Google planuje zmiany w kierowaniu reklam do użytkowników poniżej 18 roku życia - rozszerzy zabezpieczenia, które nie pozwolą na wyświetlenie reklam Google Ads nieodpowiednich do wieku, dodatkowo zablokowana będzie możliwość kierowania reklam na podstawie wieku, płci lub zainteresowań osób, które nie ukończyły jeszcze 18 lat.
Liczba godzin, spędzana przez dzieci i młodzież w Internecie, niebezpiecznie zwiększyła się podczas pandemii. Izolacja w domu, zdalne lekcje oraz zamknięcie dużej części obiektów sprawiły, że średni dzienny czas przebywania online wydłużył się w tym czasie o średnio 1-1,5 godz. Niemal 90 proc. dzieci korzysta z Internetu co najmniej raz dziennie, średnio po 3-4 godz. W przypadku młodzieży w wieku 12-15 lat ok. 30 proc. ich dziennej aktywności ma już miejsce w sieci (badania IPSOS, na które w lutym 2021 roku powoływał się Google, można znaleźć na stronie tabletowo.pl).
Jak zauważa na blogu Mindy Brooks, dyrektor UX w Google:
Podczas pandemii technologia pomogła dzieciom i nastolatkom uczestniczyć w zajęciach oraz utrzymać relacje z przyjaciółmi i rodziną. Ponieważ dzieci i nastolatki spędzają więcej czasu w Internecie, różne grupy zajmują się tym, by zapewnić im bezpieczeństwo - rodzice, nauczyciele czy eksperci ds. bezpieczeństwa.
Mimo, że zmiany są dopiero zapowiadane, już wiadomo, że dotkną reklamodawców korzystających z kampanii Google Ads. Spodziewać się można dwóch nowości:
Aktualizacje zasad reklamowych mają zostać wprowadzone do kampanii Google Ads w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Google planuje także zmiany w innych swoich usługach:
W większości przypadków pomóc ma w tym przygotowana przez Google aplikacja Family Link, która pozwala rodzicom na wprowadzanie zasad dotyczących korzystania z Internetu.
Czytaj także:
Jak w Google Ads można kierować swoje reklamy?
Google upomni za naruszanie zasad reklamowych
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy