Najważniejsze dane, dotyczące zaangażowania użytkowników pochodzących z reklam Google Ads, możesz sprawdzić już w samym panelu – wystarczy odpowiednio skonfigurować widok danych na poziomie kampanii, grup reklam, słów kluczowych lub reklam i rozszerzeń.
Użytkownicy mogą sprawdzić u siebie: współczynnik odrzuceń, liczbę stron przeglądanych podczas jednej sesji, średni czas trwania sesji (w sekundach) oraz procent nowych sesji. Dane można wyświetlić na poziomie kampanii, grup reklam, słów kluczowych lub poszczególnych reklam. By je poznać, należy dodać do widoku danych odpowiednie kolumny.
Dobrym pomysłem jest umieszczenie sobie tych kolumn „pod ręką” – dotyczą one bowiem zachowania użytkowników w witrynie, a to (jak już pisaliśmy niejednokrotnie na naszym blogu) jest najlepszym sprawdzianem ustawień naszej kampanii Google Ads. Analiza informacji, dotyczących tego, jak użytkownicy zachowują się w naszej witrynie, pozwala bowiem zbadać, czy użytkownicy pozyskani w wyniku kampanii to potencjalni klienci z naszej grupy docelowej i czy oferta na firmowej stronie przekonuje ich do zakupu.
Aby dodać kolumny ze szczegółowymi informacjami z Google Analytics:
Widok danych (w tym wypadku na poziomie słów kluczowych) będzie się prezentował następująco:
Oczywiście, jeśli ktoś nie ma jeszcze w swoim panelu dostępu do tych danych, nic straconego – wystarczy po połączeniu ze sobą kont Google Ads z Google Analytics śledzić statystyki, podane w zakładce Pozyskiwanie → Google Ads → Kampanie. Tam również można wybrać poziom kampanii, grup reklam, słów kluczowych czy treści reklam, a następnie kliknąć na „Korzystanie z witryny”. Dane w Google Analytics (znów na poziomie słów kluczowych) będą prezentowały się w następujący sposób:
Na uwagę zasługuje wybór statystyk, dostępnych w Google Analytics:
W swoich artykułach bardzo podkreślamy, że połączenie kont Google Ads z Google Analytics warto dokonać jeszcze przed ustawieniem swojej pierwszej kampanii. Kampania Google Ads pomaga bowiem zwiększyć ruch na stronie, ale nie powinien to być główny cel żadnego działania promocyjnego – tylko trafienie z odpowiednią reklamą do grupy naszych potencjalnych klientów zwiększa szansę na zainteresowanie ofertą, a w rezultacie – na potencjalną sprzedaż. Analiza odpowiednich danych z Google Analytics pozwala sprawdzić, jak klienci zachowują się na stronie – a to z kolei pozwala ocenić, czy kampania została skonfigurowana według odpowiednich ustawień oraz czy oferta została zaprezentowana na stronie w profesjonalny i atrakcyjny dla odbiorców sposób i budzi ich zainteresowanie.
Czytaj także: Google Analytics pomoże ci zrozumieć potencjalnych klientów
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy