Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Google wyciąga pomocną dłoń do małych i średnich firm

30—06—2020

Sprawdź swoją skrzynkę mailową, która przypisana jest do konta Google Ads - być może trafiła już do Ciebie wiadomość o dodatkowych środkach, które możesz przeznaczyć na reklamę swojej firmy.

Pandemia COVID-19 i wprowadzone obostrzenia wymusiły na części firm większą aktywność on-line - to tam przeniosła się bowim aktywność potencjalnych klientów. Jak już pisaliśmy pod koniec marca, sklepy działające na platformie Shoper odnotowały do połowy marca średnio o 20 proc. więcej transakcji niż w lutym, a w drugiej połowie marca popularność frazy „zakupy online” wzrosła w Google Trends aż 20-krotnie w porównaniu z wcześniejszymi wynikami (czytaj także: ,,Ograniczenia związane z epidemią koronawirusa napędzają sprzedaż online"). By wesprzeć swoich reklamodawców w dobie rosnącej konkurencji i wymagań użytkowników, Google postanowił przeznaczyć dodatkowe środki na kampanie Google Ads - łącznie ponad 340 milionów dolarów. A to nie koniec pomocy.

Google wyciąga pomocną dłoń do małych i średnich firm

Pod koniec marca, podczas pogarszającej się sytuacji z pandemią, Google zadeklarował przekazanie ponad 800 milionów dolarów na pomoc małym i średnim firmom, fundacjom i szeroko pojętej opiece zdrowotnej:

  • 250 milionów dolarów miało trafić do Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i innych organizacji, zajmujących się opieką zdrowotną; środki miały zostać przeznaczone na rozpowszechnianie informacji o tym, jak zapobiegać rozprzestrzenianiu się pandemii;
  • 200 milionów dolarów to wsparcie organizacji pozarządowych i instytucji, wspierających małe firmy;
  • 340 milionów dolarów to wartość środków, które Google przekazał reklamodawcom do wykorzystania na reklamy Google Ads; środki zostały doładowane bezpośrednio na konta reklamodawców.

Powiadomienia Google o wsparciu przedsiębiorców

Po zapowiedziach przyszedł czas na konkret - mail z potwierdzeniem o doładowaniu środków na kontach Google Ads. Google poinformował w nim: ,,Zdajemy sobie sprawę, że w okresie pandemii COVID-19 zarówno duże, jak i małe firmy zmagają się z poważnymi trudnościami. Wiemy również, że wiele z tych firm korzysta z Google Ads, by docierać do swoich klientów. Aby je wspierać, przekazaliśmy na kwalifikujące się konta środki, które można wykorzystać na przyszłe wydatki na reklamę w tym roku."

Środki można wykorzystać do końca tego roku. Jeśli nie zostaną wykorzystane na działania reklamowe, Google samoczynnie usunie je z konta po 31 grudnia 2020 roku.

Samodzielnie sprawdź wysokość wsparcia od Googlea

Aby sprawdzić, czy i jaka kwota trafiła na nasze konto reklamowe (lub konta - w przypadku, gdy są one podpięte pod jedno konto menedżerskie) należy kliknąć w powiadomienie ,,Przyznaliśmy Ci kwoty na reklamę do wydania w przyszłości na łagodzenie skutków COVID-19 Mamy nadzieję, że te kwoty promocyjne pomogą Ci utrzymać kontakt z Twoimi klientami w tym trudnym okresie." (biały napis na górze ekranu, na niebieskim tle). Wyświetli się wtedy m.in. lista z nazwami kont oraz kwota wsparcia.

Jeśli odruchowo kliknąłeś w przycisk ,,Zamknij" bez przejścia na podstronę, nie martw się - płatność zostanie też odnotowana na podstronie z podsumowaniem wszystkich transakcji - czyli tam, gdzie można pozyskać również miesięczne faktury i wyciągi z kampanii. Aby to sprawdzić, należy kliknąć w menu ,,Narzędzia i ustawienia", a następnie w module Płatności po prawej stronie wybrać pozycję ,,Dokumenty".

Czytaj także: Gdzie pobrać faktury za kampanie Google Ads?

Słowa kluczowe

  • google ads
  • koronawirus
  • covid-19

Najnowsze artykuły

Nowość! Reklamy dźwiękowe (audio ads) na YouTube

17 listopada Google poinformował o zmianach związanych z nowym formatem reklam na YouTube. Na swoim blogu Ads & Commerce informuje o nowych możliwościach wykorzystywania reklam audio.

Call to action w reklamie: dlaczego jest tak ważne?

Aby reklama była skuteczna, warto umieścić w niej tzw. call to action (CTA), czyli wezwania do działania. Przyjmuje ono różne formy, zależne jest od naszego celu biznesowego i miejsca emisji reklamy.

Dlaczego warto już teraz przygotować się na Black Friday?

Choć do Black Friday i Cyber Monday pozostało jeszcze sporo czasu, warto zacząć przygotowania już teraz. Nad czym pracować, aby jak najefektywniej wykorzystać okres corocznych wyprzedaży?