Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Jak i dlaczego warto nadać odpowiednie uprawnienia w Google Analytics?

10—05—2019

Zapamiętaj dwie ważne zasady, które pozwolą Ci zarządzać w Google Analytics poziomami uprawnień poszczególnych użytkowników.

Podczas prowadzenia kampanii Google Ads (AdWords) połączenia konta z Google Analytics to - jak już pisaliśmy kilkakrotnie - podstawowa zasada i pierwsza czynność, którą powinno się wykonać jeszcze przed rozpoczęciem prowadzenia pierwszej kampanii. Czasami - w celu analizy,  przeprowadzenia dodatkowych prac w Google Analytics lub audytu kampanii czy firmowej strony internetowej - trzeba nadać dostęp osobie z zewnątrz (np. pracownikowi w firmie, przedstawicielowi zewnętrznej agencji, itp.). Dlatego warto poznać dwie ważne zasady, które umożliwiają kontrolę nad tym, kto i jak szerokie uprawnienia posiada na naszym firmowym koncie Google Analytics.

Zasada nr 1. Uprawnienia można nadać na poziomie całego konta, usług lub widoku

Uprawnień do Google Analytics nie trzeba nadawać aż na poziomie całego konta - można tego dokonać na jednym z dwóch pozostałych poziomów - usługi lub widoku danych. Cała struktura Google Analytics przedstawia się bowiem następująco: konto -> usługa -> widok danych. Czym te pojęcia się różnią? W przypadku konta sprawa jest jasna - dotyczy ono oczywiście całego konta Google Analytics.

Na jednym koncie można założyć maksymalnie 50 usług - w każdej z nich można wygenerować inny kod śledzenia, dzięki temu będziemy mieli możliwość pozyskania oddzielnych danych, np. w przypadku prowadzenia jednocześnie firmowej strony oraz połączonego z nią sklepu internetowego lub powiązanej z nim aplikacji. Dzięki temu dane będziemy pozyskiwać oddzielnie dla każdej z tych usług (strony, sklepu czy aplikacji), co pozwoli na rzetelniejszą i bardziej szczegółową pozyskanych analizę danych. Na tym poziomie można też połączyć Google Analytics ze swoim kontem Google Ads.

Na poziomie widoków danych użytkownicy mają dostęp do narzędzi i raportów analitycznych, zbieranych w ramach danej usługi. Mogą to być np. modele atrybucji, raporty, filtry, ustawienia celów (w tym w sklepach internetowych), itp.

Zasada nr 2. Istnieją aż cztery rodzaje uprawnień, które można nadać użytkownikowi

Na każdym poziomie można dodać użytkownikom maksymalnie cztery rodzaje uprawnień:

  • zarządzanie użytkownikami - osoba z tym uprawnieniem może dodawać i usuwać konkretnych użytkowników oraz modyfikować nadane im uprawnienia;
  • edycja - może dokonywać zmian na poziomie konta, usługi lub widoku danych, nie może natomiast zarządzać użytkownikami,
  • współpraca - może tworzyć udostępnione użytkownikowi zasoby, może też je edytować;
  • odczyt i analiza - użytkownik może tylko przeglądać dane.

Po zaznaczeniu opcji ,,Edycja" automatycznie zostaną także zaznaczone wszystkie pozostałe opcje, prócz ,,Zarządzania użytkownikami", natomiast po zaznaczeniu opcji ,,Współpraca" automatycznie zaznaczony zostanie także ,,Odczyt i analiza" (ale już bez uprawnień ,,Edycja"). ,,Odczyt i analizę" można zaznaczyć jako samodzielne uprawnienie (co oznacza, że nie zaznaczą się wtedy automatycznie inne opcje), podobnie jest w przypadku zarządzania użytkownikami.

Gdzie w Google Analytics można nadać uprawnienia?

Bez względu na to, czy chcemy nadać uprawnienia na poziomie całego konta, usługi czy tylko widoku danych, należy w bocznym menu wybrać zakładkę ,,Administracja", następnie wybrać opcję ,,Zarządzanie użytkownikami". Następnie należy:

  • kliknąć w znak ,,+" na niebieskim tle, 
  • wybrać ,,Dodaj użytkowników", 
  • wpisać w odpowiednie pole adres e-mailowy (można też tutaj zaznaczyć lub odznaczyć opcję powiadomienia danego użytkownika e-mailem),
  • wybrać odpowiedni poziom ustawień,
  • zakończyć klikając w przycisk ,,Dodaj".

Co ważne - jak już pisaliśmy wcześniej - jeśli chcemy nadać komuś uprawnienia niezbędne do połączenia kont Google Ads i Google Analytics, należy to zrobić na poziomie usługi.

Czytaj także:

Słowa kluczowe

  • google analytics

Najnowsze artykuły

Połącz konto Google Ads z innymi usługami Googlea

Dopiero połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Googlea pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał promocyjny ustawionej kampanii Google Ads.

Biznes lokalny w statystykach Google Analytics

Portal BrightLocal sprawdził m.in. z jakich źródeł przychodzą użytkownicy, jak zachowują się na stronie i ile firm ustawia cele. Sprawdź wnioski z badania.

Google znów na dywaniku Komisji Europejskiej

Właściciele 41 porównywarek cenowych z całej Europy (m.in. Ceneo czy Domodi) skarżą się na Googlea do Komisji Europejskiej za nadużywanie dominującej pozycji.