Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google Ads dla lokalnego biznesu

Myślisz, że kampanie w Internecie są dobre tylko dla dużych firm z dużymi budżetami? Nic bardziej mylnego – kampanie w sieci to świetne rozwiązanie także dla mniejszych firm, prowadzących biznes lokalnie.

Wiele osób, prowadzących swój biznes w najbliższej okolicy, nastawia się raczej na powszechnie znane narzędzia – bannery reklamowe, fanpage na Facebooku czy marketing szeptany z pomocą rodziny czy znajomych. Kampanie reklamowe w Internecie kojarzą im się natomiast z koniecznością wydawania sporych środków. Nic bardziej błędnego – kampanie Google Ads, czyli najpopularniejsze kampanie w Internecie, nie są dziś zarezerwowane tylko dla dużych firm. Dzięki odpowiednim ustawieniom także mniejsze firmy mogą sprawnie pozyskiwać klientów dzięki reklamom Google Ads.

Bez Internetu trudno mówić o rozwoju biznesu

Jak już pisaliśmy kilka tygodni temu, w sytuacji, gdy większość z nas wyszukuje informacje w Internecie, tam poszukuje szczegółów lub inspiracji, obecność w sieci jest dziś niezbędna, jeśli liczymy na rozwój swojego biznesu. Z przeprowadzonych przez firmę badawczą Deloitte badań wynika bowiem, że ok. 75 proc. klientów korzysta z Internetu przed dokonaniem zakupów w sklepie stacjonarnym, a 65 proc. klientów korzysta z niego także podczas wizyty w sklepie.

Jeśli do tego dodamy fakt, że większość użytkowników Internetu swoje poszukiwania zaczyna w wyszukiwarce Google (korzysta z niej ponad 90 proc. internautów w Polsce i na świecie), to nietrudno zgadnąć, od czego można należy zacząć promocję swojego lokalnego biznesu.

Google Ads z rozwiązaniami dla lokalnych przedsiębiorców

Podczas ustawiania pierwszej kampanii Google Ads warto pamiętać o dwóch najważniejszych kwestiach, powiązanych z lokalizacją i harmonogramem wyświetlania reklam:

W prowadzeniu lokalnej kampanii ważne jest także rozszerzenie reklamy tekstowej z lokalizacją – o którym więcej napiszemy poniżej.

Nie zapominaj o połączeniu konta Google Ads z innymi narzędziami

Podczas prowadzenia kampanii Google Ads należy pamiętać o połączeniu swojego konta z Google Analytics oraz wizytówką Google Moja Firma.

Google Analytics to darmowe narzędzie, które pozwala monitorować natężenie ruchu na stronie internetowej oraz umożliwia poznanie, w jaki sposób zachowują się na naszej witrynie użytkownicy - w tym potencjalni klienci z Google Ads. Połączenie wizytówki Google Moja Firma z kontem Google Ads pozwala natomiast wyświetlać rozszerzenia lokalizacji. Dzięki temu w reklamie tekstowej pojawia się adres firmy, a po kliknięciu w rozszerzenie internauta przeniesiony zostaje do aplikacji Google Maps. Dodatkowo także informacje ze swojej lokalnej wizytówki można także z powodzeniem wykorzystać w kampanii Google Ads (czytaj także: Wyszukiwania z Google Moja Firma wykorzystaj w kampanii Google Ads).

Czytaj także: Wyszukiwania lokalne w Google Ads to nie tylko szukanie miejsc

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.