Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google chce wprowadzić e-maila do rozszerzeń wiadomości

Google zapowiedział aktualizację rozszerzeń wiadomości w kampaniach Google Ads (AdWords) - dzięki temu użytkownik będzie mógł wysłać z poziomu wyszukiwarki nie tylko sms-a, ale także wiadomość mailową.

Aktualizacja rozszerzeń została zapowiedziana podczas konferencji SMX East, która poświęcona jest marketingowi w wyszukiwarce Google (branżowe spotkanie odbyło się 24 i 25 października w Nowym Jorku). Zmiany dotyczą rozszerzeń wiadomości i wprowadzenia w nich nowych rozwiązań:

Rozszerzenie wiadomości pozwala na szybką wysyłkę wiadomości bez wchodzenia do witryny reklamodawcy

Rozszerzenie wiadomości pojawia się pod tekstem reklamy Google Ads (AdWords). Użytkownik widzi wtedy ikonę wiadomości tekstowej wraz z komunikatem o możliwości wysłania wiadomości (tzw. CTA, ang. call to action, czyli wezwanie do działania). Po kliknięciu w ikonę użytkownik może od razu wysłać wiadomość sms-ową do firmy, np. z prośbą o kontakt lub z pytaniem o bardziej szczegółowe informacje na temat oferty. Co bardziej uważni reklamodawcy widzą tu z pewnością spore podobieństwo z innych rozszerzeniem reklamy Google Ads (AdWords) - podobnie jak w przypadku rozszerzeń połączeń, nie trzeba bowiem wchodzić na docelową podstronę i szukać podstrony z danymi kontaktowymi.

Już wcześniej Google inwestował swój czas i pieniądze w rozwój rozszerzeń wiadomości, np. kilka miesięcy temu pojawiły się zapowiedzi wprowadzenia trzech nowych wskaźników, pomocnych w określeniu skuteczności rozszerzeń:

Więcej o tych rozwiązaniach czytaj w naszym artykule: Wkrótce dokładniejsze raportowanie w rozszerzeniach wiadomości?

Podsumowanie 

Google co jakiś czas zaskakuje nowościami wprowadzanymi do swojego systemu reklamowego - i za każdym razem mocno podkreślamy, że warto testować nowe rozwiązania i wybrać te najbardziej optymalne dla swojego biznesu. W przypadku aktualizacji rozszerzeń wiadomości jesteśmy jednak mocno sceptyczni. Z naszego doświadczenia wynika bowiem, że możliwość kontaktu z reklamodawcą już z poziomu wyszukiwarki przydaje się zwłaszcza w dwóch przypadkach:

W dwóch tych przypadkach mamy jeden wspólny mianownik - klient nie chce tracić czasu na wysyłanie e-maila i nie chce czekać zbyt długo na odpowiedź. W takim wypadku wybierze raczej połączenie telefoniczne - dlatego tak dużą popularnością cieszą się rozszerzenia połączeń czy reklamy typu ,,Tylko połączenie", które umożliwiają skontaktowanie się z firmą dosłownie za pomocą dwóch kliknięć, nawet bez wchodzenia na firmową stronę.

Wysłanie e-maila świetnie się natomiast sprawdza w tych przypadkach, gdzie proces zakupowy jest nieco dłuższy, a klient chce np. porównać oferty lub dopiero zastanawia się nad podjęciem decyzji. Warto jednak pamiętać, że wysłanie wiadomości (np. z prośbą o przysłanie szczegółowej oferty) rzadko kiedy rozpoczyna proces zakupu - w większości przypadków klient najpierw wchodzi do firmowej witryny, najczęściej też porównuje oferty kilku firm, a nawiązanie kontaktu pojawia się dopiero na kolejnym etapie. 

Czytaj także: Praktyczne informacje, które możesz umieścić w rozszerzeniach reklamy AdWords


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.