W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie. Obecnie można również poprosić o rozmowę telefoniczną lub zgłosić swój problem mailowo. W jaki sposób można dziś skontaktować się z Google Ads?
Większość osób korzystających z Google Ads wcześniej czy później zmuszonych jest do skontaktowania się z zespołem wsparcia. Przyczyną są nie tylko kłopoty z obsługą wciąż zmieniającego się panelu Google Ads, ale także, coraz częściej, walka z algorytmami Google odrzucającymi nagle reklamy czy ograniczającymi bezzasadnie ich wyświetlanie. W takich sytuacjach kontakt z konsultantami Google Ads jest najszybszą drogą do rozwiązania problemu.
Niestety, dziś nie można już zadzwonić do Google samodzielnie. Do czasu pandemii najszybszą formą skontaktowania się z zespołem wsparcia Google Ads dla osób, które miały już konto, było zadzwonienie do centrum pomocy Google Ads, gdzie przekierowywano połączenie od odpowiedniej osoby. Aktualnie niestety nie można tego zrobić. Choć Google nie wyłączył swojej infolinii, po po podaniu numeru ID konta słyszymy komunikat: Witamy w Google Ads. Nasza linia telefoniczna jest obecnie nieczynna z powodu środków zapobiegawczych przeciw Covid-19.
Infolinia jest jednak nadal dostępna dla osób, które jeszcze nie mają konta. Mogą one zadzwonić pod jeden z następujących numerów: 800-253-500 lub 800-007-200 i połączyć się z konsultantem, który pomoże im ustawić kampanię. Z wielu względów nie polecamy jednak takiego rozwiązania. Konsultanci Google zalecają zwykle półautomatyczny tryb tworzenia kampanii, w którym reklamodawca ma niewielki wpływ na to, jakie reklamy, gdzie i komu będą się wyświetlały. Pamiętajmy, że Google zależy na uzyskaniu jak największych zysków z kliknięć, a już niekoniecznie na tym, aby na naszą stronę trafiali potencjalni klienci, a nie przypadkowe osoby. Jeśli jeszcze nie masz konta Google Ads lub dopiero rozpoczynasz samodzielne prowadzenie kampanii, polecamy nasz kurs on-line Google Ads dla przedsiębiorców. Pokazujemy w nim sprawdzony sposób na skonfigurowanie i prowadzenie skutecznych kampanii oraz ominięcie największych pułapek, które na nieświadomych reklamodawców zastawia Google.
W przypadku już istniejących kont, z zespołem wsparcia Google Ads można się obecnie skontaktować wyłącznie za pośrednictwem strony https://support.google.com/google-ads/gethelp w godzinach od 9.00 do 17.00. Należy na nią przejść, będąc zalogowanym w Google Ads. W pierwszym kroku należy krótko opisać, czego dotyczy zgłoszenie.
Po kliknięciu Dalej należy z wyświetlonej listy wybrać temat, który najbardziej odpowiada naszemu zgłoszeniu. Jeśli żaden z wymienionych nie pasuje, można kliknąć Inne. Następnie należy kliknąć w niebieski przycisk Następny krok.
W kolejnym kroku Google wyświetli proponowane artykuły i filmy, które dotyczą tego tematu. Wystarczy tutaj kliknąć Następny krok.
W trzecim kroku można wybrać preferowaną formę kontaktu. Pierwszą z nich jest czat, drugą telefon (Google dzwoni na podany przez nas numer), trzecią e-mail.
Jeśli wybierzemy czat, otworzy się dość długi formularz, w którym na szczęście nie trzeba wypełniać wszystkich pól. Obowiązkowo należy w nim podać swoje imię i nazwisko, e-mail, alternatywną formę kontaktu oraz bardziej szczegółowy opis problemu. Do formularza można również dodać zrzuty ekranu obrazujące problem na koncie Google Ads. Po wypełnieniu formularza należy kliknąć Wyślij, a okno czatu automatycznie otworzy się w prawym dolnym rogu ekranu. Po zakończeniu rozmowy kopię czatu można wysłać na swój podany wcześniej adres e-mail.
W przypadku wyboru rozmowy telefonicznej, to Google kontaktuje się z nami, dzwoniąc na podany w formularzu numer telefonu. Można się zdziwić, kiedy na telefonie wyświetli się numer ze Stanów Zjednoczonych (z dokładniej Mountain View w Kalifornii, a więc z Doliny Krzemowej). Po odebraniu telefonu będziemy jednak rozmawiać z polskim konsultantem. Opcja kontaktu telefonicznego nie jest dostępna zawsze.
Jeśli wybierzemy kontakt mailowy, zobaczymy formularz bardzo podobny do tego, który wyświetla się po wybrani czatu. Obowiązkowo należy w nim podać imię i nazwisko, e-mail do logowania na konto, e-mail kontaktowy, nazwę kampanii, opis problemu i numer telefonu. Do wiadomości można dodać również zrzuty ekranu.
Zaletą tego rozwiązania jest to, że przy każdej dostępnej formie kontaktu widać, jak długo będziemy czekać na konsultanta. Ponadto, w samym formularzu i później, w czacie oraz w mailu, można do wiadomości dołączyć zrzuty ekranu z konta, co dla wielu osób może być pomocne.
Jeśli nie masz czasu na samodzielne prowadzenie kampanii i wyczekiwanie na infolinii Google, pomyśl o skorzystaniu ze stałej obsługi swoich kampanii Google Ads. Prowadzimy je dla naszych klientów już od 12 lat. Nie podpisujemy umów, a ze współpracy można w każdej chwili zrezygnować. Więcej o naszej ofercie dowiesz się na stronie usługi > > prowadzenie kampanii Google Ads.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy