Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google: każda sekunda opóźnienia w ładowaniu się strony to utrata nawet 1/5 konwersji

01—08—2018

Po raz kolejny Google przekonuje do technologii AMP pozwalającej znacznie skrócić czas ładowania się strony na urządzeniach mobilnych. Dlaczego?

Według opublikowanych w kwietniu ubiegłego roku wyników badań “The State of Online Retail Performance” przeprowadzonych przez Google właśnie dlatego, że każda sekunda opóźnienia powoduje utratę klienta. Straty mogą wynosić nawet 20 proc. wszystkich możliwych konwersji.

Mimo tego, że od dłuższego czasu obserwujemy wzmożony ruch z urządzeń mobilnych – w ubiegłym roku po raz pierwszy w historii liczba użytkowników korzystających z sieci za pomocą urządzeń mobilnych, głównie smartfonów i tabletów, była większa, niż liczba użytkowników przeglądających strony za pomocą komputera – liczba konwersji dokonywanych na urządzeniach mobilnych wciąż jest mniejsza. Przyczyn tej sytuacji Google szuka w niedostosowaniu witryny do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Strony nieresponsywne, szczególnie w przypadku sklepów internetowych, utrudniają lub niemal uniemożliwiają sfinalizowanie zakupu za pomocą telefonu. Część użytkowników nawet nie rozpoczyna procesu zakupu z powodu zbyt długiego oczekiwania na załadowanie się strony.

Według raportu różnice, choć nie wydają się tak duże, są znaczące: średni czas ładowania strony na komputerze wynosi 0,9 - 1 s, na tablecie 1,1 - 1,2 s, a na smartfonie już 1,3 -1,4 s. Ponad połowa użytkowników porzuca przeglądaną na telefonie stronę, jeśli ładuje się ona dłużej, niż 3 sekundy. Natomiast współczynnik konwersji na urządzeniach mobilnych jest ściśle powiązany z prędkością ładowania się strony, co widać wyraźnie na zamieszczonym w kolejnym raporcie (“The State of Online Retail Performance. 2017 Holiday Retrospective”) wykresie:


W przypadku kampanii AdWords, gdzie za sprowadzenie użytkownika na stronę (a więc kliknięcie w reklamę) płacimy, tym ważniejsze jest, by dana osoba na stronie została i wykonała pożądaną przez nas czynność. Dlatego w Google Ads w raporcie stron docelowych można już sprawdzić, jak Google ocenia prędkość ładowania się strony („Wynik szybkości na urządzeniach mobilnych” podawany w skali od 1 do 10) oraz skuteczność mobilnej strony docelowej: „Współczynnik kliknięć prowadzących na strony mobilne” oraz „Współczynnik klikalności na prawidłowych stronach AMP”.

Aby zobaczyć wyniki swoje strony, na poziomie kampanii należy wejść w „Strony docelowe” i wyświetlić interesujące nas dane za pomocą opcji „Modyfikuj kolumny”. Wyniki dla stron mobilnych powinny się wyświetlać domyślnie:

Aby poprawić wyniki mobilnej wersji witryny, Google udostępnia dwa darmowe narzędzia: Speed Scorecard, dzięki któremu można porównać prędkość ładowania się naszej strony z np. witryną konkurencji oraz Impact Calculator, który pozwoli obliczyć zysk, jaki możemy osiągnąć dzięki wprowadzeniu zmian na stronie i przyspieszeniu jej wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Słowa kluczowe

  • amp
  • sem
  • mobile

Najnowsze artykuły

5 skutecznych sposobów na zaoszczędzenie budżetu w kampanii Google AdWords

Poznaj kilka skutecznych działań, dzięki którym zwiększanie budżetu na kampanię AdWords nie zawsze musi być konieczne.

Skąd oni się biorą? Czyli: jak analizować źródła ruchu w Analyticsie

Wydawać by się mogło, że sprawa jest prosta: mamy ruch organiczny oraz ruch płatny, dzięki danym z Google Analytics porównujemy jeden z drugim i wyciągamy wnioski dotyczące skuteczności naszych działań marketingowych w sieci.

Jak w prosty sposób dodać rozszerzenia lokalizacji do reklam graficznych?

Rozszerzenia lokalizacji i połączeń nie są zarezerwowane wyłącznie dla reklam tekstowych AdWords, wyświetlanych w wyszukiwarce.