Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gdzie szukać nowych klientów? Przede wszystkim w Internecie

Trzech na czterech użytkowników Internetu robi zakupy w sieci - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020”, przygotowanego przez firmę Gemius Polska we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej.

Skoro aż 73 proc. internautów dokonuje zakupów w sieci, oznacza to wzrost aż o 11 punktów procentowych w porównaniu z poprzednim badaniem (tegoroczna edycja jest już 8.). Oczywiście, warto zaznaczyć, że badanie zostało przeprowadzone od 23 do 30 marca, czyli na samym początku obostrzeń i zakazów związanych z epidemią, kiedy zostaliśmy niejako skazani na zakupy w Internecie, ale i tak bez wątpienia jest to wzrost imponujący.

Co przekonuje, a co zniechęca do zakupów w sieci?

Prócz deklaracji dokonywania zakupów w sieci ankieterzy pytali także m.in. o zachowania zakupowe w sieci oraz o to, co zachęca (lub co zniechęca) użytkowników do kupowania przez Internet:

Z wynikami raportu można zapoznać się tutaj.

Jakie wyzwania stoją przed branżą e-commerce?

Już ponad dwa lata temu pisaliśmy o coraz większej popularności branży e-commerce:

Według analiz przedstawionych przez firmę Bisnode AB, rocznie w Polsce powstaje 6-8 tys. e-sklepów, z czego 90 procent to małe i średnie przedsiębiorstwa. Aż 40 procent polskich sklepów internetowych działa na rynku krócej niż 12 miesięcy. W rezultacie - jak wskazuje „Puls biznesu - udział e-handlu w całości działalności sklepów wciąż rośnie.
Dodatkowo także dziennikarze wskazują konieczność prowadzenia działań w Internecie - w tym content marketingu, emisji reklam w wyszukiwarce oraz płatnych działań na Facebooku, w które inwestuje nieco ponad 40 proc. sklepów internetowych.

Coraz większa popularność zakupów przez Internet oznacza więc coraz większe wyzwania dla sklepów (nie tylko internetowych - także tych stacjonarnych). Obecność w Internecie jest więc najczęściej dzisiaj koniecznością, a w przypadku wielu branż jest to wręcz minimum, by trafić do potencjalnych klientów. W sytuacji, gdy konkurencja w sieci jest ,,o jedno kliknięcie dalej", warto zadbać o wszystkie aspekty, które pozwolą dotrzeć z ofertą do jak najszerszego grona potencjalnych odbiorców - Google Ads, Facebook, Google Moja Firma czy profesjonalnie przygotowana firmowa strona internetowa.

Czytaj także:

Google AdWords dla branży e-commerce

Epidemia i biznes. Jak zadbać o klientów w dobie hashtagu #zostanwdomu?


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.