Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak poprawnie przygotować reklamy do kampanii Google AdWords? Poradnik

Przed rozpoczęciem kampanii Google AdWords wszystkie reklamy muszą zostać zaakceptowane przez pracowników Google’a. Aby reklamy nie zostały odrzucone, warto pamiętać o zastosowaniu kilku ważnych zasad.

Google przygotował całą listę wymagań związanych z publikowaniem reklam w ramach kampanii Google AdWords. Obejmują one cztery zasadnicze obszary: niedozwolona treść (czyli taka, której nie można promować w sieci Google), niedozwolone praktyki, treści podlegające ograniczeniom oraz wymagania redakcyjne i techniczne. Ich naruszenie oznacza, że reklama nie zostanie zaakceptowana, a kampania nie będzie mogła zostać rozpoczęta. Ponowne przesłanie poprawionych materiały do sprawdzenia oznacza w najlepszym przypadku kilka godzin straty i oczekiwania na akceptację nowych treści przez pracowników Google’a. Czasem też zalecenia Google’a dotyczące przesłanych reklam być niejasne lub mało precyzyjne, więc nawet poprawiona reklama może zostać znów odrzucona.

Poniżej prezentujemy krótki poradnik z informacjami, na co warto zwrócić uwagę przy przygotowaniu reklam do kampanii Google AdWords – tak, by bez problemu zostały one zaakceptowane przez Google’a.

Wymagania dotyczące reklam graficznych w sieci reklamowej

Najważniejsze wymagania dotyczące reklam graficznych to konieczność przygotowania plików w formatach PNG, JPG, JPEG lub GIF. Reklamy muszą mieć odpowiednie rozmiary, przy czym limit wielkości plików graficznych to 150 KB. Animacje w reklamach graficznych nie mogą trwać dłużej niż 30 sekund.

Reklamy mogą zostać odrzucone z powodu m.in. niskiej jakości użytego obrazu, braku związku między reklamą a ofertą, użycia treści wprowadzających użytkownika w błąd czy zawarcia treści skierowanych do osób dorosłych. Reklama może też zostać odrzucona, jeśli nie została w niej zawarta informacja, czego dokładnie dotyczy lub jeśli nie zawiera nazwy reklamodawcy.

Reklama powinna też zawierać tekst wezwania do działania (tzw. CTA), np. „Sprawdź”, „Kup teraz”, itp. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule „Tajniki przygotowania skutecznego CTA”.

Wymagania dotyczące płatnych reklam tekstowych AdWords w wyszukiwarce

Aby komunikat reklamowy Google Adwords okazał się skuteczny, konieczne będą na pewno: odpowiedni dobór słów kluczowych, umieszczenie w tekście reklamy call to action (wezwania do działania) oraz informacji o ofercie, stworzenie odpowiedniej ścieżki URL, umieszczenie dodatkowych informacji (np. adresów czy numerów telefonów) oraz testowanie różnych wersji.

Google nie pozwala na pełną dowolność przy tworzeniu płatnej reklamy tekstowej AdWords, np. na większości kont nie można obecnie przygotować reklam z tekstem dłuższym niż 80 znaków oraz nagłówkiem o długości maksymalnie 60 znaków. Warto tę ograniczoną przestrzeń maksymalnie wykorzystać. Jak to zrobić? Przeczytaj w artykule „6 sposobów na napisanie skutecznej reklamy tekstowej”.

W tekście reklamy nie można umieszczać znaków specjalnych, a całość musi być napisana poprawnie, zgodnie z zasadami danego języka. Reklamy mogą zostać również odrzucone, jeśli tekst nie będzie dotyczył oferty lub będzie zawierał nieodpowiednie treści (obrażające innych lub przeznaczone tylko dla dorosłych).

W przypadku użycia w reklamie nazwy własnej reklamodawca musi mieć uporządkowaną kwestię znaków towarowych (więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Gdy konkurencja używa nazwy firmy w kampanii AdWords”).

Wymagania dotyczące plików wideo

Pliki wideo muszą zostać przygotowane w dobrej jakości i w formacie obsługiwanym przez AdWords lub YouTube, muszą też być dostępne publicznie, a nie oznaczone np. jako film prywatny. Filmy muszą być związane z ofertą, przekaz filmu musi być jasny, w wybranych przypadkach nie mogą być tam umieszczone treści tylko dla dorosłych. Kwestia praw autorskich do filmu musi być jasna i nie może budzić żadnych wątpliwości. Przed uruchomieniem kampanii wideo w serwisie YouTube i witrynach partnerów Google, materiał musi zostać opublikowany na YouTube.

Więcej o reklamie wideo przeczytasz w artykule „Aktualne formaty reklam wideo w Google AdWords”.

Wymagania związane z reklamami aplikacji 

Strona instalacji aplikacji musi być przygotowana z zasadami reklamowymi Google'a dotyczącymi wymagań technicznych, podobnie jak wszystkie wersje aplikacji. Warto pamiętać o tym, że przed akceptacją kampanii promujące aplikację, sprawdzana jest nie tylko sama aplikacja i jej reklama, ale i nazwa programisty, nazwa aplikacji i jej ikona. Pod uwagę brana jest zgodność wszystkich tych elementów z zasadami podanymi przez Google’a – np. reklamy nie mogą zawierać treści nieodpowiednich dla dzieci, nazwa aplikacji musi być napisana zgodnie z zasadami redakcyjnymi Google'a, a treści zamieszczone w reklamie nie mogą wprowadzać w błąd. Dostęp do reklamowanej aplikacji nie może być też zablokowany np. poprzez konieczność logowania.

Podsumowanie

Przed rozpoczęciem kampanii Google AdWords wszystkie reklamy muszą zostać zaakceptowane przez pracowników Google’a. Aby reklamy nie zostały odrzucone warto pamiętać o zastosowaniu kilku ważnych zasad. Obejmują one cztery zasadnicze obszary: niedozwoloną treść (czyli taka, której nie można promować w sieci Google), niedozwolone praktyki, treści podlegające ograniczeniom oraz wymagania redakcyjne i techniczne. Ich naruszenie oznacza, że reklama nie zostanie zaakceptowana, a kampania nie będzie mogła zostać rozpoczęta. Dlatego warto zapoznać się z naszym krótkim poradnikiem z informacjami, na które aspekty warto zwrócić uwagę przy przygotowaniu reklam do kampanii Google AdWords. Ponadto wszystkie wymagania dotyczące reklam, można znaleźć na podstronie Google, dotyczącej formatów i funkcji reklam.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.