Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google Ads zastąpi Google AdWords już 24 lipca

Od kilku dni w sieci pojawiają się informacje o tym, że Google zamierza przekształcić system reklamowy AdWords w Google Ads. Wciąż nie wiadomo, co dokładnie ulegnie zmianie. Wiadomo już natomiast, kiedy.

O zmianach w systemie reklamowym i płatnych usługach marketingowych Google pisaliśmy wczoraj w tekście „Koniec Google AdWords. Po 18 latach nadeszła pora na Google Ads”. Dziś w krótkiej notatce pojawiającej się w Centrum Pomocy AdWords Google poinformował o dacie wprowadzenia zmian. Okazuje się, że z Google AdWords pożegnamy się już 24 lipca.

Tym samym zmieni się domena strony – z adwords.google.pl na ads.google.pl, nazwa usługi na generowanych przez system dokumentach rozliczeniowych oraz adres Centrum Pomocy (support.google.com/adwords to support.google.com/google-ads).


źródło: https://support.google.com/adwords/answer/9028765

Google zapewnia, że poza kosmetycznymi zmianami w interfejsie usługi – wprowadzeniem nowego logo itp. – system będzie oferował te same możliwości, co do tej pory. W notatce czytamy:

24 lipca 2018 r. Google AdWords zmieni nazwę na Google Ads. Pod tą nową marką są dostępne wszystkie oferowane obecnie rodzaje kampanii, w tym m.in. kampanie w sieciach wyszukiwania i reklamowej oraz kampanie wideo.

Nowa marka Google'a nie powinna również wpłynąć na wygląd i nawigację panelu administracyjnego (zmienionego zresztą jakiś czas temu: „Nowy panel Google AdWords już na stałe”; dotychczasowa wersja ma być dostępna do końca lipca, dlatego warto jak najszybciej zapoznać się z nową – np. dzięki temu porównaniu obu wersji). W założeniach zmiana Google AdWords w Google Ads nie odbije się również na skuteczności kampanii.

Czy tak będzie w rzeczywistości? Przekonamy się już za mniej niż miesiąc!

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj

Nowy wygląd panelu Google Ads - kolejna zmiana na gorsze?

Na niektórych kontach Google Ads po zalogowaniu widać zupełnie nowy layout panelu, znacznie różniący się od znanego dotychczas. Czy nowy wygląd Google Ads zostanie z nami na dłużej?
czytaj

Jak poprawić skuteczność kampanii remarketingowych w Google Ads - trzy konkretne wskazówki

Kampanie remarketingowe w Google Ads trafiają do tych osób, które już odwiedziły naszą stronę internetową. W jaki sposób można znacząco zwiększyć skuteczność takich kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.