Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google Ads zastąpi Google AdWords już 24 lipca

Od kilku dni w sieci pojawiają się informacje o tym, że Google zamierza przekształcić system reklamowy AdWords w Google Ads. Wciąż nie wiadomo, co dokładnie ulegnie zmianie. Wiadomo już natomiast, kiedy.

O zmianach w systemie reklamowym i płatnych usługach marketingowych Google pisaliśmy wczoraj w tekście „Koniec Google AdWords. Po 18 latach nadeszła pora na Google Ads”. Dziś w krótkiej notatce pojawiającej się w Centrum Pomocy AdWords Google poinformował o dacie wprowadzenia zmian. Okazuje się, że z Google AdWords pożegnamy się już 24 lipca.

Tym samym zmieni się domena strony – z adwords.google.pl na ads.google.pl, nazwa usługi na generowanych przez system dokumentach rozliczeniowych oraz adres Centrum Pomocy (support.google.com/adwords to support.google.com/google-ads).


źródło: https://support.google.com/adwords/answer/9028765

Google zapewnia, że poza kosmetycznymi zmianami w interfejsie usługi – wprowadzeniem nowego logo itp. – system będzie oferował te same możliwości, co do tej pory. W notatce czytamy:

24 lipca 2018 r. Google AdWords zmieni nazwę na Google Ads. Pod tą nową marką są dostępne wszystkie oferowane obecnie rodzaje kampanii, w tym m.in. kampanie w sieciach wyszukiwania i reklamowej oraz kampanie wideo.

Nowa marka Google'a nie powinna również wpłynąć na wygląd i nawigację panelu administracyjnego (zmienionego zresztą jakiś czas temu: „Nowy panel Google AdWords już na stałe”; dotychczasowa wersja ma być dostępna do końca lipca, dlatego warto jak najszybciej zapoznać się z nową – np. dzięki temu porównaniu obu wersji). W założeniach zmiana Google AdWords w Google Ads nie odbije się również na skuteczności kampanii.

Czy tak będzie w rzeczywistości? Przekonamy się już za mniej niż miesiąc!

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.