Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Dane z Google Analytics możesz podejrzeć w panelu Google Ads

11—02—2019

Najważniejsze dane, dotyczące zaangażowania użytkowników pochodzących z reklam Google Ads, możesz sprawdzić już w samym panelu – wystarczy odpowiednio skonfigurować widok danych na poziomie kampanii, grup reklam, słów kluczowych lub reklam i rozszerzeń.

Użytkownicy mogą sprawdzić u siebie: współczynnik odrzuceń, liczbę stron przeglądanych podczas jednej sesji, średni czas trwania sesji (w sekundach) oraz procent nowych sesji. Dane można wyświetlić na poziomie kampanii, grup reklam, słów kluczowych lub poszczególnych reklam. By je poznać, należy dodać do widoku danych odpowiednie kolumny.

Dobrym pomysłem jest umieszczenie sobie tych kolumn „pod ręką” – dotyczą one bowiem zachowania użytkowników w witrynie, a to (jak już pisaliśmy niejednokrotnie na naszym blogu) jest najlepszym sprawdzianem ustawień naszej kampanii Google Ads. Analiza informacji, dotyczących tego, jak użytkownicy zachowują się w naszej witrynie, pozwala bowiem zbadać, czy użytkownicy pozyskani w wyniku kampanii to potencjalni klienci z naszej grupy docelowej i czy oferta na firmowej stronie przekonuje ich do zakupu.

4 proste kroki do pozyskania danych Google Analytics

Aby dodać kolumny ze szczegółowymi informacjami z Google Analytics:

  • wejść na poziom kampanii, grup reklam, słów kluczowych lub reklam i rozszerzeń, 
  • kliknąć w ikonę „Kolumny” (znajduje się nad statystykami),
  • kliknąć „Modyfikuj kolumny”,
  • wybrać odpowiednie dane z zakładki „Google Analytics”:



Widok danych (w tym wypadku na poziomie słów kluczowych) będzie się prezentował następująco:



Oczywiście, jeśli ktoś nie ma jeszcze w swoim panelu dostępu do tych danych, nic straconego – wystarczy po połączeniu ze sobą kont Google Ads z Google Analytics śledzić statystyki, podane w zakładce Pozyskiwanie → Google Ads → Kampanie. Tam również można wybrać poziom kampanii, grup reklam, słów kluczowych czy treści reklam, a następnie kliknąć na „Korzystanie z witryny”. Dane w Google Analytics (znów na poziomie słów kluczowych) będą prezentowały się w następujący sposób:



Dlaczego akurat te statystyki są tak istotne dla oceny kampanii Google Ads?

Na uwagę zasługuje wybór statystyk, dostępnych w Google Analytics:

  • współczynnik odrzuceń, czyli liczba sesji, w których użytkownicy odwiedzili tylko jedną podstronę, podzielona przez ogólną liczbę wszystkich sesji odnotowanych na stronie internetowej (czytaj także nasz artykuł: Czy wysoki współczynnik odrzuceń zawsze powinien niepokoić?)
  • liczbę stron przeglądanych podczas jednej sesji – liczba podstron, które odwiedzi użytkownik podczas swojej aktywności na firmowej stronie; 
  • średni czas trwania sesji (w sekundach) – całkowity czas trwania wszystkich sesji, podzielony przez liczbę sesji;
  • procent nowych sesji.

W swoich artykułach bardzo podkreślamy, że połączenie kont Google Ads z Google Analytics warto dokonać jeszcze przed ustawieniem swojej pierwszej kampanii. Kampania Google Ads pomaga bowiem zwiększyć ruch na stronie, ale nie powinien to być główny cel żadnego działania promocyjnego – tylko trafienie z odpowiednią reklamą do grupy naszych potencjalnych klientów zwiększa szansę na zainteresowanie ofertą, a w rezultacie – na potencjalną sprzedaż. Analiza odpowiednich danych z Google Analytics pozwala sprawdzić, jak klienci zachowują się na stronie – a to z kolei pozwala ocenić, czy kampania została skonfigurowana według odpowiednich ustawień oraz czy oferta została zaprezentowana na stronie w profesjonalny i atrakcyjny dla odbiorców sposób i budzi ich zainteresowanie.

Czytaj także: Google Analytics pomoże ci zrozumieć potencjalnych klientów

Słowa kluczowe

  • google ads
  • google analytics

Najnowsze artykuły

Śledzenie równoległe w kolejnych kampaniach Google Ads

Śledzenie równoległe będzie wkrótce dostępne także w kampaniach w sieci reklamowej (tzw. bannerowych) oraz w kampaniach video. A od lipca ma być obowiązkowo wprowadzone u wszystkich reklamodawców.

Nowość w kampaniach w wyszukiwarce: udział w kliknięciach

Udział w kliknięciach w kampaniach Google Ads pomoże ocenić, jak duży jest potencjał na uzyskanie dodatkowych kliknięć w reklamę w sieci wyszukiwania.

Dlaczego warto korzystać z Google Search Console?

Google Search Console to darmowe narzędzie dla programistów i webmasterów pozwalające zwiększyć skuteczność strony internetowej w wyszukiwarce Google. W jaki sposób?