Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Google Ads dla lokalnego biznesu

16—07—2019

Myślisz, że kampanie w Internecie są dobre tylko dla dużych firm z dużymi budżetami? Nic bardziej mylnego – kampanie w sieci to świetne rozwiązanie także dla mniejszych firm, prowadzących biznes lokalnie.

Wiele osób, prowadzących swój biznes w najbliższej okolicy, nastawia się raczej na powszechnie znane narzędzia – bannery reklamowe, fanpage na Facebooku czy marketing szeptany z pomocą rodziny czy znajomych. Kampanie reklamowe w Internecie kojarzą im się natomiast z koniecznością wydawania sporych środków. Nic bardziej błędnego – kampanie Google Ads, czyli najpopularniejsze kampanie w Internecie, nie są dziś zarezerwowane tylko dla dużych firm. Dzięki odpowiednim ustawieniom także mniejsze firmy mogą sprawnie pozyskiwać klientów dzięki reklamom Google Ads.

Bez Internetu trudno mówić o rozwoju biznesu

Jak już pisaliśmy kilka tygodni temu, w sytuacji, gdy większość z nas wyszukuje informacje w Internecie, tam poszukuje szczegółów lub inspiracji, obecność w sieci jest dziś niezbędna, jeśli liczymy na rozwój swojego biznesu. Z przeprowadzonych przez firmę badawczą Deloitte badań wynika bowiem, że ok. 75 proc. klientów korzysta z Internetu przed dokonaniem zakupów w sklepie stacjonarnym, a 65 proc. klientów korzysta z niego także podczas wizyty w sklepie.

Jeśli do tego dodamy fakt, że większość użytkowników Internetu swoje poszukiwania zaczyna w wyszukiwarce Google (korzysta z niej ponad 90 proc. internautów w Polsce i na świecie), to nietrudno zgadnąć, od czego można należy zacząć promocję swojego lokalnego biznesu.

Google Ads z rozwiązaniami dla lokalnych przedsiębiorców

Podczas ustawiania pierwszej kampanii Google Ads warto pamiętać o dwóch najważniejszych kwestiach, powiązanych z lokalizacją i harmonogramem wyświetlania reklam:

  • kierowanie reklam na wybraną lokalizację pozwala na dotarcie z kampanią do tych osób, które przebywają w danym miejscu i mają szansę skorzystać z oferowanych przez nas produktów czy usług; przy tworzeniu kampanii można więc kierować wyświetlanie reklam np. na konkretne miasto, a dodatkowo także dodać także obszar ościenny – co pozwoli na dotarcie do tych osób, które mieszkają pod miastem, ale korzystają z usług oferowanych właśnie w danej miejscowości;
  • harmonogram wyświetlania reklam pozwala natomiast wyświetlać reklamy w wybranym czasie np. w określonych godzinach, kiedy nasz lokal jest czynny; oczywiście, może się okazać, że nasi potencjalni klienci wyszukują podobnej do naszej oferty także w pozostałych godzinach, ale w sytuacji, gdy dysponujemy ograniczonym budżetem, warto zastanowić się w jaki sposób optymalizować wydatki – harmonogram wyświetlania reklam jest jednym z lepszych sposobów.

W prowadzeniu lokalnej kampanii ważne jest także rozszerzenie reklamy tekstowej z lokalizacją – o którym więcej napiszemy poniżej.

Nie zapominaj o połączeniu konta Google Ads z innymi narzędziami

Podczas prowadzenia kampanii Google Ads należy pamiętać o połączeniu swojego konta z Google Analytics oraz wizytówką Google Moja Firma.

Google Analytics to darmowe narzędzie, które pozwala monitorować natężenie ruchu na stronie internetowej oraz umożliwia poznanie, w jaki sposób zachowują się na naszej witrynie użytkownicy - w tym potencjalni klienci z Google Ads. Połączenie wizytówki Google Moja Firma z kontem Google Ads pozwala natomiast wyświetlać rozszerzenia lokalizacji. Dzięki temu w reklamie tekstowej pojawia się adres firmy, a po kliknięciu w rozszerzenie internauta przeniesiony zostaje do aplikacji Google Maps. Dodatkowo także informacje ze swojej lokalnej wizytówki można także z powodzeniem wykorzystać w kampanii Google Ads (czytaj także: Wyszukiwania z Google Moja Firma wykorzystaj w kampanii Google Ads).

Czytaj także: Wyszukiwania lokalne w Google Ads to nie tylko szukanie miejsc

Słowa kluczowe

  • google ads
  • google moja firma
  • google analytics

Najnowsze artykuły

Błędy, które w kampanii Google Ads mogą Cię sporo kosztować

Mimo wydawania sporego budżetu na kampanię Google Ads nie widzisz praktycznie żadnych efektów? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, przez które tracisz pieniądze.

Zdrowe odżywianie, treningi, a może ciekawe podróże? O postanowieniach noworocznych

Jakie cele mają na ten rok Polacy? Youtube postanowił zlecić badanie, w którym ankietowani odpowiadali na pytania o noworoczne postanowienia.

Co musi się znaleźć na firmowej stronie internetowej?

Kontakt, opis oferty i jej przewagi konkurencyjne - bez tego żadna firmowa strona nie może się już dzisiaj obejść. Sprawdź, co konieczne musi się znaleźć w Twojej witrynie.