Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Google Analytics jest ważne przy prowadzeniu kampanii

29—03—2017

Od połączenia kont Google AdWords i Google Analytics powinno się zacząć prowadzenie każdej nowej kampanii. W Google Adwords można znaleźć informacje dotyczące samej kampanii, a Google Analytics daje odpowiedź na pytania, jak na stronie zachowują się użytkownicy - w tym ci pozyskani dzięki kampanii.

Google Analytics to bezpłatne narzędzie Google’a, dzięki któremu możliwe jest monitorowanie ruchu na stronie i sprawdzenie, w jaki sposób zachowują się w serwisie użytkownicy - również ci, który weszli tam po kliknięciu w płatne linki. Połączenie konta Google AdWords z kontem Google Analytics pozwala więc na sprawdzenie, czy kampania jest skuteczna, jakie elementy serwisu najczęściej interesują internautów i w jaki sposób zoptymalizować - zarówno kampanię, jak zawartość całej strony internetowej.

W sekcji dedykowanej Google AdWords można znaleźć szereg informacji dotyczących kampanii, m.in. ile czasu użytkownicy spędzili na stronie po kliknięciu w reklamy, ile odwiedzili podstron, jakie strony opuszczali najczęściej, ile osób złożyło zamówienie czy jakich słów kluczowych szukali.

Niezwykle cenne informacje mogą też tam znaleźć właściciele sklepów internetowych, którzy szukają odpowiedzi, w jaki sposób poprawić swoją stronę internetową, by porzuconych koszyków było jak najmniej, a dokończonych transakcji – jak najwięcej. Jeśli jako cel określone zostało złożenie zamówienia i doprecyzowana została ścieżka zamówienia wraz z określeniem kolejnych podstron, to po pewnym czasie w jednej z zakładek Google Analytics (Konwersje / Cele) będzie można sprawdzić, na jakim etapie porzuconych zostało najwięcej koszyków, co oznacza, że nad tym elementem strony trzeba jeszcze popracować.

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • Google Analytics
  • kampania
  • reklama
  • SEM

Najnowsze artykuły

Ograniczenia związane z epidemią koronawirusa napędzają sprzedaż online

Coraz bardziej rygorystyczne obostrzenia związane z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się koronawirusa powodują, że handel przenosi się do sieci. Czy obecna sytuacja może być szansą dla działających w branży e-commerce?

Epidemia i biznes. Jak zadbać o klientów w dobie hashtagu #zostanwdomu?

Na jakie elementy warto zwrócić uwagę, gdy podczas epidemii większość naszych klientów siedzi w domu? Podstawa to skuteczne wykorzystanie Internetu

Sprawdź, jak wartościowi są Twoi klienci

W panelu Google Ads pojawił się nowy wskaźnik - „Wartość Klienta”. Pozwala on sprawdzić, jakie cechy mają klienci, którzy przynoszą reklamodawcy największy zysk.