Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Facebook: zadbaj o wysoki wskaźnik odpowiedzi

Szybki czas reakcji na zapytanie klienta to nie tylko możliwość zdobycia odznaczenia „Bardzo sprawnie odpowiada na wiadomości”, ale przede wszystkim poważna szansa na sprzedaż.

W dobie dostępu do Internetu praktycznie przez 24 h nikt z nas nie lubi czekać długo na odpowiedź – bez względu na kanał, w którym padło pytanie. Na Facebooku klienci mogą rozpoznać, czy ktoś szybko zareaguje na pytanie, czy będzie trzeba czekać na nie nieco dłużej – właściciele kont firmowych mają bowiem możliwość uzyskania odznaczenia „Bardzo sprawnie odpowiada na wiadomości”. Aby tak się stało, trzeba spełnić dwa warunki:

Dlaczego wymagania Facebooka są tak wyśrubowane?

Aby zrozumieć wymagania Facebooka, warto sięgnąć do badań, dotyczących oczekiwań klientów w kwestii czasu odpowiedzi na pytanie. Celowo nie piszemy tutaj w ogóle o udzieleniu odpowiedzi – przy tak dużej konkurencji, którą mamy praktycznie w każdej branży, sytuacja braku odpowiedzi jest praktycznie niewyobrażalna.

W marcu 2019 roku Callpage opublikował artykuł z wynikami badania “Best Practices For Lead Response Management”. Według niego szanse na sprzedaż spadają aż dziesięciokrotnie, jeśli odpowiedź udzielona zostanie w ciągu 10 minut, a nie w ciągu 5 minut. Odpowiadając po 30 minutach szanse na sprzedaż spadają aż stukrotnie! Potwierdzają to sami klienci – aż 78 proc. z nich deklaruje, że kupuje w tej firmie, której sprzedawca jako pierwszy odpowiedział na pytanie. Cały artykuł można przeczytać tutaj.

To dlatego warto jak najszybciej odpowiadać na wiadomości oraz informować klientów, że mogą liczyć na szybką reakcję w przypadku pytań lub wątpliwości – odznaczenie „Bardzo sprawnie odpowiada na wiadomości” widoczne jest bowiem na stronie na Facebooku oraz na firmowym Messengerze, od razu przy uruchomieniu czatu.

Gdzie pilnować czasu odpowiedzi w Google?

W przeciwieństwie do Facebooka, aplikacje czy narzędzia Google to nie media społecznościowe, jednak w trzech przypadkach warto pamiętać o szybkiej reakcji na zapytania klienta:

Czytaj więcej:

W kampanii Google Ads pozyskasz dane klientów

Google umożliwia wysyłanie wiadomości przez wizytówkę Moja Firma

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.