Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak i dlaczego warto nadać odpowiednie uprawnienia w Google Analytics?

Zapamiętaj dwie ważne zasady, które pozwolą Ci zarządzać w Google Analytics poziomami uprawnień poszczególnych użytkowników.

Podczas prowadzenia kampanii Google Ads (AdWords) połączenia konta z Google Analytics to - jak już pisaliśmy kilkakrotnie - podstawowa zasada i pierwsza czynność, którą powinno się wykonać jeszcze przed rozpoczęciem prowadzenia pierwszej kampanii. Czasami - w celu analizy,  przeprowadzenia dodatkowych prac w Google Analytics lub audytu kampanii czy firmowej strony internetowej - trzeba nadać dostęp osobie z zewnątrz (np. pracownikowi w firmie, przedstawicielowi zewnętrznej agencji, itp.). Dlatego warto poznać dwie ważne zasady, które umożliwiają kontrolę nad tym, kto i jak szerokie uprawnienia posiada na naszym firmowym koncie Google Analytics.

Zasada nr 1. Uprawnienia można nadać na poziomie całego konta, usług lub widoku

Uprawnień do Google Analytics nie trzeba nadawać aż na poziomie całego konta - można tego dokonać na jednym z dwóch pozostałych poziomów - usługi lub widoku danych. Cała struktura Google Analytics przedstawia się bowiem następująco: konto -> usługa -> widok danych. Czym te pojęcia się różnią? W przypadku konta sprawa jest jasna - dotyczy ono oczywiście całego konta Google Analytics.

Na jednym koncie można założyć maksymalnie 50 usług - w każdej z nich można wygenerować inny kod śledzenia, dzięki temu będziemy mieli możliwość pozyskania oddzielnych danych, np. w przypadku prowadzenia jednocześnie firmowej strony oraz połączonego z nią sklepu internetowego lub powiązanej z nim aplikacji. Dzięki temu dane będziemy pozyskiwać oddzielnie dla każdej z tych usług (strony, sklepu czy aplikacji), co pozwoli na rzetelniejszą i bardziej szczegółową pozyskanych analizę danych. Na tym poziomie można też połączyć Google Analytics ze swoim kontem Google Ads.

Na poziomie widoków danych użytkownicy mają dostęp do narzędzi i raportów analitycznych, zbieranych w ramach danej usługi. Mogą to być np. modele atrybucji, raporty, filtry, ustawienia celów (w tym w sklepach internetowych), itp.

Zasada nr 2. Istnieją aż cztery rodzaje uprawnień, które można nadać użytkownikowi

Na każdym poziomie można dodać użytkownikom maksymalnie cztery rodzaje uprawnień:

Po zaznaczeniu opcji ,,Edycja" automatycznie zostaną także zaznaczone wszystkie pozostałe opcje, prócz ,,Zarządzania użytkownikami", natomiast po zaznaczeniu opcji ,,Współpraca" automatycznie zaznaczony zostanie także ,,Odczyt i analiza" (ale już bez uprawnień ,,Edycja"). ,,Odczyt i analizę" można zaznaczyć jako samodzielne uprawnienie (co oznacza, że nie zaznaczą się wtedy automatycznie inne opcje), podobnie jest w przypadku zarządzania użytkownikami.

Gdzie w Google Analytics można nadać uprawnienia?

Bez względu na to, czy chcemy nadać uprawnienia na poziomie całego konta, usługi czy tylko widoku danych, należy w bocznym menu wybrać zakładkę ,,Administracja", następnie wybrać opcję ,,Zarządzanie użytkownikami". Następnie należy:

Co ważne - jak już pisaliśmy wcześniej - jeśli chcemy nadać komuś uprawnienia niezbędne do połączenia kont Google Ads i Google Analytics, należy to zrobić na poziomie usługi.

Czytaj także:

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.