Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google podpowiada, jakie wskaźniki warto śledzić w swoich kampaniach

W kampaniach Google Ads można skorzystać z nowej funkcji – „Zalecane kolumny”. Rekomendowane przez Google kolumny są ściśle powiązane z typem wybranej kampanii i jej ustawieniami.

Jeśli na swoim koncie mamy uruchomionych kilka kampanii Google Ads z różnymi ustawieniami, może się zdarzyć, że będziemy odruchowo śledzić wciąż te same kolumny, choć nie zawsze dane tam podawane będą istotne dla naszych działań. Google chce wyjść naprzeciw tym zwyczajom, uruchamiając nową funkcję – „Zalecane kolumny”, w których znajdą się informacje o tym, jakie kolumny warto dodać do raportowania. W rekomendacjach Google weźmie pod uwagę ustawienia danej kampanii i całego konta.

Google podpowie najważniejsze dane

Dzięki opcji „Zalecane kolumny” każdy reklamodawca będzie mógł poznać nowe kolumny, które przydadzą mu się do śledzenia w raportach. Przykładowo, jeśli ktoś ustawi w swojej kampanii jedną z automatycznych strategii ustalania stawek za kliknięcie w reklamę, Google będzie rekomendował dodanie do raportowania „Typ strategii ustalania stawek”.

Zalecane kolumny można bardzo łatwo sprawdzić. Aby je znaleźć, należy:


Co ważne, zalecane kolumny można znaleźć tylko na poziomie kampanii Google Ads, a nie na poziomie grup reklam.

Co najlepiej zrobić z rekomendowanymi kolumnami?

Istnieją trzy rozwiązania, które można zastosować w przypadku zalecanych kolumn:

Ze wszystkich trzech rozwiązań warto skupić się na tym pierwszym. Przy prowadzeniu czasem licznych kampanii zdarza się, że tracimy obiektywizm, a pewne działania na koncie ustawiamy mechaniczne, bez głębszej analizy, czy jest to rozwiązanie rzeczywiście najlepsze przy danej kampanii. Podpowiedzi Google – nawet jeśli zostaną wprowadzone na koncie czy w kampanii – nie niosą w tym wypadku żadnych większych zobowiązań, nie mają wpływu na samo prowadzenie kampanii i w każdej chwili można je wyłączyć. Z drugiej jednak strony taka podpowiedź ma tę zaletę, że na swoją kampanię Google Ads i ustawione w raportach kolumny spojrzymy z zupełnie innej strony i zmiany wprowadzimy z korzyścią dla siebie.

To nie pierwsze rekomendacje Google na kontach reklamodawców

Zalecane kolumny to kolejne drobny ukłon Google w stronę reklamodawców. Na kontach zostały już wprowadzone m.in. rekomendacje czy wynik optymalizacji konta, które pomagają ocenić, czy potencjał prowadzonych kampanii jest w pełni wykorzystany. Oczywiście, jak już pisaliśmy kilkakrotnie, do zaleceń warto regularnie zaglądać i je krytycznie oceniać – ale też niekoniecznie zawsze trzeba stosować je w swoich kampaniach. Z jednej strony można bowiem zyskać informacje o tym, co przypadkowo przeoczyliśmy (np. możliwość obniżenia stawki za kliknięcie czy przypomnienie o ustawieniu rozszerzeń do reklam tekstowych), z drugiej zaś strony – niekoniecznie wszystkie wskazówki muszą być zgodne z naszą strategią działania. Szczególnie takie ryzyko istnieje w przypadku wskazówek, związanych z automatyzacją kampanii czy jej najważniejszych aspektów. W takim wypadku zawsze przestrzegamy przed ich wprowadzeniem – tak, by na własne życzenie nie pozbawiać się kontroli nad kluczowymi elementami swojej kampanii Google Ads.

Czytaj także:

Google zarekomenduje zmiany w kampaniach AdWords

Jak analizować wynik optymalizacji konta Google Ads?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.