Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google wyciąga pomocną dłoń do małych i średnich firm

Sprawdź swoją skrzynkę mailową, która przypisana jest do konta Google Ads - być może trafiła już do Ciebie wiadomość o dodatkowych środkach, które możesz przeznaczyć na reklamę swojej firmy.

Pandemia COVID-19 i wprowadzone obostrzenia wymusiły na części firm większą aktywność on-line - to tam przeniosła się bowim aktywność potencjalnych klientów. Jak już pisaliśmy pod koniec marca, sklepy działające na platformie Shoper odnotowały do połowy marca średnio o 20 proc. więcej transakcji niż w lutym, a w drugiej połowie marca popularność frazy „zakupy online” wzrosła w Google Trends aż 20-krotnie w porównaniu z wcześniejszymi wynikami (czytaj także: ,,Ograniczenia związane z epidemią koronawirusa napędzają sprzedaż online"). By wesprzeć swoich reklamodawców w dobie rosnącej konkurencji i wymagań użytkowników, Google postanowił przeznaczyć dodatkowe środki na kampanie Google Ads - łącznie ponad 340 milionów dolarów. A to nie koniec pomocy.

Google wyciąga pomocną dłoń do małych i średnich firm

Pod koniec marca, podczas pogarszającej się sytuacji z pandemią, Google zadeklarował przekazanie ponad 800 milionów dolarów na pomoc małym i średnim firmom, fundacjom i szeroko pojętej opiece zdrowotnej:

Powiadomienia Google o wsparciu przedsiębiorców

Po zapowiedziach przyszedł czas na konkret - mail z potwierdzeniem o doładowaniu środków na kontach Google Ads. Google poinformował w nim: ,,Zdajemy sobie sprawę, że w okresie pandemii COVID-19 zarówno duże, jak i małe firmy zmagają się z poważnymi trudnościami. Wiemy również, że wiele z tych firm korzysta z Google Ads, by docierać do swoich klientów. Aby je wspierać, przekazaliśmy na kwalifikujące się konta środki, które można wykorzystać na przyszłe wydatki na reklamę w tym roku."

Środki można wykorzystać do końca tego roku. Jeśli nie zostaną wykorzystane na działania reklamowe, Google samoczynnie usunie je z konta po 31 grudnia 2020 roku.

Samodzielnie sprawdź wysokość wsparcia od Googlea

Aby sprawdzić, czy i jaka kwota trafiła na nasze konto reklamowe (lub konta - w przypadku, gdy są one podpięte pod jedno konto menedżerskie) należy kliknąć w powiadomienie ,,Przyznaliśmy Ci kwoty na reklamę do wydania w przyszłości na łagodzenie skutków COVID-19 Mamy nadzieję, że te kwoty promocyjne pomogą Ci utrzymać kontakt z Twoimi klientami w tym trudnym okresie." (biały napis na górze ekranu, na niebieskim tle). Wyświetli się wtedy m.in. lista z nazwami kont oraz kwota wsparcia.

Jeśli odruchowo kliknąłeś w przycisk ,,Zamknij" bez przejścia na podstronę, nie martw się - płatność zostanie też odnotowana na podstronie z podsumowaniem wszystkich transakcji - czyli tam, gdzie można pozyskać również miesięczne faktury i wyciągi z kampanii. Aby to sprawdzić, należy kliknąć w menu ,,Narzędzia i ustawienia", a następnie w module Płatności po prawej stronie wybrać pozycję ,,Dokumenty".

Czytaj także: Gdzie pobrać faktury za kampanie Google Ads?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.