Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.

Informacja o planach Googlea trafiła do skrzynek mailowych reklamodawców kilka dni temu (Jeśli ktoś wiadomość przeoczył, warto do niej wrócić, ponieważ powtarzające się naruszanie zasad może zakończyć się nawet zawieszeniem konta reklamowego). System, który dotyczy systemu ostrzeżeń, wprowadzony zostanie 21 września, a jego pełne wdrożenie ma potrwać trzy kolejne miesiące.

Za jakie naruszenia grożą ostrzeżenia?

Ostrzeżenia mają działać w przypadku następujących kategorii zasad: umożliwianie nieuczciwego postępowania, niezatwierdzone substancje, broń palna, części do broni palnej i produkty powiązane, materiały wybuchowe, inne rodzaje broni, tytoń. System oparty na ostrzeżeniach będzie stopniowo rozszerzany na kolejne kategorie zasad. Do tego grona w przyszłości mają dołączyć kolejne kategorie reklam Google Ads - w takim przypadku reklamodawcy będą dostawać powiadomienie.

Jak nowy system zmieni życie reklamodawców Google Ads?

W przypadku pojawienia się naruszeń zasad reklamowych:
- Google będzie wysyłał wiadomości z powiadomieniem o naruszeniu zasad, prócz tego samo powiadomienie (tak jak dotychczas) będzie się wyświetlało na koncie; obok reklam będzie widoczna informacja o przyczynie odrzucenia reklamy; dodatkowo reklamodawca otrzyma przypomnienie o konieczności przestrzegania zasad reklamowych; pierwsze naruszenie zasad zakończy się więc tylko samym upomnieniem;

- w przypadku kolejnego naruszenia Google wyśle pierwsze ostrzeżenie - maksymalnie reklamodawca może otrzymać trzy takie ostrzeżenia;

- w przypadku kolejnych ostrzeżeń reklamodawcę czekają większe konsekwencje niż tylko wiadomość z informacją - ostrzeżenia oznaczają bowiem zawieszenie konta; im więcej ostrzeżeń, tym okres zawieszenia będzie dłuższy - pierwsze ostrzeżenie oznacza zawieszenie konta na trzy dni, drugie - zawieszenie na siedem dni, natomiast trzecie ostrzeżenie oznacza bezterminowe zawieszenie konta.

- ostrzeżenia pozostaną na koncie Google Ads przez 90 dni - chyba, że Google uzna reklamację i odwołanie zostanie rozpatrzone pozytywnie.

Można odwołać się od decyzji o zawieszeniu konta

Na szczęście Google zaplanował też procedurę odwoławczą - jak można przeczytać w niedawnym e-mailu od Googlea:

Jeśli konto zostanie czasowo zawieszone, reklamodawca będzie miał obowiązek usunąć naruszenia zasad oraz przesłać formularz z potwierdzeniem, aby możliwe było przywrócenie wyświetlania reklam. Po przesłaniu przez reklamodawcę formularza z potwierdzeniem przywrócimy działanie konta odpowiednio po 3 dniach od pierwszego ostrzeżenia lub po 7 dniach od drugiego ostrzeżenia. Reklamodawcy mogą także odwołać się od decyzji o ostrzeżeniu, jeśli uważają, że została wydana pomyłkowo. Gdy odwołanie zostanie rozpatrzone pozytywnie, natychmiast przywrócimy wyświetlanie reklam na koncie.

W gorszej sytuacji będą natomiast reklamodawcy, którzy dostali trzy ostrzeżenia, czyli ich konto zostało zawieszone bezterminowo. Tutaj nie można poczekać, aż konto automatycznie zostanie przywrócone - możliwe jest więc tylko odwołanie się od decyzji Googlea (więcej o procedurze można przeczytać tutaj).

Czytaj na blogu:

Odrzucone reklamy Google Ads? Teraz będzie to mniejszy problem
Google na potęgę kasuje reklamy i zmienia zasady dla reklamodawców
Jakich reklam Google zakazuje?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.