Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gdzie szukać nowych klientów? Przede wszystkim w Internecie

Trzech na czterech użytkowników Internetu robi zakupy w sieci - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020”, przygotowanego przez firmę Gemius Polska we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej.

Skoro aż 73 proc. internautów dokonuje zakupów w sieci, oznacza to wzrost aż o 11 punktów procentowych w porównaniu z poprzednim badaniem (tegoroczna edycja jest już 8.). Oczywiście, warto zaznaczyć, że badanie zostało przeprowadzone od 23 do 30 marca, czyli na samym początku obostrzeń i zakazów związanych z epidemią, kiedy zostaliśmy niejako skazani na zakupy w Internecie, ale i tak bez wątpienia jest to wzrost imponujący.

Co przekonuje, a co zniechęca do zakupów w sieci?

Prócz deklaracji dokonywania zakupów w sieci ankieterzy pytali także m.in. o zachowania zakupowe w sieci oraz o to, co zachęca (lub co zniechęca) użytkowników do kupowania przez Internet:

Z wynikami raportu można zapoznać się tutaj.

Jakie wyzwania stoją przed branżą e-commerce?

Już ponad dwa lata temu pisaliśmy o coraz większej popularności branży e-commerce:

Według analiz przedstawionych przez firmę Bisnode AB, rocznie w Polsce powstaje 6-8 tys. e-sklepów, z czego 90 procent to małe i średnie przedsiębiorstwa. Aż 40 procent polskich sklepów internetowych działa na rynku krócej niż 12 miesięcy. W rezultacie - jak wskazuje „Puls biznesu - udział e-handlu w całości działalności sklepów wciąż rośnie.
Dodatkowo także dziennikarze wskazują konieczność prowadzenia działań w Internecie - w tym content marketingu, emisji reklam w wyszukiwarce oraz płatnych działań na Facebooku, w które inwestuje nieco ponad 40 proc. sklepów internetowych.

Coraz większa popularność zakupów przez Internet oznacza więc coraz większe wyzwania dla sklepów (nie tylko internetowych - także tych stacjonarnych). Obecność w Internecie jest więc najczęściej dzisiaj koniecznością, a w przypadku wielu branż jest to wręcz minimum, by trafić do potencjalnych klientów. W sytuacji, gdy konkurencja w sieci jest ,,o jedno kliknięcie dalej", warto zadbać o wszystkie aspekty, które pozwolą dotrzeć z ofertą do jak najszerszego grona potencjalnych odbiorców - Google Ads, Facebook, Google Moja Firma czy profesjonalnie przygotowana firmowa strona internetowa.

Czytaj także:

Google AdWords dla branży e-commerce

Epidemia i biznes. Jak zadbać o klientów w dobie hashtagu #zostanwdomu?


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.