Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google Ads dla lokalnego biznesu

Myślisz, że kampanie w Internecie są dobre tylko dla dużych firm z dużymi budżetami? Nic bardziej mylnego – kampanie w sieci to świetne rozwiązanie także dla mniejszych firm, prowadzących biznes lokalnie.

Wiele osób, prowadzących swój biznes w najbliższej okolicy, nastawia się raczej na powszechnie znane narzędzia – bannery reklamowe, fanpage na Facebooku czy marketing szeptany z pomocą rodziny czy znajomych. Kampanie reklamowe w Internecie kojarzą im się natomiast z koniecznością wydawania sporych środków. Nic bardziej błędnego – kampanie Google Ads, czyli najpopularniejsze kampanie w Internecie, nie są dziś zarezerwowane tylko dla dużych firm. Dzięki odpowiednim ustawieniom także mniejsze firmy mogą sprawnie pozyskiwać klientów dzięki reklamom Google Ads.

Bez Internetu trudno mówić o rozwoju biznesu

Jak już pisaliśmy kilka tygodni temu, w sytuacji, gdy większość z nas wyszukuje informacje w Internecie, tam poszukuje szczegółów lub inspiracji, obecność w sieci jest dziś niezbędna, jeśli liczymy na rozwój swojego biznesu. Z przeprowadzonych przez firmę badawczą Deloitte badań wynika bowiem, że ok. 75 proc. klientów korzysta z Internetu przed dokonaniem zakupów w sklepie stacjonarnym, a 65 proc. klientów korzysta z niego także podczas wizyty w sklepie.

Jeśli do tego dodamy fakt, że większość użytkowników Internetu swoje poszukiwania zaczyna w wyszukiwarce Google (korzysta z niej ponad 90 proc. internautów w Polsce i na świecie), to nietrudno zgadnąć, od czego można należy zacząć promocję swojego lokalnego biznesu.

Google Ads z rozwiązaniami dla lokalnych przedsiębiorców

Podczas ustawiania pierwszej kampanii Google Ads warto pamiętać o dwóch najważniejszych kwestiach, powiązanych z lokalizacją i harmonogramem wyświetlania reklam:

W prowadzeniu lokalnej kampanii ważne jest także rozszerzenie reklamy tekstowej z lokalizacją – o którym więcej napiszemy poniżej.

Nie zapominaj o połączeniu konta Google Ads z innymi narzędziami

Podczas prowadzenia kampanii Google Ads należy pamiętać o połączeniu swojego konta z Google Analytics oraz wizytówką Google Moja Firma.

Google Analytics to darmowe narzędzie, które pozwala monitorować natężenie ruchu na stronie internetowej oraz umożliwia poznanie, w jaki sposób zachowują się na naszej witrynie użytkownicy - w tym potencjalni klienci z Google Ads. Połączenie wizytówki Google Moja Firma z kontem Google Ads pozwala natomiast wyświetlać rozszerzenia lokalizacji. Dzięki temu w reklamie tekstowej pojawia się adres firmy, a po kliknięciu w rozszerzenie internauta przeniesiony zostaje do aplikacji Google Maps. Dodatkowo także informacje ze swojej lokalnej wizytówki można także z powodzeniem wykorzystać w kampanii Google Ads (czytaj także: Wyszukiwania z Google Moja Firma wykorzystaj w kampanii Google Ads).

Czytaj także: Wyszukiwania lokalne w Google Ads to nie tylko szukanie miejsc

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.