Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google Analytics jest ważne przy prowadzeniu kampanii

Od połączenia kont Google AdWords i Google Analytics powinno się zacząć prowadzenie każdej nowej kampanii. W Google Adwords można znaleźć informacje dotyczące samej kampanii, a Google Analytics daje odpowiedź na pytania, jak na stronie zachowują się użytkownicy - w tym ci pozyskani dzięki kampanii.

Google Analytics to bezpłatne narzędzie Google’a, dzięki któremu możliwe jest monitorowanie ruchu na stronie i sprawdzenie, w jaki sposób zachowują się w serwisie użytkownicy - również ci, który weszli tam po kliknięciu w płatne linki. Połączenie konta Google AdWords z kontem Google Analytics pozwala więc na sprawdzenie, czy kampania jest skuteczna, jakie elementy serwisu najczęściej interesują internautów i w jaki sposób zoptymalizować - zarówno kampanię, jak zawartość całej strony internetowej.

W sekcji dedykowanej Google AdWords można znaleźć szereg informacji dotyczących kampanii, m.in. ile czasu użytkownicy spędzili na stronie po kliknięciu w reklamy, ile odwiedzili podstron, jakie strony opuszczali najczęściej, ile osób złożyło zamówienie czy jakich słów kluczowych szukali.

Niezwykle cenne informacje mogą też tam znaleźć właściciele sklepów internetowych, którzy szukają odpowiedzi, w jaki sposób poprawić swoją stronę internetową, by porzuconych koszyków było jak najmniej, a dokończonych transakcji – jak najwięcej. Jeśli jako cel określone zostało złożenie zamówienia i doprecyzowana została ścieżka zamówienia wraz z określeniem kolejnych podstron, to po pewnym czasie w jednej z zakładek Google Analytics (Konwersje / Cele) będzie można sprawdzić, na jakim etapie porzuconych zostało najwięcej koszyków, co oznacza, że nad tym elementem strony trzeba jeszcze popracować.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.