Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak przygotować witrynę, która poprawi Wynik Jakości?

Dzięki wprowadzeniu kilku zmian na stronie internetowej można poprawić Wynik Jakości (ang. Quality Score) w kampanii Google AdWords. Większości z nich można dokonać w krótkim czasie i przy małym nakładzie pracy.

Bez odpowiednio przygotowanej strony internetowej nie ma mowy o skutecznej kampanii Google AdWords. Dzięki dobremu ustawieniu kampanii w krótkim czasie możemy sobie zapewnić znaczący wzrost liczby unikalnych użytkowników. Trzeba jednak pamiętać, że to interesujące treści i dobrze zorganizowana architektura informacji powodują, że użytkownicy zatrzymają się na dłużej na stronie i zainteresują się ofertą. 

Także Google zwraca uwagę na znaczenie serwisu przy prowadzeniu kampanii AdWords. Jednym jednym z czynników, które są brane pod uwagę przy ustalaniu tzw. Wyniku Jakości (ang. Quality Score), jest ocena strony docelowej. Jeśli Wynik Jakości będzie wysoki, reklamodawca może nawet liczyć na niższe stawki za kliknięcie.

Na Wynik Jakości duży wpływ mają przydatne treści 

Na docelowej stronie należy umieścić teksty wysokiej jakości, czyli takie które będą zgodne z treścią reklamy oraz będą zawierały informacje o promowanej ofercie. Ważne jest, by w tekście oraz w nagłówkach umieścić słowa kluczowe, które dobrane zostały też do kampanii.

Teksty powinny zostać przygotowane w odpowiedni sposób. Brak błędów ortograficznych i interpunkcyjnych oraz stosowanie zasad języka polskiego to oczywistość, a najważniejsze informacje powinny znaleźć się w górnej części strony. Lepiej także unikać także fachowego słownictwa, które może odstraszyć mniej zorientowanych użytkowników. 

Na stronie warto też umieścić swoje przewagi konkurencyjne, które pomogą użytkownikowi w podjęciu decyzji o skorzystaniu z oferty.

Ułatw potencjalnym klientom znalezienie informacji

Internauci powinni od razu znaleźć to, czego szukają i to, co zostało im obiecane w reklamie, dlatego zawsze powinni być kierowani tam, gdzie znajdą wszystkie informacje. Mylne jest bowiem przekonanie, że użytkownicy przeglądają stronę od A do Z, począwszy od strony głównej i kończąc na podstronie z kontaktem. Większość użytkowników tak się nie zachowuje, a konieczność szukania różnych informacji na różnych podstronach budzi ich irytację, a nie ciekawość czy zaangażowanie.

Na stronie internetowej warto zawsze ułatwiać życie internaucie – wtedy jest większa szansa, że zapozna się z ofertą i docelowo stanie się naszym klientem. Dlatego na jednej podstronie umieść wszystkie najważniejsze informacje, w tym szczegółowy opis oferty, swoje wyróżniki i zachętę do kontaktu wraz z numerem telefonu, e-mailem czy adresem. Tylko w takim wypadku masz pewność, że użytkownik zapoznał się ze wszystkimi kluczowymi dla Ciebie informacjami.

Umieść w tekście i nagłówkach słowa kluczowe

Czasem może się zdarzyć, że ocena strony docelowej w kampanii Google AdWords wypadnie „poniżej przeciętnej”. W takim wypadku jednym z powodów może być użycie w tekstach na stronie oraz title tagu (w kodzie HTML strony) innych fraz niż te, które zostały dobrane do kampanii albo te, których szukają użytkownicy. Dlatego należy regularnie sprawdzać, jakich fraz używają internauci, którym reklama się wyświetla, a następnie teksty reklam i informacje na stronie internetowej (w tym title tag) dostosowywać do ich potrzeb. Istotne jest tutaj także zachowanie równowagi. Z jednej strony frazy muszą znaleźć się na docelowej podstronie, ale tekst nie powinien być nim sztucznie przepełniony. Dzięki temu będzie można skutecznie komunikować ofertę firmy.

W Google AdWords ważni są użytkownicy mobilni

Obecnie ponad połowa ruchu w Internecie na całym świecie odbywa się na urządzeniach mobilnych – dlatego jedną z ważniejszych kwestii przy prowadzeniu kampanii Google AdWords jest przygotowanie mobilnej wersji strony. W czasach, gdy praktycznie każdy z nas ma smartfona w kieszeni, warto dostosować stronę także do mniejszych urządzeń – tak, by korzystanie z niej nie sprawiało trudności także np. na 5-calowych ekranach. Warto też wziąć pod uwagę dodatkową kwestię – obecnie serwisy firmowe bez wersji mobilnej wyglądają po prostu mało profesjonalnie i raczej nie budzą zaufania użytkowników.

Czytaj także: „Mobilna strona jest dziś niezbędna w prowadzeniu biznesu”

Witryna powinna wyświetlać się szybko

Szybkość wyświetlania się strony internetowej ma ogromne znaczenie w przypadku pozyskiwania nowych klientów. Jak wskazują badania, jeśli strona będzie się ładowała dłużej niż 3 sekundy, to użytkownik po prostu ją opuści i sprawdzi, co oferuje mu konkurencja w bardziej przyjaznej witrynie. Dodatkowo także czas wczytywania strony mobilnej dłuższy o sekundę może zmniejszyć liczbę konwersji nawet o 20 proc., co przekład się na realne straty finansowe firm i zmarnowane pieniądze na działania promocyjne. Aby sprawdzić, jak szybko ładuje się witryna, można skorzystać z bezpłatnego narzędzia Test My Site. Przeskanuje ono witrynę pod kątem ładowania na urządzeniach mobilnych i poda nie tylko sam wynik, ale i wskazówki, dzięki którym można skrócić czas ładowania się naszej witryny.

Podsumowanie

Krótki czas wyświetlania strony po kliknięciu w reklamę AdWords, dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych, przygotowanie jasnych i zrozumiałych tekstów, umieszczenie w nich słów kluczowych oraz zadbanie o odpowiednią architekturę informacji – wszystkie te czynniki mają duży wpływ na ocenę strony. Przy prowadzeniu kampanii AdWords Google zawsze ocenia, czy oraz w jakim stopniu witryna odpowiada na potrzeby użytkowników. Im ta ocena będzie lepsza, tym większe powody do zadowolenia może mieć reklamodawca. Strona internetowa jest bowiem jednym z czynników, które brane są pod uwagę przy ustalaniu Wyniku Jakości. A wysoki Wynik Jakości to same korzyści – lepsze pozycje reklam i niższe stawki za kliknięcie, co pozwala bardziej efektywnie wykorzystać budżet na kampanię AdWords. Więcej o tym przeczytaj w naszym artykule „Co ma wpływ na Wynik Jakości i jak go poprawić?”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.