy pracują też w systemie home office. Wszystko to sprawia, że w sieci spędzamy więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej.

Zwiększony w Polsce ruch w internecie może dotyczyć wszystkich dziedzin życia - to są np. telekonferencje, które nie mają formy służbowej, zakupy online, częstsze korzystanie z mediów społecznościowych. Siedzimy w domu, mamy czas, albo wykonujemy pracę zdalną, wyszukujemy informację o koronawirusie, oglądamy różnego rodzaju filmy instruktażowe

- powiedział prezes Instytutu Lema dr Maciej Kawecki dla radia RMF FM (cały artykuł znajduje się tutaj).

Rozwiązaniem może być więc przeniesienie przynajmniej części naszej oferty do sieci - czyli tam, gdzie obecnie znajdują się klienci.

Zadbaj o szybki i sprawny kontakt z klientami

Pamiętaj o wszystkich kanałach kontaktu, z których mogą korzystać Twoi klienci - formularze kontaktowe na stronie, telefony, e-maile, komunikatory na Facebooku i Instagramie, wiadomości sms na Google Moja Firma. Zadbaj o to, by żadne pytanie nie zostało bez odpowiedzi - tak, by klient nie poszukał konkurencyjnej oferty. W dobie Internetu to po prostu kilka kliknięć myszką - a Twoją przewagą może być szybkość i sprawność obsługi. Czytaj: Facebook: zadbaj o wysoki wskaźnik odpowiedzi

Pamiętaj o lokalnych wyszukiwaniach

Google przypomniał też właścicielom wizytówek Google Moja Firma, jakimi możliwościami dysponują w przypadku tego narzędzia. Warto aktualizować takie informacje jak opis firmy, publikować bieżące wpisy (np. o nowych kanałach kontaktu), aktualizować godziny pracy czy numer telefonu. Całość wpisu można przeczytaj tutaj

Pamiętaj, że im lepiej Twoja wizytówka zostanie przygotowana, tym chętniej (i częściej) Google będzie ją wyświetlał. Statystyki wizytówki pozwolą Ci natomiast sprawdzać, jak duże zainteresowanie budzi Twoja oferta (np. jak często jest wyszukiwana i na jakie słowa kluczowe). Czytaj także: Wyszukiwania z Google Moja Firma wykorzystaj w kampanii Google Ads

Ważna obecność w mediach społecznościowych

Wykorzystaj obecną popularność mediów społecznościowych - informuj o wszystkich zmianach w prowadzeniu działalności, zmianach godzin pracy czy zasadach, które obowiązują podczas korzystania z oferty. W przypadku zamknięcia firmy na jakiś czas media społecznościowe mogą być też dobrym sposobem na podtrzymanie kontaktu ze swoimi klientami aż do czasu wznowienia działalności.

Oferuj swoje usługi - ale na razie bez kontaktu

Treningi czy zajęcia z jogi na Skypie? Porady kosmetyczne, prezentowane on-line przez ekspertów producenta kosmetyków? Posiłki oferowane z dowozem? To tylko nieliczne przykłady, na jakie natknęliśmy się w Internecie w ostatnich dniach. Również sklepy internetowe w ostatnim czasie stawiają przede wszystkim na paczkomaty, gdzie kontakt z drugim człowiekiem jest mocno ograniczony, ponieważ sam paczkomat można otworzyć bez konieczności używania przycisków - wszak teraz wystarczy aplikacja. Również usługi nie stoją na straconej pozycji - część firm oferuje np. vouchery, za które klient płaci teraz i które może wykorzystać dopiero za jakiś czas. Podobna akcja dotyczy branży turystycznej - tutaj np. można proponować klientom zmianę terminu rezerwacji, jeśli w pierwszej chwili chcą ją odwołać. 

Strona internetowa sprzedaje ofertę non-stop

Niejednokrotnie pisaliśmy już, że strona internetowa to nic innego, jak wirtualny sprzedawca Twojej oferty - taki, który sprzedaje 24h/dobę. Im łatwiej będzie się można poruszać po Twojej stronie, tym większa szansa, że klient na niej pozostanie i szczegółowo pozna Twoją ofertę. Zaprezentuj więc swoje produkty i usługi, pokaż przewagi konkurencyjne, napisz teksty prostym i zrozumiałym językiem, a na końcu zadbaj o to, by bez trudu można było znaleźć kontakt do firmy - może to być numer telefonu widoczny na każdej podstronie, formularz kontaktowy lub czat.

Równolegle ze zmianami na stronie zadbaj o to, by była widoczna w wyszukiwarce, np. dzięki kampanii Google Ads czy wizytówce Google Moja Firma.

Czytaj także: Co musi się znaleźć na firmowej stronie internetowej?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.
czytaj

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.