Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Google umożliwia wysyłanie wiadomości przez wizytówkę Moja Firma

12—08—2019

Nowa funkcja w Google Moja Firma dostępna jest już także dla niektórych polskich użytkowników aplikacji. Jak umożliwić użytkownikom wysyłanie wiadomości do firmy przez jej wizytówkę na Mapach Google?

Przycisk „Wiadomość” można od niedawna dodawać do swoich wizytówek w Google Moja Firma. Jeśli zarządzający firmowym profilem w tej aplikacji włączy funkcję wiadomości, przycisk pojawi się na wizytówce pod nazwą i oceną firmy, a nad szczegółowymi danymi (adresem, godzinami otwarcia itd.).

Jeśli użytkownik kliknie w przycisk, napisze wiadomość i potwierdzi jej wysłanie do firmy, właściciel wizytówki otrzyma powiadomienie o przesłanej wiadomości i będzie mógł na nią odpowiedzieć. W przypadku, gdy do firmowego profilu w Google Moja Firma dostęp ma kilka osób (kilka adresów mailowych), każda z nich będzie mogła w ten sposób kontaktować się z klientem.

Jak włączyć funkcję wiadomości w Google Moja Firma?

Na razie Google zastrzega, że takiej możliwości mogą nie mieć jeszcze wszyscy posiadacze firmowych wizytówek na Mapach Google:

Funkcja wiadomości w aplikacji Google Moja Firma jest obecnie dostępna tylko dla określonych sprzedawców w wybranych krajach.

Dlatego warto regularnie sprawdzać, czy ta opcja pojawiła się już na firmowym koncie. Gdzie jej szukać?

Aby włączyć funkcję wiadomości, po zalogowaniu do Google Moja Firma należy wybrać lokalizację (wizytówkę), do której ma zostać dodany przycisk, następnie przejść do sekcji „Klienci” i wybrać „Wiadomości”. Po kliknięciu „Włącz”, przycisk „Wiadomość ” zostanie dodany do wizytówki i będzie wyświetlany w wyszukiwarce. Wszystkie przesłane przez klientów wiadomości będą znajdowały się w tym miejscu i w każdej chwili będzie można je przejrzeć.

Google pozwala także na zablokowanie wybranego użytkownika, usunięcie danej konwersacji lub ustawienie uniwersalnej wiadomości powitalnej wysyłanej do każdego, kto skorzysta z przycisku „Wiadomość” na wizytówce. Funkcję wiadomości można także w każdej chwili wyłączyć – dokładna instrukcja znajduje się w Centrum Pomocy Google Moja Firma.

Czy warto korzystać z funkcji wiadomości?

Funkcja wiadomości w Google Moja Firma to prosty sposób na ułatwienie potencjalnemu klientowi kontaktu z firmą. W czasach, gdy sporo firm umożliwia zadawanie pytań przez Messengera czy bezpośrednio przez stronę firmy na Facebooku, pamiętać jednak należy, że nie każdy ma konto w tym serwisie. Nawet osoby, które korzystają z Facebooka na co dzień, niechętnie używają go do celów innych niż towarzyskie.

Przewagą wiadomości wysyłanych przez Google Moja Firma jest więc ich anonimowość oraz łatwy dostęp (nie trzeba mieć konta Google ani logować się do żadnej innej usługi, by wysłać zapytanie do wybranej firmy). Kontakt z firmą można nawiązać już z poziomu wyszukiwarki, co zdecydowanie skraca ścieżkę dotarcia do klienta. Z tych względów warto tę funkcję wypróbować, pamiętając oczywiście o tym, by na bieżąco odpowiadać na wysyłane wiadomości.

Słowa kluczowe

  • google moja firma
  • google maps

Najnowsze artykuły

Google Ads tylko dla przedsiębiorców

Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

Google Shopping: klienci ocenią produkt za pomocą zdjęć

Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych - w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu, pochodzące od klientów.