Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Facebook: zadbaj o wysoki wskaźnik odpowiedzi

Szybki czas reakcji na zapytanie klienta to nie tylko możliwość zdobycia odznaczenia „Bardzo sprawnie odpowiada na wiadomości”, ale przede wszystkim poważna szansa na sprzedaż.

W dobie dostępu do Internetu praktycznie przez 24 h nikt z nas nie lubi czekać długo na odpowiedź – bez względu na kanał, w którym padło pytanie. Na Facebooku klienci mogą rozpoznać, czy ktoś szybko zareaguje na pytanie, czy będzie trzeba czekać na nie nieco dłużej – właściciele kont firmowych mają bowiem możliwość uzyskania odznaczenia „Bardzo sprawnie odpowiada na wiadomości”. Aby tak się stało, trzeba spełnić dwa warunki:

Dlaczego wymagania Facebooka są tak wyśrubowane?

Aby zrozumieć wymagania Facebooka, warto sięgnąć do badań, dotyczących oczekiwań klientów w kwestii czasu odpowiedzi na pytanie. Celowo nie piszemy tutaj w ogóle o udzieleniu odpowiedzi – przy tak dużej konkurencji, którą mamy praktycznie w każdej branży, sytuacja braku odpowiedzi jest praktycznie niewyobrażalna.

W marcu 2019 roku Callpage opublikował artykuł z wynikami badania “Best Practices For Lead Response Management”. Według niego szanse na sprzedaż spadają aż dziesięciokrotnie, jeśli odpowiedź udzielona zostanie w ciągu 10 minut, a nie w ciągu 5 minut. Odpowiadając po 30 minutach szanse na sprzedaż spadają aż stukrotnie! Potwierdzają to sami klienci – aż 78 proc. z nich deklaruje, że kupuje w tej firmie, której sprzedawca jako pierwszy odpowiedział na pytanie. Cały artykuł można przeczytać tutaj.

To dlatego warto jak najszybciej odpowiadać na wiadomości oraz informować klientów, że mogą liczyć na szybką reakcję w przypadku pytań lub wątpliwości – odznaczenie „Bardzo sprawnie odpowiada na wiadomości” widoczne jest bowiem na stronie na Facebooku oraz na firmowym Messengerze, od razu przy uruchomieniu czatu.

Gdzie pilnować czasu odpowiedzi w Google?

W przeciwieństwie do Facebooka, aplikacje czy narzędzia Google to nie media społecznościowe, jednak w trzech przypadkach warto pamiętać o szybkiej reakcji na zapytania klienta:

Czytaj więcej:

W kampanii Google Ads pozyskasz dane klientów

Google umożliwia wysyłanie wiadomości przez wizytówkę Moja Firma

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.