Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Jak szybko działa Twoja firmowa strona? Nowe dane pomogą w analizie

16—11—2018

Google szykuje się do aktualizacji swojego narzędzia PageSpeed Insights, które pozwala ocenić szybkość działania strony internetowej. Dzięki temu użytkownicy uzyskają do analizy swoich witryn nowe, ważne dane.

PageSpeed Insights analizuje zawartość strony internetowej, a następnie wskazuje, w jaki sposób można poprawić szybkość jej wyświetlania. Zapowiedziana kilka dni temu aktualizacja PSI związana jest z wprowadzeniem narzędzia Lighthouse - oznacza to, że w przeszłość odchodzi już analizowanie stron za pomocą różnorakich mechanizmów, co często powodowało spore zamieszanie. 

Wprowadzenie aktualizacji pozwoli też udostępnienie użytkownikom nowych danych, w tym dotyczących wyświetlania się witryny na urządzeniach mobilnych, wydajności strony, poprawek do wprowadzenia czy innych informacji, które pozwalają na budowę efektywnej, wydajnej i przyjaznej użytkownikom strony internetowej. Dlaczego ten ostatni aspekt jest tak ważny? Ustalenie występujących błędów, wprowadzenie poprawek i poprawienie szybkości wczytywania się strony pozwala bowiem zapobiegać utracie użytkowników, którzy chcą wejść do witryny, ale nie chcą czekać zbyt długo na jej wyświetlenie. A to już z kolei oznacza możliwość pozyskania nowych klientów i zwiększenia swoich zysków.

Nowe dane do analizy w Google PageSpeed Insights

Już za kilka miesięcy użytkownicy korzystający z Google PageSpeed Insights będą mogli analizować nowe dane dotyczące ich firmowych stron:

  • Lab Data; Google pobiera i analizuje stronę za pomocą narzędzia Lighthouse, dzięki czemu wiadomo, w jaki sposób strona ładuje się na urządzeniach mobilnych; wynik podany zostaje w skali od 0 do 100, łącznie wyniki podzielone są na trzy poziomy; aby osiągnąć najwyższy z nich, analiza musi się skończyć co najmniej 90 punktami;
  • Field Data - w tym wypadku Google podaje dane dotyczące m.in. wydajności strony;
  • Możliwości - tu znajdą się sugestie Googlea, zawierające wskazówki, co należy poprawić w witrynie, by poprawiła się jej ocena; przy każdej z sugestii Google poda także o ile szybciej wczytywała się będzie strona, jeśli podana wskazówka zostanie wdrożona na stronie;
  • Diagnostyka - dodatkowe informacje, dotyczące budowy strony internetowej wysokiej jakości.

Prędkość wczytywania się strony jest dziś kluczowa tak ważna jak treść na stronie

Już kilkakrotnie pisaliśmy, że szybkość wczytywania się firmowej strony internetowej jest dziś - w epoce powszechności internetu i urządzeń mobilnych - niemal tak samo ważna, jak treść, która na tej stronie się znajduje. Ponad 50 proc. użytkowników porzuca bowiem przeglądaną na telefonie stronę, jeśli nie wczyta się w czasie krótszym niż 3 sekundy. Wiąże się to też ze stratami w liczbie konwersji - według badań Google każda sekunda opóźnienia powoduje utratę klienta, a straty mogą wynosić nawet 20 proc. wszystkich możliwych konwersji. Działa tu więc trochę system naczyń połączonych - można wydawać duże pieniądze na kampanię Google Ads (AdWords), ale bez szybkiej odpowiednio przygotowanej strony internetowej trudno będzie liczyć na efekt w postaci zysku czy zwrotu z inwestycji.

To dlatego Google udostępnia szereg narzędzi, które pozwalają na ocenę szybkości stron internetowych, dodatkowo także gorąco przekonuje do do technologii AMP pozwalającej znacznie skrócić czas ładowania się strony na urządzeniach mobilnych (czytaj więcej w artykule: Google: każda sekunda opóźnienia w ładowaniu się strony to utrata nawet 1/5 konwersji).

Nowe statystyki, które pozwolą na bardziej precyzyjną ocenę firmowej strony internetowej, bez wątpienia powinny zostać poddane więc szczegółowej analizie. Dodatkowo także pozostaje mieć nadzieję, że termin wprowadzenia aktualizacji (czyli w ciągu najbliższych 6 miesięcy) nie ulegnie przesunięciu.

Więcej o aktualizacji przeczytasz w artykule na blogu Googlea: PageSpeed Insights, now powered by Lighthouse.

Czytaj także nasz artykuł: Sprawdź, jak szybko ładuje się Twoja firmowa witryna


Słowa kluczowe

  • Google PageSpeed Insights
  • test my site

Najnowsze artykuły

Trendy w zachowaniach potencjalnych klientów wykorzystaj w kampanii Google Ads

Google podpowiada, jakim charakterystycznym zachowaniom użytkowników warto się przyjrzeć i w jaki sposób można wykorzystać je w kampaniach Google Ads (AdWords).

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”, będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.