Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google Ads dla lokalnego biznesu

Myślisz, że kampanie w Internecie są dobre tylko dla dużych firm z dużymi budżetami? Nic bardziej mylnego – kampanie w sieci to świetne rozwiązanie także dla mniejszych firm, prowadzących biznes lokalnie.

Wiele osób, prowadzących swój biznes w najbliższej okolicy, nastawia się raczej na powszechnie znane narzędzia – bannery reklamowe, fanpage na Facebooku czy marketing szeptany z pomocą rodziny czy znajomych. Kampanie reklamowe w Internecie kojarzą im się natomiast z koniecznością wydawania sporych środków. Nic bardziej błędnego – kampanie Google Ads, czyli najpopularniejsze kampanie w Internecie, nie są dziś zarezerwowane tylko dla dużych firm. Dzięki odpowiednim ustawieniom także mniejsze firmy mogą sprawnie pozyskiwać klientów dzięki reklamom Google Ads.

Bez Internetu trudno mówić o rozwoju biznesu

Jak już pisaliśmy kilka tygodni temu, w sytuacji, gdy większość z nas wyszukuje informacje w Internecie, tam poszukuje szczegółów lub inspiracji, obecność w sieci jest dziś niezbędna, jeśli liczymy na rozwój swojego biznesu. Z przeprowadzonych przez firmę badawczą Deloitte badań wynika bowiem, że ok. 75 proc. klientów korzysta z Internetu przed dokonaniem zakupów w sklepie stacjonarnym, a 65 proc. klientów korzysta z niego także podczas wizyty w sklepie.

Jeśli do tego dodamy fakt, że większość użytkowników Internetu swoje poszukiwania zaczyna w wyszukiwarce Google (korzysta z niej ponad 90 proc. internautów w Polsce i na świecie), to nietrudno zgadnąć, od czego można należy zacząć promocję swojego lokalnego biznesu.

Google Ads z rozwiązaniami dla lokalnych przedsiębiorców

Podczas ustawiania pierwszej kampanii Google Ads warto pamiętać o dwóch najważniejszych kwestiach, powiązanych z lokalizacją i harmonogramem wyświetlania reklam:

W prowadzeniu lokalnej kampanii ważne jest także rozszerzenie reklamy tekstowej z lokalizacją – o którym więcej napiszemy poniżej.

Nie zapominaj o połączeniu konta Google Ads z innymi narzędziami

Podczas prowadzenia kampanii Google Ads należy pamiętać o połączeniu swojego konta z Google Analytics oraz wizytówką Google Moja Firma.

Google Analytics to darmowe narzędzie, które pozwala monitorować natężenie ruchu na stronie internetowej oraz umożliwia poznanie, w jaki sposób zachowują się na naszej witrynie użytkownicy - w tym potencjalni klienci z Google Ads. Połączenie wizytówki Google Moja Firma z kontem Google Ads pozwala natomiast wyświetlać rozszerzenia lokalizacji. Dzięki temu w reklamie tekstowej pojawia się adres firmy, a po kliknięciu w rozszerzenie internauta przeniesiony zostaje do aplikacji Google Maps. Dodatkowo także informacje ze swojej lokalnej wizytówki można także z powodzeniem wykorzystać w kampanii Google Ads (czytaj także: Wyszukiwania z Google Moja Firma wykorzystaj w kampanii Google Ads).

Czytaj także: Wyszukiwania lokalne w Google Ads to nie tylko szukanie miejsc

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.