Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gdzie pobrać faktury za kampanie Google Ads?

Sprawdź, gdzie co miesiąc możesz wygodnie pobrać elektroniczne faktury za kampanie Google Ads oraz towarzyszące im wyciągi z kosztami kampanii.

Jeśli ustawienia płatności zostały dokonane na firmowe dane reklamodawcy, a nie agencji prowadzącej kampanię Google Ads, co miesiąc można ze swojego konta pobierać elektroniczne faktury (w formie pliku PDF), a następnie rozliczyć je jako koszt prowadzenia swojej działalności gospodarczej. Sprawdź, gdzie i kiedy można pobrać gotową fakturę oraz do czego mogą Ci się przydać wyciągi z prowadzonych kampanii Google Ads. 

Gdzie pobrać fakturę za Google Ads?

Aby pobrać fakturę ze swojego konta Google Ads, należy kliknąć w przycisk ,,Narzędzia i ustawienia", a następnie w module ,,Płatności" (pierwszym z prawej strony) należy wybrać opcję ,,Dokumenty".

Płatności będą tam podzielone na poszczególne miesiące - w danym miesiącu można więc pobrać fakturę za płatności w poprzednim miesiącu - Google na ich wygenerowanie ma maksymalnie pięć dni roboczych (czyli  obecnie, podczas pisania tego tekstu, możemy pobrać na naszych kontach wyłącznie faktury za maj, a na faktury za czerwiec będziemy musieli poczekać maksymalnie do 7 lipca).

Przy przejściu na podstronę transakcji, Google pokazuje domyślnie tylko dokumenty z ostatnich trzech miesięcy. Jeśli chcemy pobrać wcześniejsze faktury, widoczną domyślnie opcję ,,Ostatnie 3 miesiące" można zastąpić dłuższą - do wyboru są na przykład ,,Poprzedni rok", ,,Cały czas" czy ,,Zakres niestandardowy" (w tym wypadku można wybrać daty samodzielnie).

Prócz samodzielnego pobierania faktur, Google proponuje także dwa inne rozwiązania: przesłanie faktury e-mailem (faktura za ostatni miesiąc zostanie przesłana na zweryfikowany adres e-mailowy w ciągu 5 dni roboczych w kolejnym miesiącu) oraz wysłanie faktury w wersji papierowej i tradycyjną pocztą. Ze wszystkich trzech dostępnych opcji to samodzielne pobieranie dokumentu wydaje się być najwygodniejszą opcją dla reklamodawcy.

Do czego służą wyciągi z kampanii Google Ads?

Co ważne, wraz z fakturami generowane są także pliki PDF z wyciągami z kampanii - zostały one wprowadzone na kontach reklamodawców ponad dwa lata temu. Jak zapewniał Google, „To jest Twój nowy, ulepszony wyciąg (wcześniej zwany miesięczną fakturą). Wyciągi będą zawierały te same informacje co faktury miesięczne, ale będą czytelniejsze”. Można tam znaleźć szczegóły konta reklamodawcy (identyfikatory konta, konta płatności oraz profilu płatności), podsumowanie płatności i kosztów kliknięć w danym miesiącu. Uzupełnienie stanowi podział kosztów ze względu na poszczególne kampanie oraz informacje o płatnościach dokonanych w minionym miesiącu.

Wyciągi nie są więc dokumentem księgowym (nie ma tam NIP-u reklamodawcy, nie ma też wystawcy dokumentu), stanowią natomiast uzupełnienie samej faktury i z pewnością mogą być przydatne w analizowaniu kosztów prowadzenia kampanii Google Ads.

Czytaj także: Koniec płatności ręcznych w Google Ads?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.