Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych – w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu pochodzące od klientów. Zdjęcia mają być uzupełnieniem oceny kupionego produktu.
Zaledwie kilka dni temu informowaliśmy o kilku nowościach, które Google zamierza wprowadzić (lub już wprowadził) na amerykańskim rynku, teraz chcemy się przyjrzeć ciekawej nowości, z której mogą korzystać reklamodawcy w Polsce – możliwości dodawania zdjęć, które przedstawiają wykorzystanie produktu w rzeczywistości. Jak podał w swoim artykule Google, „oprócz czytania opinii o produktach konsumenci zwracają coraz większą uwagę na zdjęcia – 50% kupujących online przyznało, że to one pomogły im podjąć decyzję o zakupie”. Zdjęcia mają pochodzić od klientów, którzy już kupili produkt, przetestowali i są gotowi podzielić się swoją opinią z innymi.
Reklamy produktowe Google Shopping różnią się nieco od innym reklam Google Ads, publikowanych w wyszukiwarce Google – przede wszystkim nie ma tu tekstu reklamy, tylko wyłącznie informacje o samym produkcie, a nad informacjami – zdjęcie. Aby zdjęcie zostało zaakceptowane przez Google musi spełniać kilka ważnych wymagań: pliki mogą być wyłącznie w formatach: GIF (.gif), JPEG (.jpg/.jpeg), PNG (.png), BMP (.bmp) oraz TIFF (.tif/.tiff), powinny się też charakteryzować wysoką jakością, by produkt był jak najlepiej widoczny. Same produkty natomiast powinny być sfotografowane na białym lub przezroczystym tle.
Podobnie jak zdjęcia reklamodawców, również zdjęcia przesyłane przez użytkowników, muszą spełniać pewne wymagania – muszą być odpowiednio wysokiej jakości, klient musi mieć prawo do ich przesłania, zdjęcia należy zrobić samodzielnie, najlepiej bez używania filtrów, można natomiast użyć odpowiedniego tekstu czy nakładki na zdjęcie. Nie wolno przesyłać zdjęć, wykonanych przez osoby trzecie, pochodzące np. z banków zdjęć (tzw. zdjęć stockowych), zrzutów z ekranu czy zdjęć reklamowych i promocyjnych. Fotografie nie mogą też być ciemne czy niewyraźne.
Oceny produktu są widoczne w reklamie Google Shopping pod nazwą produktu, ceną oraz domeną sklepu. Obok oceny (wyrażonej w formie graficznej w postaci pięciu gwiazdek) widoczna jest liczba użytkowników, którzy ocenili dany produkt.
Aby dodać do swojej reklamy ocenę, należy przesłać do Google plik z co najmniej 50 opiniami (w przypadku dodania zdjęć plik powinien zawierać także fotografie). Nie wystarczy zrobić to tylko raz – Google wymaga bowiem co miesięcznych aktualizacji pliku pod warunkiem wykluczenia reklamodawcy z programu Oceny produktów.
Czytaj także:
Sprawdź nowości w Google Shopping
Jak dodać oceny produktów do kampanii Google Shopping?
Prowadzisz kampanie produktowe i chcesz przystąpić do programu Oceny Produktu? Zapoznaj się ze szczegółowymi zasadami na stronie Google.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy