Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak i dlaczego warto nadać odpowiednie uprawnienia w Google Analytics?

Zapamiętaj dwie ważne zasady, które pozwolą Ci zarządzać w Google Analytics poziomami uprawnień poszczególnych użytkowników.

Podczas prowadzenia kampanii Google Ads (AdWords) połączenia konta z Google Analytics to - jak już pisaliśmy kilkakrotnie - podstawowa zasada i pierwsza czynność, którą powinno się wykonać jeszcze przed rozpoczęciem prowadzenia pierwszej kampanii. Czasami - w celu analizy,  przeprowadzenia dodatkowych prac w Google Analytics lub audytu kampanii czy firmowej strony internetowej - trzeba nadać dostęp osobie z zewnątrz (np. pracownikowi w firmie, przedstawicielowi zewnętrznej agencji, itp.). Dlatego warto poznać dwie ważne zasady, które umożliwiają kontrolę nad tym, kto i jak szerokie uprawnienia posiada na naszym firmowym koncie Google Analytics.

Zasada nr 1. Uprawnienia można nadać na poziomie całego konta, usług lub widoku

Uprawnień do Google Analytics nie trzeba nadawać aż na poziomie całego konta - można tego dokonać na jednym z dwóch pozostałych poziomów - usługi lub widoku danych. Cała struktura Google Analytics przedstawia się bowiem następująco: konto -> usługa -> widok danych. Czym te pojęcia się różnią? W przypadku konta sprawa jest jasna - dotyczy ono oczywiście całego konta Google Analytics.

Na jednym koncie można założyć maksymalnie 50 usług - w każdej z nich można wygenerować inny kod śledzenia, dzięki temu będziemy mieli możliwość pozyskania oddzielnych danych, np. w przypadku prowadzenia jednocześnie firmowej strony oraz połączonego z nią sklepu internetowego lub powiązanej z nim aplikacji. Dzięki temu dane będziemy pozyskiwać oddzielnie dla każdej z tych usług (strony, sklepu czy aplikacji), co pozwoli na rzetelniejszą i bardziej szczegółową pozyskanych analizę danych. Na tym poziomie można też połączyć Google Analytics ze swoim kontem Google Ads.

Na poziomie widoków danych użytkownicy mają dostęp do narzędzi i raportów analitycznych, zbieranych w ramach danej usługi. Mogą to być np. modele atrybucji, raporty, filtry, ustawienia celów (w tym w sklepach internetowych), itp.

Zasada nr 2. Istnieją aż cztery rodzaje uprawnień, które można nadać użytkownikowi

Na każdym poziomie można dodać użytkownikom maksymalnie cztery rodzaje uprawnień:

Po zaznaczeniu opcji ,,Edycja" automatycznie zostaną także zaznaczone wszystkie pozostałe opcje, prócz ,,Zarządzania użytkownikami", natomiast po zaznaczeniu opcji ,,Współpraca" automatycznie zaznaczony zostanie także ,,Odczyt i analiza" (ale już bez uprawnień ,,Edycja"). ,,Odczyt i analizę" można zaznaczyć jako samodzielne uprawnienie (co oznacza, że nie zaznaczą się wtedy automatycznie inne opcje), podobnie jest w przypadku zarządzania użytkownikami.

Gdzie w Google Analytics można nadać uprawnienia?

Bez względu na to, czy chcemy nadać uprawnienia na poziomie całego konta, usługi czy tylko widoku danych, należy w bocznym menu wybrać zakładkę ,,Administracja", następnie wybrać opcję ,,Zarządzanie użytkownikami". Następnie należy:

Co ważne - jak już pisaliśmy wcześniej - jeśli chcemy nadać komuś uprawnienia niezbędne do połączenia kont Google Ads i Google Analytics, należy to zrobić na poziomie usługi.

Czytaj także:

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.