Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Facebook ocenia wiarygodność wydawców publikujących w serwisie

08—05—2018

Mark Zuckerberg spotkał się z przedstawicielami mediów podczas konferencji OTR w Menlo Park. Zapowiedział, że wiarygodne treści będą promowane w facebookowym news feedzie.

W konferencji brali udział m.in. przedstawiciele serwisów BuzzFeed News, The Information, Quartz, dzienników „New York Timesa” i „Wall Street Journal”, telewizji CNN i NBC. W czasie spotkania założyciel Facebooka poinformował, że portal stosuje stworzony przez siebie system pozwalający oceniać wiarygodność poszczególnych wydawców udostępniających swoje treści w serwisie. Nie wiadomo oczywiście dokładnie, na jakiej podstawie Facebook dokonuje oceny publikowanych wpisów, jednak największy wpływ na nią mają reakcje użytkowników. To dzięki nim algorytm Facebooka przyznaje konkretnym wydawcom wyższe lub niższe miejsce w news feedzie.

Taki sposób oceny wiarygodności treści budzi pewne wątpliwości - Facebook zapewnia, że chce walczyć z fake newsami i udostępniać swoim użytkownikom treści jak najwyższej jakości, jednak zdaje się nie dostrzegać ryzyka kryjącego się w tego typu rozwiązaniach. Poziom zaufania ze strony odbiorców wcale nie musi być wyznacznikiem rzetelności wydawców, a najsilniej nagłaśniane i najszerzej komentowane na Facebooku wiadomości wielokrotnie okazywały się oparte na nieprawdziwych informacjach.

Podczas konferencji Zuckerberg odniósł się także do pomysłu Ruperta Murdocha, właściciela News Corp i 21st Century Fox. Zaproponował on, aby Facebook gwarantował wiarygodność i wysoką jakość treści płacąc wydawcom za ich publikację na portalu społecznościowym. Założyciel Facebooka zapowiedział, że takie rozwiązanie jest nierealne, ponieważ Facebook nie jest platformą dla wydawców i mediów, ale ma służyć komunikowaniu się ze sobą zwykłych użytkowników. Przyznał jednak, że Facebook nadal pracuje nad koncepcją płatnych subskrypcji dla zainteresowanych dostępem do sprawdzonych i rzetelnych materiałów przygotowanych przez konkretnych wydawców.

Eksperci wskazują na coraz większy rozdźwięk pomiędzy deklarowaną przez Zuckerberga potrzebą wspierania prawdziwego, niezależnego dziennikarstwa, a rzeczywistymi działaniami - tym razem wprowadzeniem mechanizmu, który wcale nie gwarantuje promowania i popularyzowania treści najbardziej wartościowych rzetelnych. W tym kontekście walka o pierwszeństwo w news feedzie wydaje się coraz mniej sensowna, a facebookowe lajki po raz kolejny tracą na wartości.

Przeczytaj także: „Lajki na Facebooku tracą na znaczeniu”
„Facebook sprzedaje dane sowich użytkowników zewnętrznej firmie”

Słowa kluczowe

  • Facebook
  • news feed

Najnowsze artykuły

Co musi się znaleźć na firmowej stronie internetowej?

Kontakt, opis oferty i jej przewagi konkurencyjne - bez tego żadna firmowa strona nie może się już dzisiaj obejść. Sprawdź, co konieczne musi się znaleźć w Twojej witrynie.

Pożegnanie z rozszerzeniem wiadomości w kampaniach Google Ads

W kampaniach Google Ads wkrótce nie będzie można ustawiać rozszerzeń wiadomości, a dotychczas utworzone rozszerzenia nie będą wyświetlane przy reklamach.

Jak minął rok w Google Ads?

Prezentujemy całkowicie subiektywny przegląd najważniejszych nowości, które w minionym roku Google wprowadził w swoim systemie reklamowym.