Od połączenia kont Google AdWords i Google Analytics powinno się zacząć prowadzenie każdej nowej kampanii. W Google Adwords można znaleźć informacje dotyczące samej kampanii, a Google Analytics daje odpowiedź na pytania, jak na stronie zachowują się użytkownicy - w tym ci pozyskani dzięki kampanii.
Google Analytics to bezpłatne narzędzie Google’a, dzięki któremu możliwe jest monitorowanie ruchu na stronie i sprawdzenie, w jaki sposób zachowują się w serwisie użytkownicy - również ci, który weszli tam po kliknięciu w płatne linki. Połączenie konta Google AdWords z kontem Google Analytics pozwala więc na sprawdzenie, czy kampania jest skuteczna, jakie elementy serwisu najczęściej interesują internautów i w jaki sposób zoptymalizować - zarówno kampanię, jak zawartość całej strony internetowej.
W sekcji dedykowanej Google AdWords można znaleźć szereg informacji dotyczących kampanii, m.in. ile czasu użytkownicy spędzili na stronie po kliknięciu w reklamy, ile odwiedzili podstron, jakie strony opuszczali najczęściej, ile osób złożyło zamówienie czy jakich słów kluczowych szukali.
Niezwykle cenne informacje mogą też tam znaleźć właściciele sklepów internetowych, którzy szukają odpowiedzi, w jaki sposób poprawić swoją stronę internetową, by porzuconych koszyków było jak najmniej, a dokończonych transakcji – jak najwięcej. Jeśli jako cel określone zostało złożenie zamówienia i doprecyzowana została ścieżka zamówienia wraz z określeniem kolejnych podstron, to po pewnym czasie w jednej z zakładek Google Analytics (Konwersje / Cele) będzie można sprawdzić, na jakim etapie porzuconych zostało najwięcej koszyków, co oznacza, że nad tym elementem strony trzeba jeszcze popracować.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy