Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Elastyczne reklamy ustawione domyślnie w kampaniach Google Ads

W kampaniach Google Ads w wyszukiwarce jako domyślne ustawione zostały elastyczne reklamy tekstowe, których ostateczny kształt zależy zawsze od algorytmów samego Google.

Jak tłumaczy w swoim artykule Google, „elastyczne reklamy w wyszukiwarce pomogą Ci docierać do większej liczby klientów i rozwijać działalność w czasie rzeczywistym nawet wtedy, gdy zmieniają się zachowania użytkowników. Korzystając z systemów uczących się, elastyczne reklamy w wyszukiwarce automatycznie dobierają najlepszą kombinację nagłówków i tekstów reklamy, aby wyświetlać właściwą reklamę odpowiednim osobom”.

Za wszystkim stoją zmieniające się podczas pandemii zachowania użytkowników, a co za tym idzie - także zmienna popularność haseł wyszukiwanych w Google (np. liczba zapytań o restauracje z jedzeniem na wynos wzrosła w ciągu minionego roku aż o 5000%). Google założył, że reklamodawcy mogą czasem nie nadążać za zmianami w trendach wyszukiwania i dostosowywać do nich treści reklam, więc algorytmy mogą załatwić to za nich.

Jaki wpływ na wygląd reklamy elastycznej ma reklamodawca?

Tworzenie elastycznej reklamy Google Ads przypomina tworzenie jej tradycyjnej wersji - reklamodawca w odpowiednich polach przygotowuje nagłówki i treści reklam (nie przekraczając przy tym umownej liczby znaków), podaje też adres podstrony docelowej, na którą kierować ma reklama. W czym tkwi więc różnica? Reklamodawca podaje kilka wersji nagłówków i treści, może też ustawić ich kolejność, natomiast do końca nie ma wpływu na ostateczny kształt reklamy. Algorytmy Google samodzielnie testują różne kombinacje reklamy tekstowej i sprawdzają która z tych wersji skuteczniej trafia do klientów i odpowiada na ich zapytania, a także która przynosi najlepsze efekty.

Podobnie to wygląda w elastycznych reklamach graficznych, które jako pierwsze zostały wprowadzone do kampanii Google Ads – tam reklamodawca przesyła w panelu grafiki oraz wpisuje nagłówki i teksty reklam, natomiast Google sam tworzy z nich różne wersje reklam, w zależności od miejsca, w którym następnie wyświetlana jest dana reklama.

Elastyczne reklamy to pułapka zastawiona na reklamodawców czy realna pomoc?

Z danych prowadzonych przez nas kampanii Google Ads wynika, że elastyczne reklamy graficzne od samego początku mogły się pochwalić lepszą skutecznością niż ich tradycyjne odmiany - co można sprawdzić na podstawie wskaźnika CTR, czyli wskaźnika klikalności w reklamę. Podobnie jest w przypadku elastycznych reklam tekstowych.

Jednak przy ich dodawaniu do grupy reklam należy pamiętać o jednej ważnej rzeczy - algorytmy Google nie biorą pod uwagę składni i tego, by treść jednego zdania wynikała z poprzedniego i była z nim spójna. Przy tworzeniu reklamy należy więc pamiętać o tym, nagłówki i treści pasowały do siebie, nawet w różnych kombinacjach i w różnej kolejności. W takim wypadku - prócz elastyczności przy tworzeniu samych treści - można też skorzystać z dodatkowej pomocy, czyli ustawiania kolejności poszczególnych zdań. W przypadku nagłówków można wybrać takie, które zawsze będą wyświetlać się na pozycji 1, 2 lub 3, w przypadku tekstu reklamy mamy pozycje 1 oraz 2. Dzięki temu już na poziomie tworzenia reklamy mamy choć część kontroli nad tym, w jakim kształcie wyświetli się ona potencjalnym klientom.

Czytaj także:

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce skuteczniejsze?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.