Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google zmieni kierowanie reklam do niepełnoletnich użytkowników

Google planuje zmiany w kierowaniu reklam do użytkowników poniżej 18 roku życia - rozszerzy zabezpieczenia, które nie pozwolą na wyświetlenie reklam Google Ads nieodpowiednich do wieku, dodatkowo zablokowana będzie możliwość kierowania reklam na podstawie wieku, płci lub zainteresowań osób, które nie ukończyły jeszcze 18 lat.

Liczba godzin, spędzana przez dzieci i młodzież w Internecie, niebezpiecznie zwiększyła się podczas pandemii. Izolacja w domu, zdalne lekcje oraz zamknięcie dużej części obiektów sprawiły, że średni dzienny czas przebywania online wydłużył się w tym czasie o średnio 1-1,5 godz. Niemal 90 proc. dzieci korzysta z Internetu co najmniej raz dziennie, średnio po 3-4 godz. W przypadku młodzieży w wieku 12-15 lat ok. 30 proc. ich dziennej aktywności ma już miejsce w sieci (badania IPSOS, na które w lutym 2021 roku powoływał się Google, można znaleźć na stronie tabletowo.pl).

Jak zauważa na blogu Mindy Brooks, dyrektor UX w Google:

Podczas pandemii technologia pomogła dzieciom i nastolatkom uczestniczyć w zajęciach oraz utrzymać relacje z przyjaciółmi i rodziną. Ponieważ dzieci i nastolatki spędzają więcej czasu w Internecie, różne grupy zajmują się tym, by zapewnić im bezpieczeństwo - rodzice, nauczyciele czy eksperci ds. bezpieczeństwa.

Jakie zmiany czekają reklamodawców Google Ads?

Mimo, że zmiany są dopiero zapowiadane, już wiadomo, że dotkną reklamodawców korzystających z kampanii Google Ads. Spodziewać się można dwóch nowości:

Aktualizacje zasad reklamowych mają zostać wprowadzone do kampanii Google Ads w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Zmiany dotkną nie tylko kampanie Google Ads

Google planuje także zmiany w innych swoich usługach:


W większości przypadków pomóc ma w tym przygotowana przez Google aplikacja Family Link, która pozwala rodzicom na wprowadzanie zasad dotyczących korzystania z Internetu.

Czytaj także:
Jak w Google Ads można kierować swoje reklamy?
Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.