Google zapowiedział aktualizację rozszerzeń wiadomości w kampaniach Google Ads (AdWords) - dzięki temu użytkownik będzie mógł wysłać z poziomu wyszukiwarki nie tylko sms-a, ale także wiadomość mailową.
Aktualizacja rozszerzeń została zapowiedziana podczas konferencji SMX East, która poświęcona jest marketingowi w wyszukiwarce Google (branżowe spotkanie odbyło się 24 i 25 października w Nowym Jorku). Zmiany dotyczą rozszerzeń wiadomości i wprowadzenia w nich nowych rozwiązań:
Rozszerzenie wiadomości pojawia się pod tekstem reklamy Google Ads (AdWords). Użytkownik widzi wtedy ikonę wiadomości tekstowej wraz z komunikatem o możliwości wysłania wiadomości (tzw. CTA, ang. call to action, czyli wezwanie do działania). Po kliknięciu w ikonę użytkownik może od razu wysłać wiadomość sms-ową do firmy, np. z prośbą o kontakt lub z pytaniem o bardziej szczegółowe informacje na temat oferty. Co bardziej uważni reklamodawcy widzą tu z pewnością spore podobieństwo z innych rozszerzeniem reklamy Google Ads (AdWords) - podobnie jak w przypadku rozszerzeń połączeń, nie trzeba bowiem wchodzić na docelową podstronę i szukać podstrony z danymi kontaktowymi.
Już wcześniej Google inwestował swój czas i pieniądze w rozwój rozszerzeń wiadomości, np. kilka miesięcy temu pojawiły się zapowiedzi wprowadzenia trzech nowych wskaźników, pomocnych w określeniu skuteczności rozszerzeń:
Więcej o tych rozwiązaniach czytaj w naszym artykule: Wkrótce dokładniejsze raportowanie w rozszerzeniach wiadomości?
Google co jakiś czas zaskakuje nowościami wprowadzanymi do swojego systemu reklamowego - i za każdym razem mocno podkreślamy, że warto testować nowe rozwiązania i wybrać te najbardziej optymalne dla swojego biznesu. W przypadku aktualizacji rozszerzeń wiadomości jesteśmy jednak mocno sceptyczni. Z naszego doświadczenia wynika bowiem, że możliwość kontaktu z reklamodawcą już z poziomu wyszukiwarki przydaje się zwłaszcza w dwóch przypadkach:
W dwóch tych przypadkach mamy jeden wspólny mianownik - klient nie chce tracić czasu na wysyłanie e-maila i nie chce czekać zbyt długo na odpowiedź. W takim wypadku wybierze raczej połączenie telefoniczne - dlatego tak dużą popularnością cieszą się rozszerzenia połączeń czy reklamy typu ,,Tylko połączenie", które umożliwiają skontaktowanie się z firmą dosłownie za pomocą dwóch kliknięć, nawet bez wchodzenia na firmową stronę.
Wysłanie e-maila świetnie się natomiast sprawdza w tych przypadkach, gdzie proces zakupowy jest nieco dłuższy, a klient chce np. porównać oferty lub dopiero zastanawia się nad podjęciem decyzji. Warto jednak pamiętać, że wysłanie wiadomości (np. z prośbą o przysłanie szczegółowej oferty) rzadko kiedy rozpoczyna proces zakupu - w większości przypadków klient najpierw wchodzi do firmowej witryny, najczęściej też porównuje oferty kilku firm, a nawiązanie kontaktu pojawia się dopiero na kolejnym etapie.
Czytaj także: Praktyczne informacje, które możesz umieścić w rozszerzeniach reklamy AdWords
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy