Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google proponuje darmową reklamę w Google Maps

Reklamodawcy, którzy korzystają z inteligentnych kampanii Google Ads, do września będą mogli skorzystać z darmowej promocji w Google Maps. Promocja dotyczy na razie tylko wybranych krajów, ale za chwilę do tego grona mają dołączyć kolejne.

Na naszym blogu pisaliśmy już o możliwości ustawienia kampanii w zaledwie kilkanaście minut. W inteligentnych kampaniach (reklamowanych jako narzędzie przede wszystkim dla mniejszych firm) jest to możliwe, ponieważ część ustawień przejmują... algorytmy. 

Teraz Google chce nagrodzić reklamodawców, korzystających z tej formy promocji, proponując darmową promocję w mapach Google w ciągu najbliższych tygodni. Na razie skorzystać z niej można w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Hiszpanii, Holandii i Japonii, jednak to grono będzie rozszerzane o kolejne państwa, być może także Polskę.

Dlatego inteligentna kampania Google Ads niekoniecznie będzie dobrym rozwiązaniem dla wszystkich?

Nie negujemy oczywiście wszystkich rozwiązań Googlea, jednak zdanie się na algorytmy podczas ustawiania kampanii Google Ads nie jest dobrym pomysłem. Dzięki samodzielnemu ustawieniu wszystkich elementów promocji mamy pewność, że możemy kontrolować wydatki, wyświetlanie reklam według określonych parametrów czy optymalizację kampanii. Jak już pisaliśmy kilka miesięcy temu, wiele ważnych ustawień Google dokonuje samodzielnie - tak jest m.in. z wyborem słów kluczowych i ich dopasowaniem, tworzeniem elastycznych reklam tekstowych (bez możliwości przypięcia na stałe wybranych fraz, co jest możliwe przy ,,ręcznym" ustawianiu kampanii) czy strategią stawek za kliknięcie. 

Więcej czytaj w naszym tekście: Ustawienie inteligentnej kampanii Google Ads – na co uważać?

Nowa promocja Google Ads na mapach - jak z niej skorzystać?

Wśród nowych rozwiązań, które Google proponuje reklamodawcom korzystającym z inteligentnych kampanii, pojawiła się możliwość rejestracji za pośrednictwem aplikacji Google Ads i ustawienie tam kampanii praktycznie od razu.

Dodatkowo możliwe będzie skorzystanie z możliwości Google Maps - czyli wyświetlenia się na mapie i wyróżnienia swojej lokalizacji wśród innych miejsc. Reklamowane miejsce wyróżniać się będzie symbolem (w formie kwadratu), a po kliknięciu w lokalizację użytkownikowi wyświetlą się szczegóły oferty, takie jak nazwa firmy, godziny jej otwarcia, odległość do przebycia, oceny innych użytkowników, rodzaj prowadzonej działalności, itp.. Wystarczy więc jedno kliknięcie, by sprawdzić także trasę czy zadzwonić bezpośrednio do firmy.

Teraz, podczas trwania promocji, Google nie obciąży reklamodawców z wybranych krajów za żadne kliknięcia czy połączenia, pochodzące z tych reklam - tak będzie aż do września.

Sprawdź, czy Twoje konta Google Ads i Google Moja Firma są połączone

Z nowej promocji nie będzie można skorzystać, jeśli konto Google Ads nie zostanie połączone z kontem Google Moja Firma. W takim wypadku wystarczy na koncie, na którym prowadzona jest kampania, utworzyć nową wizytówkę. Jeśli została ona utworzona wcześniej na innym koncie, z poziomu konta Google Ads wysyła się po prostu prośbę o połączenie.

Darmowa usługa Google Moja Firma jest istotna szczególnie w przypadku firm, prowadzących działania lokalnie - wizytówka wyświetla się bowiem wśród wyników wyszukiwania, a jej opcje pozwalają na kontakt z firmą już z poziomu wyszukiwarki (czat i telefon) czy umożliwiają podanie praktycznych informacji (nowości, lokalizacja firmy, godziny otwarcia). Dodatkowo - w przypadku połączenia kont - w kampaniach Google Ads można też ustawić rozszerzenie lokalizacji. Pozwala to umieścić w reklamach tekstowych adres firmy, który użytkownika może przekierować właśnie do map Googlea.

Czytaj także:

Czy reklamy Google Ads na dobre wkroczą do Map Google?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.