Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak szybko działa Twoja firmowa strona? Nowe dane pomogą w analizie

Google szykuje się do aktualizacji swojego narzędzia PageSpeed Insights, które pozwala ocenić szybkość działania strony internetowej. Dzięki temu użytkownicy uzyskają do analizy swoich witryn nowe, ważne dane.

PageSpeed Insights analizuje zawartość strony internetowej, a następnie wskazuje, w jaki sposób można poprawić szybkość jej wyświetlania. Zapowiedziana kilka dni temu aktualizacja PSI związana jest z wprowadzeniem narzędzia Lighthouse - oznacza to, że w przeszłość odchodzi już analizowanie stron za pomocą różnorakich mechanizmów, co często powodowało spore zamieszanie. 

Wprowadzenie aktualizacji pozwoli też udostępnienie użytkownikom nowych danych, w tym dotyczących wyświetlania się witryny na urządzeniach mobilnych, wydajności strony, poprawek do wprowadzenia czy innych informacji, które pozwalają na budowę efektywnej, wydajnej i przyjaznej użytkownikom strony internetowej. Dlaczego ten ostatni aspekt jest tak ważny? Ustalenie występujących błędów, wprowadzenie poprawek i poprawienie szybkości wczytywania się strony pozwala bowiem zapobiegać utracie użytkowników, którzy chcą wejść do witryny, ale nie chcą czekać zbyt długo na jej wyświetlenie. A to już z kolei oznacza możliwość pozyskania nowych klientów i zwiększenia swoich zysków.

Nowe dane do analizy w Google PageSpeed Insights

Już za kilka miesięcy użytkownicy korzystający z Google PageSpeed Insights będą mogli analizować nowe dane dotyczące ich firmowych stron:

Prędkość wczytywania się strony jest dziś kluczowa tak ważna jak treść na stronie

Już kilkakrotnie pisaliśmy, że szybkość wczytywania się firmowej strony internetowej jest dziś - w epoce powszechności internetu i urządzeń mobilnych - niemal tak samo ważna, jak treść, która na tej stronie się znajduje. Ponad 50 proc. użytkowników porzuca bowiem przeglądaną na telefonie stronę, jeśli nie wczyta się w czasie krótszym niż 3 sekundy. Wiąże się to też ze stratami w liczbie konwersji - według badań Google każda sekunda opóźnienia powoduje utratę klienta, a straty mogą wynosić nawet 20 proc. wszystkich możliwych konwersji. Działa tu więc trochę system naczyń połączonych - można wydawać duże pieniądze na kampanię Google Ads (AdWords), ale bez szybkiej odpowiednio przygotowanej strony internetowej trudno będzie liczyć na efekt w postaci zysku czy zwrotu z inwestycji.

To dlatego Google udostępnia szereg narzędzi, które pozwalają na ocenę szybkości stron internetowych, dodatkowo także gorąco przekonuje do do technologii AMP pozwalającej znacznie skrócić czas ładowania się strony na urządzeniach mobilnych (czytaj więcej w artykule: Google: każda sekunda opóźnienia w ładowaniu się strony to utrata nawet 1/5 konwersji).

Nowe statystyki, które pozwolą na bardziej precyzyjną ocenę firmowej strony internetowej, bez wątpienia powinny zostać poddane więc szczegółowej analizie. Dodatkowo także pozostaje mieć nadzieję, że termin wprowadzenia aktualizacji (czyli w ciągu najbliższych 6 miesięcy) nie ulegnie przesunięciu.

Więcej o aktualizacji przeczytasz w artykule na blogu Googlea: PageSpeed Insights, now powered by Lighthouse.

Czytaj także nasz artykuł: Sprawdź, jak szybko ładuje się Twoja firmowa witryna


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.