Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak najłatwiej skontaktować się z Google Ads?

Aktualizacja artykułu > > Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads? < <

Obecnie infolinia Google Ads jest nieczynna.

----------------------------------------------------------

Google ogranicza liczbę kanałów, którymi mogą się kontaktować m.in. reklamodawcy korzystający z Google Ads - od Nowego Roku nie będzie można wysyłać prywatnych wiadomości na Facebooku i Twitterze.

To ostatni moment, kiedy można zapytać o coś Google w prywatnej wiadomości na Facebooku lub na Twitterze - od stycznia 2020 roku taka możliwość będzie zablokowana, a reklamodawcom Google Ads pozostaną teraz oficjalne kanały Google, w tym formularze kontaktowe i bezpośredni telefon na infolinię.


Dlaczego Google rezygnuje z prywatnych wiadomości?

Zablokowanie możliwości wysyłania zapytań przez media społecznościowe to dziś rzadko spotykana decyzja. Zazwyczaj spotkać się można z odwrotnymi działaniami - w dobie szerokiej konkurencji (szczególnie w Internecie) przedsiębiorcy starają się być dostępni w różnych kanałach zdalnych i w różnych godzinach. Stąd popularność mediów społecznościowych, formularzy kontaktowych czy infolinii, gdzie problem można rozwiązać od ręki. 

Google - najpotężniejszy gracz na rynku reklamy internetowej - może sobie pozwolić oczywiście na więcej, jednak i tak ta decyzja zaskakuje. Jak podał kilka dni temu branżowy portal Search Engine Land, stoją za nią m.in. obawy o bezpieczeństwo użytkowników. Ze względu na spam czy zagrożenie phishingiem (czyli podszywanie się pod inną firmę, by wyłudzić informacje, np. dane do logowania się na konto bankowe), Google postawił na rozwijanie swoich kanałów komunikacji.


Jak najszybciej skontaktować się z pracownikami Google?

Reklamodawcy korzystający z Google Ads mogą skontaktować się z infolinią Google dwoma kanałami - za pomocą telefonu lub formularza kontaktowego.

Kontakt telefoniczny z infolinią

Zanim zadzwonisz na infolinię Google, przygotuj numer ID swojego konta Google Ads (znajdziesz go w prawym górnym rogu) - po wybraniu na klawiaturze numeru infolinii (800-702-380) automatycznie zostaniesz poproszony o podanie numeru ID i potwierdzenie go. Uzyskanie połączenia z konsultantem wymaga weryfikacji konta, dlatego najlepiej dzwonić do Google, będąc zalogowanym na odpowiednie konto. Po nawiązaniu połączenia i odpowiednim komunikacie, należy wpisać 10-cyfrowy numer ID konta (identyfikator klienta). Znajduje się on w prawym górnym rogu panelu Google Ads (nad adresem e-mail używanym do logowania) i ma postać 123-456-7890.


Jeśli numer został wpisany prawidłowo, zostaniemy połączeni z konsultantem i poproszeni o zweryfikowanie prośby o pomoc. Aby to zrobić, należy kliknąć w górnym menu panelu Google Ads w Pomoc, a następnie Zweryfikuj prośbę o pomoc.


Zadzwonić można także pod numery 800-253-500 lub 800-007-200. Wtedy, po nawiązaniu połączenia, należy zgodnie z instrukcją, wybrać na klawiaturze telefonu odpowiednią cyfrę (1 w przypadku pytań związanych z założeniem konta, 2 w przypadku pytań dotyczących konta, które już istnieje i 3 w przypadku pytań związanych z innymi usługami Google). Jeśli sprawa dotyczy istniejącego konta, po wybraniu odpowiedniej cyfry, znów należy podać numer ID konta, a następnie zweryfikować prośbę o pomoc.

Jeśli Twoje pytania dotyczą prowadzenia skutecznych kampanii, sprawdź koniecznie nasz kurs on-line z Google Ads. Rozwieje on z pewnością wiele wątpliwości, pozwoli na samodzielne prowadzenie kampanii i ominięcie największych pułapek, które na nieświadomych reklamodawców zastawia Google.

Formularz kontaktowy na stronie Google

Jeśli nie zależy Ci na natychmiastowej pomocy lub chcesz mieć odpowiedź konsultanta na mailu (by w razie konieczności do niej wrócić), możesz skorzystać z formularza kontaktowego, dostępnego tutaj (pamiętaj, że musisz być zalogowany na swoje konto Google Ads, by z niego skorzystać).

Przed podaniem danych kontaktowych Google prosi o podanie szczegółowych informacji na temat problemu - na tej podstawie podaje  linki, dotyczące tematu problemu. Jeśli jednak nie będą one pomocne, można zostawić swoje dane - w tym imię i nazwisko, mail kontaktowy i załączniki. Część informacji (np. nr ID konta czy adresy e-mailowe) mogą być już pobrane przez Google z ustawień konta).

Na koniec można też wybrać preferowaną formę kontaktu (telefon lub mail).

Zobacz także artykuł: Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads? - aktualizacja październik 2022

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.